968 Reacties

één maand geleden

Reactie op Livelli

Niet plots.. bij ons komt het nu door de slechte nachten
Zal hier misschien ook een rol spelen.

één maand geleden

Reactie op Starz

Mijn lieve baby is inmiddels alweer 10 maanden en drinkt nog steeds met ple ...
Onze zoon drinkt 150 bv tussen de middag op een oppas/opvang dag. Voor de rest voed ik ook live naast het vaste voedsel. Door het vaste voedsel en water minder behoefte aan melk

één maand geleden

Heeft iemand van jullie ook de medele handsfree? En hoe bevalt deze jullie? Bij mij heeft hij namelijk steeds kuren. Dit is al de tweede, want de eerste heb ik meteen terug moeten brengen omdat hij niet oplade en deze is de pomp motor ineens niet consistent meer en vanmorgen viel die gewoon ineens uit. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

één maand geleden

Reactie op Teddy2020

Heeft iemand van jullie ook de medele handsfree? En hoe bevalt deze jullie? ...
Ik heb hem ook. Ik ben heel tevreden, ik herken je problemen helemaal niet. Ik gebruik hem toch redelijk intensief op de 4 dagen dat ik werk.

één maand geleden

Hey, mijn dochtertje krijgt live borstvoeding. Als we buiten zijn wil mijn dochter niet (goed) drinken aan de borst omdat ze helemaal afgeleid is. Nu ben ik sinds deze week bezig met extra kolven om mijn voorraad terug op te bouwen in de diepvries zodat ik altijd een flesje extra meeheb mocht ze buiten honger hebben. Ik merk dat het kolven mega weinig opbrengt. Ik heb gisteren hele dag door tussen de voedingen door moeten kolven en was begonnen om 7u en de laatste keer kolven was rond 20u. Ik heb uiteindelijk een 170ml kunnen kolven. Is dit normaal? Ik herken deze ‘slechte’ productie niet van hiervoor

één maand geleden

Reactie op Chamss

Hey, mijn dochtertje krijgt live borstvoeding. Als we buiten zijn wil mijn ...
Op deze leeftijd is je productie goed afgestemd op je kleine, dus zal je als je tussen de voedingen door kolft inderdaad niet zo veel hebben als vroeger. Als je consequent 1 of 2x per dag tussen de voedingen komt kan je daarmee wel je productie ophogen

één maand geleden

Reactie op Teddy2020

Heeft iemand van jullie ook de medele handsfree? En hoe bevalt deze jullie? ...
Gebruik je het bijgeleverde kabeltje en blokje? Ik heb een keer iets opgeladen met een ander kabeltje met het idee dat dat kon maar toen ging dat ook kapot

één maand geleden

Reactie op Roomsoes68

Gebruik je het bijgeleverde kabeltje en blokje? Ik heb een keer iets opgela ...
Ja die gebruik ik! Alleen hij pompt nu dus niet contant op dezelfde manier. Hij vertraagd ineens en versneld dan weer om vervolgens heel traag te gaan pompen. Vanmorgen viel die dus helemaal uit. Heel onhandig.

één maand geleden

Reactie op eline199

Ik heb hem ook. Ik ben heel tevreden, ik herken je problemen helemaal niet. ...
Ik gebruik hem 3 dagen in de week, maar ik ga ervanuit dat ze dit toch wel zouden moeten aankunnen.

één maand geleden

Reactie op Teddy2020

Heeft iemand van jullie ook de medele handsfree? En hoe bevalt deze jullie? ...
Ik heb deze ook, maar nog nooit problemen mee gehad!

één maand geleden

Reactie op Teddy2020

Ja die gebruik ik! Alleen hij pompt nu dus niet contant op dezelfde manier. ...
Ik zou het niet weten maar het is wel heel vervelend dat dit dan al de 2e is met kuren

één maand geleden

Reactie op Teddy2020

Heeft iemand van jullie ook de medele handsfree? En hoe bevalt deze jullie? ...
Ik heb dit ook gehad. Uiteindelijk wilde hij amper nog aan. De Lactatiekundige bij wie ik hem gekocht had, zei dat ze dit vaker hoorde. Ik heb hem om kunnen wisselen voor een nieuwe.

