Hi allemaal,
Mijn zoontje van bijna 8 maanden is sinds een paar weken een echte buikslaper geworden. Hij ligt eigenlijk bijna niet meer op z'n rug. Nu lekt sindsdien zijn luier door in de nacht. Hij slaapt van 19-7. Hij lekt door aan de zijkant. Heb nu de luier achterstevoren aangetrokken in de hoop dat dit werkt. We gebruiken kruidvat luiers maat 4. Heeft iemand hier ervaring mee of de gouden tip? De wasmachine draait namelijk al vaak genoeg. En een nat jongetje iedere ochtend is ook niet fijn.
Wij hebben hier ook een buikslaper die iedere nacht doorlekte... Wij hebben nu ook de kruitvat luiers en dan een maat groter gekocht (goed opletten dat hij niet te los zit met omdoen) en sinds dien geen nacht meer doorgelekt! Extra luier achterstevoren werkte hier niet.
De babydry maat 4 van pampers zijn echt zoveel fijner in pasform en qua kwaliteit! Ze is maar een enkele keer doorgelekt maar dan zat die ook bomvol. Doorgaans blijft ze droog. Met kruidvat is de max 4 uur die gebruik ik overdag.
Ik heb gewoon een maat groter gekocht en dat werkt prima.
Sinds meneer kon terug rollen slaapt hij ook alleen maar op zn buik en lekte eerst ook vaak door elke ochtend was ie nat … heb gewoon de kleine maat overdag opgemaakt en maat 4 voor ‘s nachts gepakt
Nog niet meegemaakt met ons zoontje, maar bij onze dochter destijds gebruikten we ‘s nachts standaard 1 maat grotere luiers. We gebruiken (toen ook) pampers premium protection voor zowel overdag als ‘s nachts, echt topluiers zijn dat. Ik heb ook wel eens gehoord dat men 2 luiers over elkaar heen deed, de een normaal en de ander achterstevoren. Valt te proberen 🤷🏻♀️
Onze oudste dochter had dit ook. Ze plaste ook altijd heel veel. Al deze tips hielpen niet elke nacht. Ik heb op een gegeven moment twee luiers om gedaan🤭 Dus 1 gewoon en de andere andersom. En als de tweede luier helemaal droog was kon die zo de volgende keer weer om.
Wij gebruiken in de nacht Pampers Baby Dy luiers. Toen ons meisje vaker doorlekte was dit de oplossing. Die Baby dry luiers nemen net wat meer vocht op en verdeelt het beter lijkt het… Overdag gewoon de kruidvat luiers. Werkt prima!
Moet zeggen dat mijn baby al vanaf geboorte een buikslaper is en die is nog nooit doorgelekt! Ze draagt al maat 5 met 8 maanden. Vooral ook goed de randjes checken doe ik altijd dat die naar buiten gevouwen is. En anders zo'n lapje leggen op de plek waar hij met z'n luier ligt. Dan hoef je niet hele hoeslakens te wassen maar alleen kleinere doekjes
Ik heb de luiers van Lidl, zijn ook super. Onze dochter van 7 maanden slaapt al vanaf de geboorte op haar buik nu ook vaak op haar zij. En lekt bijna nooit door.