38 Reacties
5 maanden geleden
Is inderdaad storend voor de kleine die steeds om huild. Heb dat ook bij de kleine gehad en belde toen konsultatie bureau met vragen wat ik er aan kon doen? En toen kreeg ik een goede advies die ook effectief was. Aardappelzetmeel - poeder daarvan, ik deed die in een lege potje voor talkpoeder. En met verschonen elke x op gedaan. Aardappelzetmeel poeder neemt vocht weg en hersteld zo sneller de huid.
5 maanden geleden
Zo sneu! Ik denk dat het uiteindelijk bij ons het beste heeft gewerkt dat we bij poepluiers telkens zo snel mogelijk echt goed schoon hebben gemaakt met warm water en een milde zeep ipv alleen met billendoekjes.. Daarna goed afdrogen, wij doen dan wel een klein beetje talkpoeder om laatste beetje vocht te verwijderen, ik weet ook niks van schimmel door talkpoeder en het werkt hier juist heel goed..
Waar mogelijk ook soms even lekker met de blote billetjes aan de lucht laten drogen helpt ook :)
In ieder geval voorkomen dat de huid nog vochtig is als de luier er weer overheen gaat!
Zelf gebruiken wij verder gewoon sudocreme of vaseline vetcreme.. Maar vooral het goed schoonmaken met water en zeep is hier de truc!
5 maanden geleden
Reactie op RGS3010
Dr leenarts billenzalf werkt hier het beste.
Hier ook!
5 maanden geleden
Wij hebben van de kinderarts conveen critic barrier gekregen en dat gelpt goed
5 maanden geleden
Bij ons werkt de crème van la roche posay heel goed de cicaplast. Niet goedkoop.. maar bij onze oudste dochter was het een life saver!
En als ze gepoept heeft onder de kraan schoonmaken met water en droogdeppen met een zachte doek..
5 maanden geleden
Goed schoonmaken met water en zeep werkt hier goed. Nauwelijks last van rode billen. En als het dan toch nodig is smeer ik ook wel eens wolvet (was een tip van mijn Kraamzorg; ook veel gebruikt bij tepel kloven).
Ik heb ook wel eens gehoord dat heilwol kan helpen, maar dat heb ik zelf nog nooit geprobeerd.
5 maanden geleden
Heel veel verschonen, en zinkzalf...
Hier op het moment het zelfde probleem, zo sneu!