1728 Reacties

8 maanden geleden

Hier wordt ze net wakker na 4 uur en 45 min en daar was ik echt blij mee ook, want mijn borst stond op ontploffen hahaha. Hopelijk gaat ze zo wel nog even lekker slapen.

8 maanden geleden

Reactie op Teddy2020

Hier wordt ze net wakker na 4 uur en 45 min en daar was ik echt blij mee oo ...
Wat super 🥰 als ze dat zo nog een paar nachten doet dan gaat het ook vanzelf beter met je borsten ☺️ die regelen dat zelf wel weer, had ik toen ook.

8 maanden geleden

Reactie op Ellen-88

Wat super 🥰 als ze dat zo nog een paar nachten doet dan gaat het ook vanze ...
Ja inderdaad, zou wel heel lekker zijn als ze dit blijft doen. Ik durf er alleen nog niet echt op te hopen. Ze heeft zo lang zo slecht geslapen, dat ik echt het gevoel heb dat dit nooit zo kan blijven.

8 maanden geleden

Reactie op Ellen-88

Dankje 🥰 jullie hebben het ook niet makkelijk. Hoop dat het bij jullie van ...
Dat hoop ik ook!! 🤞 Ik ga het straks even uittypen! Best een heel verhaal namelijk dus ga er even de tijd voor nemen strakjes!

8 maanden geleden

Reactie op Ellen-88

Bedankt voor je lieve reactie. Het voelt gewoon als een soort van falen als ...
Herken dat gevoel heel erg! Dan denk je ook, hoe dan? Maar hier ook een keer 3 uur kunnen doorslapen en 2 maanden 😍 We hadden een feestje gisteravond en ik vond dat best spannend. Vrienden van ons nemen vaak heel makkelijk hun kind mee. Het voelt dan alsof ik heel moeilijk ben of een moeilijker kindje heb. Maar goed toch geprobeerd. Dus rond 21 uur hem overgeheveld in de maxicosi hij werd hierop wakker maar wel heel vrolijk. Daar op het feestje nog een uurtje wakker geweest en heel vrolijk. Toen werd hij moe, aan d enorst gelegd en uiteindelijk in die drukke woonkamer in de wandelwagenbak en met wat troosten sliep hij vrij vlot. Rond middernacht in de maxicosi en thuis wel weer wakker met uit de maxicosi halen maar kwam mooi uit met voeding. Daarna werd ik drie uur later wakker en dan nu net rond 06:15. Eenmalig nog een speentje gegeven. En net wilde hij zelfs niet aan de borst toen ik het hem bood 😅 Vraag me af of het door de verjaardag kwam of toeval was. Ben gisteravond wel 45 minuten bezig geweest. Maar heb het idee dat hij gewoon met de borst in slaap wil vallen in de avond. Vind ik helemaal prima alleen lastig als ik late diensten heb 🙈

8 maanden geleden

Reactie op Ellen-88

Zijn er meer kindjes die kunnen of proberen om te draaien? Onze dochter hee ...
Ja! Hier vorige week veel last gehad met slapen ook door steeds te rollen. Nu hij het helemaal onder de knie heeft gaat het slapen beter!

