16 Reacties
één maand geleden
Ons zoontje heeft tot nu toe alrijd bij ons geslapen. Merk dat hij in de nacht nog vaak de nabijheid opzoekt. We hebben vandaag voor het eerst overdag geoefend in zn eigen bedje. Mocht dit goed gaan dan gaat hij over naar zn eigen bedje en kamertje. Zo niet dan denk ik dat we het nog even uitstellen en af en toe blijven oefenen :)
één maand geleden
Sinds 7 maanden slapen we samen in zijn kamer. Peuterbed met hek open en ik op matras ernaast (zelden hoogte).
één maand geleden
Hoi! Heel herkenbaar!
Hier slaap ik al langere tijd met mijn dochter in bed. Ze sliep denk ik tot maand of 4 in co sleeper aan het bed en nu doen we aan 'bedsharing'.
Eigenijk inderdaad om de zelfde redenen ontstaan. Ze komt in de nacht nog heel wisselend, soms elke 2 uur en soms maar 2x. Dit is de enige manier dat ik het vol houd naast mijn baan. Door de hormonen van de BV in de nacht en dat ik niet het bed uit hoef is het de beste optie.
Ze doet wel overdag de Slaapjes in bed en de nacht begint ze ook in haar bed tot uur of 21/22 dan leg ik haar bij nu neer als ze zich meld.
Ben benieuwd naar de rest!
één maand geleden
Reactie op eefebel
Hoi! Heel herkenbaar!
Hier slaap ik al langere tijd met mijn dochter in b ...
Ja dit doe ik ook exact! Overdag en in de avond in haar eigen bedje. Maar rond negen a tien uur, wanneer ik zelf naar bed ga, en ze wordt dan wakker, dan neem ik haar naast me in bed. Gewoon om het zelf inderdaad vol te houden. Ze komt gewoon zo vaak dat ik anders op en neer moet lopen omdat zr nog aan de borst in slaap valt. En nu kan ik zelf in een slaapstand blijven en zij is ook weer zo vertrokken 😊
één maand geleden
Hoi! Ons zoontje slaapt ook nog elke nacht bij ons in bed 😊 inderdaad een stuk makkelijker met de voedingen. Hij doet zijn slaapjes overdag wel in zijn bedje en de eerste paar uur van zijn avond slaapje ook (bedje staat naast ons bed) en dan komt hij einde avond bij ons in bed 😊 merk dat hij dan veel rustiger slaapt dan in zijn eigen bedje.
Wij blijven dit gewoon door doen totdat ik merk dat hij doorslaapt in zijn bedje 😊 en zolang hij uiteraard behoefte heeft aan nachtvoedingen ❤️
één maand geleden
Wij hebben 2x 160x200 bedden naast elkaar gezet en slapen sinds wij kinderen hebben met zn alles naast elkaar. Kinderen sliepen heel snel door.Rond de 6/7 weken al en heel rustige kindjes verder. Ze “horen” ons in de avond, dus onze geadem en snurkt etc. Maar voelen ons dus zullen vast ook veilig voelen daardoor. Hoelang gaan we dit doen? Ik weet het niet.. we slapen allemaal prima op zo een groot bed. Dit werkt voor ons en we slapen allemaal heel goed.
één maand geleden
Reactie op T_W
Zijn er ook mama’s die dit doen zonder voedingen? Puur zodat hun kindje(s) ...
Ja, wij hebben ons zoontje altijd tussen ons in liggen terwijl ik geen borstvoeding geef. Hij slaapt de nachten door en ik slaap ook een stuk beter als ik hem hoor ademen.
één maand geleden
Hier ook met name omdat ze nog veel wakker wordt 's nachts en het me meer kost om dan op te staan. Wat fijn om te lezen dat hier toch mensen hetzelfde hebben! Als ik dit vertel, voel ik vaak toch dat mensen dit "niet normaal" vinden en komen ze meteen met tips.
één maand geleden
Laatst zei iemand dat het erg westers is om je kindje in zijn/haar eigen kamertje te laten slapen. Van nature voelt dit voor mij helemaal niet fijn. Wel het begin van de nacht, maar als ze mij nodig heeft dan komt ze lekker bij mij in bed. En ja dat is zo gegroeid omdat ze mij nodig had met speen zoeken. En nu is het gewoon erg fijn om haar dan bij mij te hebben. We slapen dan beide ook veel beter.
één maand geleden
Hier zijn we ook geëvolueerd naar in bed slapen. Ook de enige manier voor mij om het vol te houden. Enige is dat ze nachtelijke feestjes houdt af en toe de laatste weken, zekaj dan gewoon niet slapen, heel lastig want na 1 jaar niet doorslapen weet je het soms ook niet meer. Hoop dat die periode snel voorbij is!
één maand geleden
Hier ook! Overdag in eigen bedje en rond 7/8 uur in de avond ook. Maar ze wordt altijd wakker rond 11 uur , rond 2 uur voor een fles en rond 5 uur en dan neem ik haar elke keer bij mij in bed dan slapen we allebei weer snel. Als ik tussendoor wakker wordt leg ik haar wel terug om te oefenen dat ze toch nog zoveel mogelijk in haar eigen bed slaapt. Maar ik heb het losgelaten dat het moet en dat geeft veel rust. Dit is inderdaad de enige manier om het vol te houden.
één maand geleden
Hier ook vanaf 12 weken oud bed sharen.. hij kreeg oorontsteking en wilde alleen op mij slapen. Sindsdien is hij het bed niet meer uit geweest. Begin van de avond begint hij op een vloerbed alleen en dan kruip ik er later in de avond bij.. over paar weken willen we proberen dat hij alleen slaapt op vloerbed tot hij eerste keer wakker wordt en dan naar ons. En dan zien we wel hoe het loopt. Vind het heerlijk met hem naast me 🥰🥰 alleen hij mag wel wat minder vaak wakker worden 🫢🫢