1728 Reacties
8 maanden geleden
Hier zijn de slaapjes overdag weer ineens een enorme drama. Geen pijl op te trekken. Vorige week gaf hij geen kick bij in bed leggen en nu boos en huilen. En ook over dag dag heen snel geïrriteerd
8 maanden geleden
Reactie op MSM89
Dit is best wel heftig, ik heb geen idee hoe jij dit volhoudt! Ik geloof da ...
Hi! Dankjewel voor je advies. Ik ga het afwachten en dan inde mss ook zetpil geven. Ik heb gebeld naar t ziekenhuis want wil echt iets van hulp, wordt er ook echt onzeker van. Ik heb binnenkort een afspraak met een slaapcoach in het ziekenhuis
8 maanden geleden
Dank jullie wel voor alle lieve woorden en adviezen. Ik lees ze allemaal en neem ze echt mee 🤍.
Hier uiteindelijk om 00:30u in slaap gevallen, 3u wakker voor voeding en dan 6:30u wakker.
Eerste dutje van dag heb ik gelijk in de maxi Cosi gedaan. Heb echt niet de fut om nog te proberen in bedje of de arm
8 maanden geleden
Reactie op Chamss
Kan het zijn dat ze in sprong 5 zit?
Volgens mij zit hij nog steeds in sprong 4 🙈. Hij is een week overtijd geboren op 4 december.
8 maanden geleden
Hebben jullie dat ook dat als je leest dat kinderen van 19-7 doorslapen hoe dat kan? Ik kan me dat zo niet voorstellen. Idem met vast schema’s. Het enige wat vast is aan onze dag is dat ik hem echt rond 19 uur naar bed moet brengen(want moe) en dat hij om 6 uur de dag begint 😅
8 maanden geleden
Reactie op Anoniem20232023
Hebben jullie dat ook dat als je leest dat kinderen van 19-7 doorslapen hoe ...
Jaa ik denk dan vaak maar dat het overgrote deel van de kindjes nog niet doorslaapt. Wij hebben ook geen vast schema, maar dat is et borstvoeding sowieso al lastig omdat ze op verzoek drinkt. Wel probeer ik wakker tijd van 1,5 a 2 uur aan te houden. Dat werkt echt wel goed en als ik eerder vermoeidheidssignalen zie dan gaat ze eerder.
8 maanden geleden
Reactie op Teddy2020
Jaa ik denk dan vaak maar dat het overgrote deel van de kindjes nog niet do ...
Ik vind het momenteel erg lastig met de wakkertijden. Hij wrijft veel ik zijn oogjes al denk ik dat het komt door de verkoudheid want ik krijg hem amper op bed momenteel. Heb nu ook al twee keer gehad dat ik op pad was om boodschappen te doen en dat hij dan telkens opnieuw in slaap valt in de maxicosi en zo 2-3 uur slaapt als ik dan met hem op pad ben. Ik laat hem dan ook wel in de maxicosi slapen 🙈 want als ik hem eruit haal is hij wakker. En de avonden gaan ineens ook weer moeizaam. Net sliep hij 30 minuten toen weer echt overstuur wakker. Toen even mee naar beneden genomen en na 30 minuten viel hij aan de borst in slaap.
