968 Reacties

19 dagen geleden

Reactie op Fem.

Als het goed is klopt dat inderdaad dat je productie gestabiliseerd is! Maa ...
Ik ben ook langzaam af gaan bouwen. Ik kolf ook nog maar 1x per dag. Maar juist die laatste is lastig om eraf te krijgen. Ze drinkt ook altijd maar 1 borst. Dus die andere borst blijft erg vol. De borst die ze in de ochtend heeft gedronken, die zou niet perse meer hoeven te kolven

19 dagen geleden

Reactie op AnneD234

Ik ben ook langzaam af gaan bouwen. Ik kolf ook nog maar 1x per dag. Maar j ...
Klopt inderdaad. Ik ben er zelf nog niet aan toe die af te bouwen (en gelukkig kan ik op werk ook blijven kolven), maar zou adviseren om dan steeds wat later te kolven. Dus stel je kolft nu om 12u, dat je dan langzaamaan naar half 1-1u gaat, daar je borsten aan laat wennen, en dan zo door tot je er zo lang tussen kan laten dat je weer thuis bent haha

16 dagen geleden

Hoi dames, ik heb nu al twee keer gehad dat mijn dochtertje tijdens het aanhappen onwijs hard in mijn borst bijt (het bloed dan ook helemaal). Daarna kan ik mer die borst dus ook niet live meer voeden, dat doet zo'n pijn. Gevolg is dat ik die borst moet gaan kolven en met de andere wel live kan voeden. De laatste keer dat ze beet schrok ik heel erg en riep ik heel hard auw. Daar schrok zij dan weer van en begon meteen te huilen. Hebben andere mama's hier ook last van en wat doen jullie dan? Die tandjes zijn namelijk onwijs scherp.

16 dagen geleden

Reactie op Teddy2020

Hoi dames, ik heb nu al twee keer gehad dat mijn dochtertje tijdens het aan ...
Was het op haar verzoek of jouw verzoek de voeding? Had ze echt honger? Zoals helemaal in het begin weer goed helpen met aanhappen, tepel naar neus. Misschien iets geven om op te bijten en daarna weer proberen? Pff ik kan me een beetje voorstellen hoe het is, hier ook een paar x gebeten maar geen bloed hier. Zo vervelend 🥺❤️

16 dagen geleden

Reactie op Teddy2020

Hoi dames, ik heb nu al twee keer gehad dat mijn dochtertje tijdens het aan ...
Hier ook twee keer gehad. Ik schrik dan enorm en door de pijn trek ik haar er gelijk vanaf. Dan schrikt zij weer zo erg dat ze ook begin te huilen. Maar bij de oudste was dit ook twee keer zo gegaan op deze manier, en die was er zo van onder de indruk, nooit meer gebeten.. stiekem hoop ik dat dit dus ook weer zo werkt.

16 dagen geleden

Reactie op Teddy2020

Hoi dames, ik heb nu al twee keer gehad dat mijn dochtertje tijdens het aan ...
Hoe moeilijk het ook is, probeer geen auw te roepen ofzo daarvan kunnen ze de borst gaan weigeren. Bij sommige kindjes werkt het maar het is dus wel een risico. Goed letten op de aanhap en op het moment dat ze niet meer actief drinken loskoppelen. Op de Facebook groep van la leche league wordt deze vraag ook vaak gesteld en daar reageert de organisatie ook vaak op met tips dus misschien kan je daar nog kijken voor andere tips?

16 dagen geleden

Reactie op Teddy2020

Hoi dames, ik heb nu al twee keer gehad dat mijn dochtertje tijdens het aan ...
Loskoppelen en zeggen dat ze dat niet moet doen. Ik heb het geluk dat ze begon te bijten voor de tandjes, dus toen heb ik meermaals 'auw' gezegd en haar ontkoppeld. Toen hield het op. Daarna probeerde ze het af en toe zachtjes, om me vervolgens aan te kijken voor de reactie, dus dan zei ik 'auw, dat is niet lief, dat doet mama pijn.' Nu heeft ze tanden en probeert ze het weer af en toe, ik geef dezelfde reactie en het is weer even klaar. Doorbijten doet ze gelukkig niet.

15 dagen geleden

Reactie op Elisabeth93

Was het op haar verzoek of jouw verzoek de voeding? Had ze echt honger? Zoa ...
Ja op haar verzoek, het was geen bijten van ik ben klaar en ga met je tepel spelen. Dat probeerd ze ook wel eens en dan stop ik meteen. Het ging heel snel, aanhappen en ineens echt keihard bijten. Het is vooral heel pijnlijk, omdat het dus echt kapot is. Voeden aan die kant is dan amper te doen.

15 dagen geleden

Hoe vaak geven jullie nog voeding? Ik merk hier sinds vorige week dat het ineens flink minder is. Dit maakt mij Best onzeker.

15 dagen geleden

Reactie op Anoniem20232023

Hoe vaak geven jullie nog voeding? Ik merk hier sinds vorige week dat het i ...
Ik nog 4x overdag en dan sowieso om 23.00 uur nog 1 en dan meestal snachts nog 1 a 2. Op hoeveel zit jij nu?

