12 Reacties

één maand geleden

Geef je borstvoeding ?

één maand geleden

Je cyclus is wel lang vergeleken bij alle vorige

één maand geleden

Heb je een actieve kinderwens? Of nog niet? Voor ons eerste kindje was mijn vaste cyclus tussen 32 en 38 dagen. Dat hoeft geen probleem te zijn, maar het kan zeker frustratie met zich meebrengen. Alles duurt dan gewoon lang, en het is onvoorspelbaar. Je hebt eigenlijk gewoon minder kans om raak te schieten. Als je wel actief bezig bent zou je kunnen denken aan ovulatietesten en/of temperaturen, ik vond dat altijd een heel gedoe. Het kan heel goed dat het over de komende tijd nog meer stabiliseert bij jou, dus als je er nu nog niet mee bezig bent zou ik nog even afwachten wat je lichaam ermee doet.

één maand geleden

Reactie op Mamainlovewithbaby

Geef je borstvoeding ?
Nee geef ik niet

één maand geleden

Reactie op Ryrywire

Heb je een actieve kinderwens? Of nog niet? Voor ons eerste kindje was mi ...
We zijn er niet actief mee bezig. De wens is wel heel groot, als het nu komt dan is het meer dan welkom. Mag ik vragen hoelang het bij jou heeft geduurd bij je eerste kindje? Over een paar maand willen we zeker wel weer actief proberen. Wellicht dat ovulatietesten dan inderdaad handig zijn, maar ben zo bang dat het heel lang gaat duren vanwege de lange cyclussen 🥹

één maand geleden

Reactie op Vikingw

We zijn er niet actief mee bezig. De wens is wel heel groot, als het nu kom ...
Niet heel representatief, maar we hebben voor ons eerste kindje er 3 jaar over gedaan. Zijn na anderhalf jaar bij de fertiliteitspoli terecht gekomen, beiden allemaal testen gehad waar geen duidelijke oorzaak uit kwam, het gebeurde gewoon steeds niet. Omdat ik langere cycli had was mijn ovulatie ook lastig te voorspellen, dus dat was de reden dat ze wel met ons in zee wilden, om ons in dat opzicht meer/betere kansen te geven. Voor ons tweede kindje was het bij toeval wel in 1x raak, toen stond ik 2 weken nadat we hadden besloten weer te proberen meteen met een positieve test in handen. Het kan heel goed dat je lichaam nog bezig is met ontzwangeren en dat het over de komende maanden meer gaat stabiliseren. Je kunt het aankaarten bij de huisarts, maar ik gok dat die voor de komende periode hetzelfde gaat zeggen. In de regel zetten ze pas vervolgstappen als het binnen een jaar actief proberen nog niet gelukt is, maar dan heb je wel alvast bespreekbaar gemaakt dat je nu met die lange cycli zit.

één maand geleden

Reactie op Ryrywire

Niet heel representatief, maar we hebben voor ons eerste kindje er 3 jaar o ...
Bedankt voor je reactie heel fijn! Fijn dat het bij jullie alsnog gelukt is, ook de tweede zo snel! Ik loop al bij de huisarts voor hoofdpijn/migraine achtige klachten, moet in januari weer terug komen met al mijn klachten en zal het dan ook zeker benoemen.

één maand geleden

Kleine update: vandaag heeel klein beetje bloedverlies gezien in inlegkruisje. Ik ga er vanuit dat het morgen doorbreekt. Wel een erg kange cyclus geweest 🤔

één maand geleden

Ik had voor de zwangerschap ook altijd langere en onregelmatige cyclussen. Ik had zelfs pas op dag 31 mijn eisprong in de cyclus dat het raak was. Het hoeft dus geen belemmering te zijn om zwanger te raken, het kost je wel meer geld qua ovulatietesten haha

één maand geleden

Reactie op Gebruiker10

Ik had voor de zwangerschap ook altijd langere en onregelmatige cyclussen. ...
Oh wauw dat klinkt idd laat voor een eisprong. Heb je toen ook met ovulatie testen gewerkt?

één maand geleden

Reactie op Vikingw

Oh wauw dat klinkt idd laat voor een eisprong. Heb je toen ook met ovulatie ...
Haha ja klinkt bijna alsof het niet kan hè. Maar inderdaad met ovulatietesten gewerkt, er kwam bijna geen einde aan haha. Maar doordat ik door bleef testen kreeg ik wel inzicht in m’n cyclus en wist ik dat ik wel een eisprong had. Je kunt natuurlijk ook lange cyclussen hebben zónder eisprong en dat kan je hierdoor wel uitsluiten

één maand geleden

Reactie op Gebruiker10

Haha ja klinkt bijna alsof het niet kan hè. Maar inderdaad met ovulatietest ...
Fijn dat dit voor jou heeft gewerkt! Goeie tip om meer inzicht te krijgen idd. We hebben besloten om de eerste maanden maar gewoon te laten gebeuren en mocht het dan niet lukken ga ik ovulatie testen gebruiken 😊