12 Reacties

2 maanden geleden

Hm, waarschijnlijk al geprobeerd maar voor de zekerheid zeg ik het toch maar; hem zelf laten eten, dus dat hij zelf de stukjes in zijn mond kan doen en/of stoken aanbieden waar hij zelf vanaf kan bijten. Andere tips heb ik niet. Hopelijk heb je er iets aan en anders heeft iemand anders hopelijk de gouden tip! Succes!

2 maanden geleden

Hi! Je zou eventueel kunnen proberen om eerst de fles te geven, eventjes 15 min te laten spelen en daarna een broodje. Ik weet niet hoe jullie ritme is en of dat mogelijk is, maar dat werkt hier goed. Zodra wij iets gaven voor de fles bleef ze ook zeuren omdat fles toch voorkeur had. En inderdaad zelf laten eten. Begin was hier veel ‘spelen’ met eten, daarna at ze steeds meer en meer

2 maanden geleden

Je kan stukjes brood deppen in zijn melk en dan zo geven. Hem mee betrekken bij het bereiden van zijn boterham kan ook helpen. Wentelteefjes al geprobeerd?

2 maanden geleden

Wat hier ook helpt is wat te spelen of rammelen in haar handen geven. En dan voer ik haar tussendoor wat stukjes, gedipt in melk, dan ligt de focus er niet zo op en gaat er spelenderwijs best wat in

2 maanden geleden

Ons zoontje eet ook totaal geen brood. Verder eet hij wel goed dus hij krijgt nu dan maar een extra beetje warm eten voor de lunch of pap. Is natuurlijk heel nederlands dat brood eten dus heb me er voor nu bij neergelegd dat hij het niks vindt

2 maanden geleden

Zowel bij onze oudste (nu 3,5 jaar) als de jongste (bijna 11 maanden) was/is brood eten drama. Ik ga die strijd niet meer aan, dat heb ik bij de oudste ook al gedaan..... wij geven het spelenderwijs aan tafel. Soms wil hij niet aan tafel en dan geef ik gewoon stukjes brood onder het spelen of onder het wandelen en dan eet hij wel. Bij de oudste ook gedaan en die eet sinds dat hij twee jaar is gewoon aan tafel en vind alles lekker. Beide mannetjes hebben gewoon geen zitvlees en willen de hele dag bewegen..... als ze oud genoeg zijn kun je het ze leren, nu lekker meegaan in de flow......

2 maanden geleden

Hier ook! Sinds een paar dagen geef ik nu een boterham terwijl hij op de grond zit te spelen, dan eet hij het wel op 🤷🏼

2 maanden geleden

Bedankt voor de tips! Hij eet nu 2 dagen een broodje zonder korst op! Wel in etappes haha, ik heb kleine blokjes gemaakt en bied dit aan op een lepeltje. Na een tijdje raakt ie verveeld en laat ik hem weer spelen en even later wil ie weer wat eten! 🤭 gewoon een korte spanningsboog denk ik😂

2 maanden geleden

Het enige wat hij wel eet is brood met zuivelspread. En als ik hem voor Nijntje zet op de tv gaat het sneller, haha.

2 maanden geleden

Het is ook helemaal niet zo erg als ie niet veel wil eten hea. Het eerste jaar is melk het belangrijkste. Ik raad je aan om m zelf te laten eten. Dus broodje zonder korst in stukjes op een bordje en gewoon mee spelen en eten. Zo leert hij dat eten leuk is en het is ook nog eens super goed voor zijn motoriek. En waarom iedere dag brood? Misschien eens iets anders proberen? Denk aan groente of fruitpannenkoekjes bijvoorbeeld. Wie weet wil hij dat wel eten? Sowieso goed om ‘m kennis te laten maken met veel smaken en structuren.

2 maanden geleden

Reactie op Natasja1011

Het enige wat hij wel eet is brood met zuivelspread. En als ik hem voor Nij ...
Waarom z’n

2 maanden geleden

Reactie op Natasja1011

Het enige wat hij wel eet is brood met zuivelspread. En als ik hem voor Nij ...
Waarom snel? Moet eten niet gaan om plezier en genieten?