968 Reacties

één maand geleden

Reactie op WeStok

Wat is je afweging om geen kv te geven? (puur nieuwsgierigheid hoor, geen o ...
Hier ook niks tegen kunstvoeding hoor! Maar heb het nu al zolang met alleen bv gedaan, wil ik het ook zo afmaken 🙈 wil graag sowieso volledig bv blijven voeden tot 1 jaar en dan langzaam aan over naar gewone melk ipv bv. (Misschien veranderd dat nog wel als hij 1 is haha.) Oh jeetje dat is pittig idd! Waar is de neusspray voor?

één maand geleden

Reactie op Elisabeth93

Ja precies! En 170 is best veel hoor volgens mij. Hier krijgt ze nog steeds ...
Ja is ook de max die wij geven! Hij drinkt ze hier wel heerlijk op op de opvang. Maar zal ook vast goedkomen met wat minder. Bedankt voor de antwoorden 🥰

één maand geleden

Reactie op Livelli

Hier ook niks tegen kunstvoeding hoor! Maar heb het nu al zolang met alleen ...
Dat snap ik wel. Wij moesten dus wel kv bijgeven omdat ik te weinig kolf en vast voedsel nog niet voldoende was. De neusspray is om de tsr op te wekken. Met kolf ik best aardig, zonder vrij slecht. Dan ben ik al blij als ik 40ml kolf, maar 20 gebeurt ook regelmatig.

één maand geleden

Reactie op WeStok

Dat snap ik wel. Wij moesten dus wel kv bijgeven omdat ik te weinig kolf en ...
Ah! Dan is het mooi dat de Neusspray helpt!

20 dagen geleden

Vandaag is de laatste dag dat ik kolf op mijn werk, niet omdat ik wil stoppen met bv, maar omdat het te veel stress oplevert om te blijven kolven zonder Syntocinon. Ik kolfde in drie dagen tijd genoeg voor twee voedingen. The end of an era...

20 dagen geleden

Reactie op WeStok

Vandaag is de laatste dag dat ik kolf op mijn werk, niet omdat ik wil stopp ...
Zal geen makkelijke keuze geweest zijn. Je mag trots op jezelf zijn dat je het zo lang hebt volgehouden 😘

20 dagen geleden

Reactie op WeStok

Vandaag is de laatste dag dat ik kolf op mijn werk, niet omdat ik wil stopp ...
Heel knap dat je de keuze maakt! En super dat je het zo lang hebt gedaan 🥰

20 dagen geleden

Reactie op Fem.

Zal geen makkelijke keuze geweest zijn. Je mag trots op jezelf zijn dat je ...
Nee, het is vooral heel dubbel. Opzich voelt het oké om te stoppen met overdag voeden, aan de andere kant zit er ook wel wat verdriet. Ik denk dat deze keuze me ook wel rust geeft en ik ga 's ochtends en' s avonds nog voeden gelukkig.

20 dagen geleden

Reactie op WeStok

Nee, het is vooral heel dubbel. Opzich voelt het oké om te stoppen met over ...
Je hebt het lang volgehouden! Ik kan me voorstellen dat het wel rust geeft. Ik wil aan de ene kant eigenlijk ook wel stoppen met kolven, maar aan de andere kant gaat het bij mij wel enorm goed en vind ik het ook wel zonde om erme te stoppen, aangezien kv niet kan tippen aan moedermelk

20 dagen geleden

Reactie op WeStok

Vandaag is de laatste dag dat ik kolf op mijn werk, niet omdat ik wil stopp ...
Een keuze waar je trots op mag zijn!

19 dagen geleden

Reactie op AnneD234

Je hebt het lang volgehouden! Ik kan me voorstellen dat het wel rust geeft. ...
Kolven is ook gewoon een beetje vermoeiend. Hoef jij helemaal niet bij te voeden met kv?