15 dagen geleden

Reactie op Anoniem20232023

Hoe vaak geven jullie nog voeding? Ik merk hier sinds vorige week dat het i ...
Hier ook. Kolf ook stukken minder. Herinner me dat dit ook bij mijn eerste was rond 10-12 maanden. Ze gaan echt langzaam naar minder voedingen en het kolven wordt een stuk minder (borsten minder makkelijk te foppen). Maar blijft gek gevoel ineens minder. Komt hier nog voor 4 voedingen, waarvan overdag 2 kleine voedingen zijn naar mijn idee. Soms een keer extra als ze afgeleid is geweest. Nacht geen voeding, ochtendvoeding is wel vaak al heel vroeg. Denk dat het niet erg is zolang ze goed groeien, je nog niet teveel water aanbied of volpropt met andere dingen zonder voedingswaarde. Dan blijven ze genoeg honger/dorst houden voor zowel goed vast eten als melkvoedingen. Als ze echt tekort hebben door teruglopende productie dan ga je dit merken door frustratie bij drinken en extra komen in de nacht. Soort ‘regeldagen’. Vanaf 12 maand gaan ze gemiddeld 500 naar langzaam 300 ml, dit zal bij borstvoeding vast anders zijn en per kind heel verschillend, maar geeft wel aan dat het een normale afbouw is.

15 dagen geleden

Reactie op Anoniem20232023

Hoe vaak geven jullie nog voeding? Ik merk hier sinds vorige week dat het i ...
Hier nog 4 keer in 24 uur. Bij wakker worden, ergens in de middag, avond en nacht vaak nog 1x. Ik kolf op mijn werkdag (van 08.00-16.00 ook nog maar 1x) qua kolven vind ik het wel lekker. Maar qua voeden mis ik de momentjes soms ook wel. Maar ook wel weer fijn dat de kleine zo geniet van het vaste eten en water! 🥰

15 dagen geleden

Reactie op Anoniem20232023

Hoe vaak geven jullie nog voeding? Ik merk hier sinds vorige week dat het i ...
Veeeeel 😵‍💫 1. bij opstaan 2. vlak voor 1e dutje 3. bij wakker worden dutje 4. na het eten 5. vlak voor 2e dutje 6. bij wakker worden dutje 7. na het eten 8. vlak voor naar bed gaan En dan nog in de nacht zeker 3x, soms vaker En dan te bedenken dat ie aan vaste voeding ook echt flink eet 😅 Flesjes daarentegen gaan niet zo makkelijk. Vaak drinkt hij maar 2x130 (en dat verspreid in zijn wakkertijd, nooit in 1x)

15 dagen geleden

Hier nog 5-6 keer per dag. Bij het opstaan ‘s ochtends, na het ochtend dutje, na het middag dutje, voor bedtijd, rond 23.00h en soms in de nacht nog een keer. Het begint onderhand wel echt vermoeiend te worden. Maar tegelijkertijd kan ik ook echt nog niet stoppen met bv.

15 dagen geleden

1: bij opstaan 2: voor eerste slaapje 3: soms na eerste slaapje 4: om 15:00 5: om 19:30 In de nacht 0, 1 of 2 keer.

14 dagen geleden

Reactie op Teddy2020

Ik nog 4x overdag en dan sowieso om 23.00 uur nog 1 en dan meestal snachts ...
Ik kwam van 10-12 keer en nu eerder 6-8 keer. Overdag nog ongeveer 3 keer. En hij eet ook amper op moment. Denk door 4 tanden die doorkomen.

14 dagen geleden

Reactie op Regen123

Hier ook. Kolf ook stukken minder. Herinner me dat dit ook bij mijn eerste ...
Dat gevoel idd. Ik mis het. Hij drinkt ook soms maar kort. Ik kolfde de afgelopen week ook meer dan hij dronk want op de opvang drinkt hij ook matig. Soms maar 50 cc van een flesje. Al had ik vannacht dat hij heel ongeduldig werd aan de borst. Wel 20 keer loslaten en opnieuw aanhappen. Ze voelden ook echt leeg aan.

14 dagen geleden

Mijn tsr komt trouwens ook traag of soms niet op gang. Herkennen jullie dat ook?

14 dagen geleden

Reactie op Anoniem20232023

Hoe vaak geven jullie nog voeding? Ik merk hier sinds vorige week dat het i ...
Tegenwoordig nog maar 3x per 24 uur gemiddeld. Heel soms komt ze in de nacht of vroege ochtend nog een keer.

11 dagen geleden

Hier komen ze (tweeling, 11maanden) vaak rond 6/7, 9.30, 13.30, 16.30, 20.00 en vaak nog 1 soms 2x tussen 20 en 6/7 ^^. Maar is wel meer op mijn verzoek dan op hun verzoek en ze zijn overdag vaak binnen 2/3 minuten klaar met drinken😅. Als ik kolf kolf ik vaak 120 per baby (per flesje). Ik hou niet zo van kolven dus stop meestal dan ook als ik 240 gekolfd heb per kolfbeurt 🤣. Als k 8 uur ben werken drinken ze 120/180cc melk en voor de rest vast voedsel. Als ik 4 of 6uur werk (yay korte diensten in de zorg) krijgen ze soms een half flesje maar vaker gewoon vast voedsel en dan drinken ze voor en na mn werk gewoon live bij mij.