één maand geleden

Reactie op Teddy2020

Ja die gebruik ik! Alleen hij pompt nu dus niet contant op dezelfde manier. ...
Heb echt precies hetzelfde gehad. Het begon met af en toe een ander ritme. Toen werd het steeds meer en op een gegeven moment begon hij ook met uitvallen. Tot het punt dat hij na drie keer pompen helemaal uit viel. Ik heb toen contact gezocht met Medela en zij zeiden dat ik naar mijn verkooppunt moest en die moest het opsturen.

één maand geleden

Voor de moeders die nog volledig bv geven en werken. Hoe doen jullie het met kolven? Ik merk nu ik 4 weken vakantie heb gehad en 1 keer heb gekollfd dat ik minder kolf dan voor de vakantie. Geven jullie gewoon de hoeveelheid mee naar de opvang die je hebt gekolfd? Of vullen jullie aan met iets als je 'te weinig' hebt gekolfd? Ik wil geen kunstvoeding geven.

één maand geleden

Reactie op Livelli

Voor de moeders die nog volledig bv geven en werken. Hoe doen jullie het me ...
Ik doe dan extra kolven, dus dan kolf ik soms in de nacht nadat mijn dochter heeft gedronken omdat ze in de nacht wat minder drinkt. Soms aan beide kanten soms maar aan 1 kant.

één maand geleden

Reactie op Roomsoes68

Ik doe dan extra kolven, dus dan kolf ik soms in de nacht nadat mijn dochte ...
Ja dat wil ik liever niet. Wel knap dat je fan snachts een keer kolft!

één maand geleden

Reactie op Livelli

Voor de moeders die nog volledig bv geven en werken. Hoe doen jullie het me ...
Heb je geprobeerd of je kindje echt te weinig heeft daarmee? Als jij nu 4 weken live gevoed hebt, dan is dit misschien gewoon wat je kindje drinkt? Het is inmiddels echt goed afgestemd op elkaar hoor. Als je kolf en borstschilden nog goed zijn en de goede maat zijn, dan zou ik me niet zo'n zorgen maken. Je kunt altijd in de ochtend even extra proberen te kolven, dan heb je de meeste opbrengst waarschijnlijk. Dus op dagen dat je thuis bent, na de ochtend voeding. Hoeveel verschil is het? Ze gaan nu ook minder drinken langzamerhand dus lijkt mij wel normaal

één maand geleden

Reactie op Elisabeth93

Heb je geprobeerd of je kindje echt te weinig heeft daarmee? Als jij nu 4 w ...
Ja dat dacht ik ook al, maar soms ga je toch even twijfelen.. Heb de afgelopen dagen 2x 110 en 2x 120 gekolft. Voor de vakantie kreeg hij 2x 170 in een flesje. Maar hij eet nu natuurlijk ook meer..

één maand geleden

Reactie op Livelli

Voor de moeders die nog volledig bv geven en werken. Hoe doen jullie het me ...
Wat is je afweging om geen kv te geven? (puur nieuwsgierigheid hoor, geen oordeel!) Op laten vangen met vaste voeding? Bijvoorbeeld yoghurt. Ik vul aan met kv, maar mijn kolfopbrengst is echt ruk zonder oxytocinespray. Ik kolf in drie dagen genoeg om twee voedingen te geven (2 kolfsessies op een dag).

één maand geleden

Reactie op Livelli

Ja dat dacht ik ook al, maar soms ga je toch even twijfelen.. Heb de afgel ...
Ja precies! En 170 is best veel hoor volgens mij. Hier krijgt ze nog steeds maar 100 in een fles. Wel 3x maar inmiddels drinkt ze daar ook lang niet alles meer van op..