8 maanden geleden
Hahaha, zelfde hier. Einde dag en start dag staat vast, voor de rest is het zeer wisselend en ik heb een tweeling....af en toe einde vd middag pittig, zeker als de 1 moe is en wel wil slapen en de ander ook moe is, maar niet wil slapen...tussendoor probeer ik zo zoveel mogelijk tegelijk naar bed te doen, zodat ik ook een uurtje heb om even snel door het huis te gaan of die was op te hangen die al 2 uur in de wasmachine klaar ligt...vind het nogal lastig dat ze max een uur wakker kunnen blijven en dan een uur slapen...maar we doen ons best! 🫠
8 maanden geleden
Jaaa dat kan ik me ook gewoon niet voorstellen. Vergeet ook nooit weer de eerste nacht dat onze zoon door ging slapen.. ik schrok om 4u in de nacht wakker en ben oprecht gaan kijken of die nog wel ademde 😂
Vast schema hebben wij eigenlijk wel! Al zit daar natuurlijk wel eens een half uurtje verschil in. Maar dit schema is natuurlijk ontstaan en hebben we niet gestuurd.. maar dat kan over een week natuurlijk ook zo maar ineens weer anders zijn 😆
8 maanden geleden
Ik snap er even helemaal niks meer van…
Afgelopen avonden / nachten was ze mega onrustig van de obstipatie.. maar ik dacht ook ineens; laxeermiddel kan natuurlijk ook krampen geven.
Dus vandaag geen laxeermiddel gegeven (ondanks dat ze echt niet zonder kan).. en ja hoor; ze slaapt als een roosje nu.
Kan toeval zijn natuurlijk… dat gaan we morgen zien.
Maar dat zou wel heel dubbel zijn.. want ze is de laxeermiddel wel echt nodig 🥲
Gelukkig is er vandaag weer een afspraak ingepland bij de kinderarts
8 maanden geleden
Moet zeggen dat die van ons dat ook tijdje heeft gedaan en nu af en toe snachts weer komt na weken elk uur😭.. en wij hebben wel ong een schema maar dat regelt ze zelf. Tussen 7 en 8 opstaan dan +\- 11.00, 15:00 19:00 fles. En meestel gaat ze tussen half 7 en 8 naar bed. En dan snachts nog een keer
8 maanden geleden
Reactie op Sarah93
Ik snap er even helemaal niks meer van…
Afgelopen avonden / nachten was ze ...
Ooh jeetje dat is ook onhandig. Aan de ene kant nodig om te kunnen ontlasten, maar aan de andere kant zorgt het voor krampjes. Hopelijk worden jullie geholpen bij de kinderarts. Weet je al wanneer jullie moeten?
8 maanden geleden
Hier zit ik weer naast haar bed en heb de neiging om der puckababy weer aan te doen. Ik word echt gek van die handjes die steeds die speen eruit trekken. Vervolgens gaat ze huilen. Ze ligt ook totaal niet ontspannen, heel de tijd met haar armen recht omhoog. Ik snap alleen niet waarom het snachts niet lukt. Overdag slaapt ze ook gewoon met haar armen los. Vanmiddag heeft ze nog een slaapje van 2,5 uur gedaan. Dan ligt ze ook niet zo gek te doen met die armen....
Hopelijk gaat ze zo ontspannen en een langer slaapje doen. Dan kan ik zelf ook even lekker slapen.
Ze lag namelijk pas om 21.00 op bed en om 23.00 uur werd ze alweer wakker van onze hond die ineens begon te blaffen. Helaas lukte me het zelf ook niet om al te slapen terwijl ik om 21.30 uur al naar bed ben gegaan.
8 maanden geleden
Reactie op Teddy2020
Hier zit ik weer naast haar bed en heb de neiging om der puckababy weer aa ...
Is het nunki laken nog wat? Die van mij was ook heel onrustig met de armen en met het lakentje blijft hij redelijk stil liggen. Al slaapt hij er niet langer door 😅
Zou er nog wat te veranderen zijn aan de vroege ochtenden? Tis hier standaard rond 6 uur wakker. Vaak nadat hij zijn luier volgepoept heeft. Vandaag zelfs 5:40 uur. 😅 later op bed heeft weinig verschil merk ik. Vaak is hij rond 16 uur wakker en dan vind rond 18 uur weer moe maarja breng ik hem dan voor de nacht op bed of haal ik hem nog even beneden ? Gisteren werd hij na 30 minuten namelijk krijsend wakker toen nog even 30 minuten beneden gehad en wel weer naar bed rond 20 uur. Geeft nu ook geen verschil.