19 dagen geleden

Reactie op WeStok

Kolven is ook gewoon een beetje vermoeiend. Hoef jij helemaal niet bij te v ...
Nee, bij mij gaat het kolven eigenlijk heel makkelijk. Ik heb in het begin mega overproductie gehad, wat ook niet fijn was. En toen ik ging werken, kolfde ik meer dan wat zij dronk, dus heb met het kolven steeds een enorme voorraad opgebouwd. Dit ben ik wel langzaam gaan afbouwen. Nu kolf ik 1x per dag ongeveer 150 ml en ze drinkt 1 a 2x per dag 150 ml op de opvang. Ik wil eigenlijk helemaal gaan stoppen, omdat het niet leuk is om te moeten kolven als ik een dagje weg ben enzo. Maar ik lek nog enorm als ik het helemaal over zou slaan. Weet niet goed hoe ik die laatste kolfsessie af moet bouwen. Ik ben ook veel te vang voor weer een borstontsteking.

19 dagen geleden

Ik wil de ochtend en avondvoeding nog wel live blijven geven

19 dagen geleden

Reactie op AnneD234

Ik wil de ochtend en avondvoeding nog wel live blijven geven
Ik zit een beetje in dezelfde situatie.. Ben het kolven op werk zo zat. Hij drinkt nu 3 keer per dag borstvoeding. Ochtend, middag en avond. As hij snachts wakker wordt dan leg ik hem vaak ook aan. Ik kolf eigenlijk om mijn productie op peil te houden. Want heb genoeg voorraad voor die middagvoeding waar ik niet bij ben zeg maar. Nou zei een collega dat na 10 maanden je productie zo stabiel is dat alleen aanleggen genoeg is. Dus niet blijven aanleggen als je snapt wat ik bedoel😅 Iemand hier ervaring mee?

19 dagen geleden

Reactie op AnneD234

Nee, bij mij gaat het kolven eigenlijk heel makkelijk. Ik heb in het begin ...
Fijn dat je je over de productie geen zorgen hebt hoeven maken, maar wel vervelend dat je andere problemen erdoor ervaart. Is kolven afbouwen door bijv korter te kolven een optie? Misschien de vraag eens stellen aan een lactatiekundige. Ochtend en avond voed ik ook nog zelf, ik hoop dat mijn productie op peil blijft met twee voedingen per etmaal.

19 dagen geleden

Reactie op ayca1

Ik zit een beetje in dezelfde situatie.. Ben het kolven op werk zo zat. Hij ...
Geen idee. Ik heb meermaals op dit forum voorbij zien komen dat vrouwen niet kolfden op werkdagen, maar wel alle voedingen op vrije dagen deden. Ik weet niet of er bijgevoegd werd. Misschien kun je in het algemene deel zoeken of er een topic over IS?

19 dagen geleden

Reactie op ayca1

Ik zit een beetje in dezelfde situatie.. Ben het kolven op werk zo zat. Hij ...
Ja, dat dacht ik ook. Maar ik hoorde dus ook wel dat als het stabiel is, dat je borsten dus ook niet meer vol zitten, maar gewoon aanmaken op vraag ipv voorraad. Maar dat is bij mij dus niet het geval. Als ik in de middag niet kolf (laatst had ik daar geen tijd voor) dan krijg ik echt volle borsten en een nat shirt als gevolg

19 dagen geleden

Reactie op AnneD234

Ja, dat dacht ik ook. Maar ik hoorde dus ook wel dat als het stabiel is, da ...
Als het goed is klopt dat inderdaad dat je productie gestabiliseerd is! Maar van de ene op de andere dag niet meer kolven zal inderdaad vaak niet zomaar gaan, dat moet je afbouwen. Ik kolf zelf nu nog maar 1x (max 2 als ik een lange dag heb) per werkdag, maar heb daar wel echt naar toe moeten werken

19 dagen geleden

Mijn zoontje drinkt overdag nog 4 keer. Ben nu op het werk gestopt met kolven was daar helemaal klaarmaken en mijn zoontje wil geen fles dus deed het ook nog eens nergens voor.. ben in 1 keer gestopt daarmee en dat gaat prima. Scheelt wel dat ik om 4 uur thuis ben en hij dan direct weer drinkt.

19 dagen geleden

Zijn er dames die nog borstvoeding geven en weer zwanger zijn? Zo ja, zijn jullie dan voor de zwangerschap al ongesteld geworden? Ik ben namelijk nog niet ongesteld geworden en hoop soms stiekem dat ik toch een positieve test in handen krijg hahah