8 maanden geleden

Sorry alvast voor het lange verhaal haha. Wij kregen 2-3 opties aangeboden - Gecontroleerd huilen; slaapcoach adviseerde dit niet, maar zei als we snel resultaat wouden hebben dit moesten doen.. maar zij vind dat meer van toepassing bij een kindje vanaf 8-10maand. Dus dit hebben wij dan ook niet gedaan.. ging erg tegen mn gevoel dan ook in. - Pick up put down met wat extra ruimte. Dit gaat als volgt; kindje in bed leggen, gaat ze huilen dan in bed 1-2mij proberen te troosten met alleen stem. Lukt dat niet dan fysiek aanraken. Bijv hand op buikje of aaien over hoofdje. Dit probeer je dan ook 1-2min. Als dat niet lukt kindje uit bed halen en op de arm troosten, liever niet wiegen! Wanneer kindje stil is na 10-30sec terug leggen. Als ze weer begint te huilen herhaal je al deze stappen. Ze zei erbij dat we er niet raar van op moesten kijken als we haar de eerste 2-3 avonden wel 20-30x uit bed zouden moeten pakken. - En dan de laatste optie; ook een soort van pick up put down. Maar dan zonder de minuten. Dus als kindje gaat huilen, kindje oppakken en wanneer ze stil is na 10-30sec terug leggen. Als ze al begint met huilen terwijl je haar nog niet helemaal terug hebt gelegd dan is het wel belangrijk dat ze eerst helemaal terug in bed ligt voor je haar weer oppakt. Ook hierbij kan het de eerste keren heel lang duren. Wij hebben zelf voor de middelste optie gekozen, maar soms die minuten niet helemaal aangehouden als ze erg overstuur was. Na 2 avonden merkten we al verbetering qua hoe snel ze in slaap viel! Verder belangrijk om de wakkertijden wat aan te houden en te zorgen dat ze niet wakker kan worden van de honger. Ze adviseerde eerst dit alleen de avond te doen, als dat dan wat beter ging het ochtend dutje erbij pakken. De eerste avonden zijn wel echt pittig hoor! Het is dan wel belangrijk om door te zetten zei ze omdat je anders elke avond opnieuw kan beginnen.. maar het is het echt waard! We kunnen haar nu ‘‘s avonds in haar bedje leggen en dan 2 meter van haar afstaan en dan valt ze rustig in slaap. Als ze weer beter is willen we er naar toe werken om dan de kamer gelijk uit te gaan., Hopelijk kan je er wat mee! 🍀

8 maanden geleden

Wat fijn om te lezen dat jullie kleintjes een betere nacht(en) achter de rug hebben. Ben echt trots op hen! Hopelijk is het kwartje gevallen en gaan ze beter slapen nu ze wat ouder worden. 😄 Hier is de nacht niet zo goed gegaan. Eerst was het al heel moeilijk om de nacht in te gaan, ze is pas uiteindelijk om 22u in slaap gevallen. Dat is dus vier uur later dan dat ze zou “moeten”. Daarna wel goed geslapen tot de nachtvoeding. Maar na de voeding vertikte ze het om te slapen zoals de nacht ervoor. Uiteindelijk wakker gelegen tot 6u vanochtend, ale hele tijd liggen clusteren. Ik vraag me af of dit dan misschien nog de slaapregressie kan zijn? Vindt het zo moeilijk ook om alles te onderscheiden. Ik ga snachts echt ook altijd met een bang hartje slapen en dat voelt de kleine ook aan waarschijnlijk. @teddy nog veel plezier met je familieuitje. @sarah dankjewel voor het uittypen van de methoden. Ik ga de Pick up put down methode proberen vanavond. @anoniem, heb je nog kunnen genieten van het feestje? @ellen hoe is je nacht uiteindelijk nog gegaan los van het niet zelfstandig kunnen slapen?

8 maanden geleden

Reactie op Chamss

Wat fijn om te lezen dat jullie kleintjes een betere nacht(en) achter de ru ...
Wat rot zeg!!! Heel pittig zo voor je! Succes vanavond!! Kijk er niet raar van op als je 1,5uur bezig bent.. de eerste avonden waren bij ons ook enorm pittig. Ik hoop dat het gaat lukken!! 🍀🍀

8 maanden geleden

Reactie op Sarah93

Wat rot zeg!!! Heel pittig zo voor je! Succes vanavond!! Kijk er niet raar ...
Ik ben sowieso al zo lang bezig met haar in slaap te doen laatste tijd… dus dan denk ik dat we het even goed kunnen vervangen door een slaaptraining haha

8 maanden geleden

Reactie op Chamss

Wat fijn om te lezen dat jullie kleintjes een betere nacht(en) achter de ru ...
Oh wat pittig! Is ze dan de hele tijd aan het huilen? En ben je dan vier uur lang in het bedje aan het proberen of neem je haar ook weer mee naar beneden? Ja ik heb het nog best gezellig gehad terwijl ik het wel heel spannend vond om te doen gisteren. Hier zijn de slaapjes overdag ineens heel makkelijk geworden. Ik leg hem wakker onder het lakentje in bed en hij valt heel rustig zelf in slaap. Ik moet er gewoon aan wennen. Voelt bijna verkeerd om te doen. Nu zijn de slaapjes kort en moet ik hem regelmatig binnen een uur weer op bed leggen. Maar daar maak ik me niet druk over. Ben blij dat hij lekker slaapt. Ik vind sowieso dat hij overdag ook heel relaxed is tegenwoordig. Hij vermaakt zich heel goed in de box of op de grond. En lacht heel veel.

