38 Reacties

5 maanden geleden

Wat vervelend.. Wij gebruiken witte kleipoeder van Vertargil en bij hele zure ontlasting ook een beetje heilwol. Werkt echt geweldig bij de baby en peuter hier. Beterschap ❤️‍🩹

5 maanden geleden

Even een paar uur zonder luier, kan het aan de lucht drogen. Of na het verschonen telkens even een half uur ofzo geen luier om

5 maanden geleden

Ik heb zelf een drogist en ik zweer bij deze crème. Zoveel dat ik het op deze manier heb staan 😅

5 maanden geleden

Reactie op DrifaB

Bij ons werkt alleen sudocreme
Bij ons ook!

5 maanden geleden

Zinkolie van dr swaab werkte hier heel goed voor alle 3 mijn kinderen gebruikt waarbij mijn zoontje van 8 maand tot bloedens aan toe uitslag had 2 dagen flink smeren en het was zo goed als weg

5 maanden geleden

Crème bioforce van a.vogel. Werkt overigens voor alles, ik noem het wonder wondmiddel. 2 dagen en het is aeg

5 maanden geleden

Reactie op RGS3010

Dr leenarts billenzalf werkt hier het beste.
Tot nu toe helaas geen effect 😢

5 maanden geleden

In heel erge geval best naar de dokter voor een speciaal samengestelde creme en anders helpt daktozin heel goed bij ons

5 maanden geleden

Reactie op Nsb

In heel erge geval best naar de dokter voor een speciaal samengestelde crem ...
Die laten me niet komen, sturen me heletijd weg met zalfjes die ik bij de drogist kan kopen

5 maanden geleden

Reactie op GCAHM

Die laten me niet komen, sturen me heletijd weg met zalfjes die ik bij de d ...
Bij mij hielp toen ook geen enkele zalf. En de kleine had ook veel wonden,net als schaafwonden waar ook vocht uit kwam. Ik weet dat mijn advies in het begin gek klinkt aardappelzetmeel, maar dat had echt geholpen. Ook dat is nog van vroegere tijd. Snelle resultaat gehad, want aardappelzetmeel poeder neemt vocht weg. Zo kun je gewoon Pampers aan doen en bij de plekken waar aardappelzetmeel poeder op gaat, komt er geen vocht. Toen de wondjes weg waren ben ik ook gewoon zalf gaan gebruiken. En mijn verschoon routine werd toen aangepast sinds dien. Nu elke x na verschonen doe ik huid afdrogen voordat de Pampers op gaat.

5 maanden geleden

Cavilon barrière crème helpt hier heel goed. Smeert makkelijk en plakt niet. Hier zijn de rode billetjes binnen 2-3 dagen weg.

5 maanden geleden

Reactie op GCAHM

Heb je een foto ? Heb ook nog tubes daarvan liggen van mijn operatie.
Dat is hem die ik super veel heb gebruikt! En nu dus altijd heb liggen voor het geval dat!

5 maanden geleden

Havermout in het badje, ook super verzachtend voor de billetjes. Proshield zou je ook nog kunnen proberen, wordt op veel kinderafdelingen in ziekenhuizen gebruikt.

5 maanden geleden

Bij ons was het niet perse de zalf, maar meer de manier van schoonmaken dat hielp. Billendoekjes zijn soms de boosdoener (ook de sensative of waterdoekjes). Het maakt de billen nat en de wondjes gaan prikken. Wij gebruikten, toen de billen echt kapot waren, een watje/wattenschijfje met Neutral babyolie om het schoon te maken. De olie prikt niet, maakt niet nat en laat een beschermende laag achter. Binnen twee dagen was het helemaal weg.

5 maanden geleden

Oh wat vervelend! Hier net ook gehad, mijn oudste dochter nu ook (die is ondertussen ook bezig zindelijk te worden) en wij hebben hier ook zo'n beetje alles geprobeerd en uiteindelijk werkt hier alleen de Weleda Nappy Cream. Ik persoonlijk vindt het een wonder middel, hier paar dikke laag op gesmeerd en met 3/4 dagen was het weg (enkel alleen nog een dag rode billen, maar verdween ook uiteindelijk binnen dag). Misschien zou dit ook kunnen helpen bij jullie! Hoop dat het snel weg is bij haar! (Wij wonen bij de grens en gaan altijd naar DM, dus vandaar dat die de verpakking in het Duits staat en de prijs dus niet overeenkomt met NL'se prijs)

5 maanden geleden

Dr Leenarts billenzalf. Werkt hier ontzettend goed. Fijne zalf.

5 maanden geleden

Wij doen een plukje wol tussen haar billen. Dit helpt super goed! Sindsdien geen kapotte billen meer gehad.

5 maanden geleden

Reactie op MamaShey98

Oh wat vervelend! Hier net ook gehad, mijn oudste dochter nu ook (die is o ...
Dit hielp bij ons ook ontzettend goed! Ons meisje poepte tijdens de borstvoedingsperiode wel 7x en soms vaker dus we hebben wat gesmeerd! (En ook van alles geprobeerd, maar blijven fan van Weleda.) Helaas is het een kwestie van proberen tot je iets vindt wat goed pakt, en anders/eventueel aangeven bij de huisarts wat je wel al hebt geprobeerd? Succes!