8 maanden geleden

Reactie op Anoniem20232023

Oh wat pittig! Is ze dan de hele tijd aan het huilen? En ben je dan vier uu ...
Dat is echt wel heel fijn dat hij lekker vrolijk en chill is overdag. En top dat de slaapjes goed gaan overdag, fijn dat je een methode hebt gevonden dat werkt voor de kleine (en voor jou). Nee ze huilt enkel als ik de borst dan wegneem. Waar ik bezig ben is verschillend. Eerst altijd op de stoel en dan wiegen en aan de borst, dan werkt het niet dus ik leg haar in haar bedje en ga dan even weg. Dan zet ze het opeens op krijsen dus dan weer opnieuw en anders wiegen. Wiegen wil ze niet meer omdat ze dan hele tijd zoekt naar de borst. En uiteindelijk val ik bijna neer en dan belanden we samen in bed, maar dat lukt dus ook niet.

8 maanden geleden

Reactie op Chamss

Dat is echt wel heel fijn dat hij lekker vrolijk en chill is overdag. En to ...
Oh wat vermoeiden! Ook omdat ze continu de borst wil. Een speentje weigert ze toch?

8 maanden geleden

Oh wat vermoeiden! Ook omdat ze continu de borst wil. Een speentje weigert ...
Ja vermoeiend is het zeker. Ben nu ook al drie uur bezig met haar in slaap te doen 😔. Nee geen speentje helaas

8 maanden geleden

Reactie op Chamss

Ja vermoeiend is het zeker. Ben nu ook al drie uur bezig met haar in slaap ...
We gebruiken hier Medela spenen. Geen idee of je ook al zo’n soort speen hebt geprobeerd ? Maar wat pittig. Wij hebben vorige week ook een poos zo’n periode gehad. Ik vond het echt heftig. De weken ervoor ook. Heeft ze zo’n enorme zuigbehoefte of wil ze ook gewoon niet in bedje liggen? Toevallig een Draagzak geprobeerd? Hoe reageert ze op de wandelwagen?

8 maanden geleden

We gebruiken hier Medela spenen. Geen idee of je ook al zo’n soort speen he ...
Is inderdaad heftig. Hoop echt oprecht dat niemand dit moet meemaken. Alle merken en vormen spenen geprobeerd hierzo haha. Heb me er bij neergelegd. Ze heeft een grote zuigbehoefte. Ja draagzak, wiegen helpt niet want ze zoekt naar de borst. De wandelwagen slaapt ze ook maar heel kort. Ervoor kon ze uren slapen in de wandelwagen

8 maanden geleden

Reactie op Chamss

Is inderdaad heftig. Hoop echt oprecht dat niemand dit moet meemaken. All ...
Toevallig de vraag al gesteld op de Facebookpagina borstvoedingsforum? Hoe lang is dit nu gaande?

8 maanden geleden

Toevallig de vraag al gesteld op de Facebookpagina borstvoedingsforum? Ho ...
Heb helaas geen Facebook. Sprong 5 zou over 3 dagen moeten beginnen, misschien dat het daarmee te maken heeft? Of slaapregressie? 😔

8 maanden geleden

Toevallig de vraag al gesteld op de Facebookpagina borstvoedingsforum? Ho ...
Is gaande sinds sprong 3 met soms Betere dagen, maar echt dat ze snachts uren opeens wakker ligt van deze week nog maar

8 maanden geleden

Reactie op Chamss

Is gaande sinds sprong 3 met soms Betere dagen, maar echt dat ze snachts ur ...
Moeizame bevalling gehad? Toevallig de osteopaat of Chiropractie al geprobeerd? Hier huilde de kleine erg veel vanaf 3 weken. Uiteindelijk bij 8-9 weken na osteopaat en chiropractor veel minder. Zag twee dagen na de chiropractor echt een ander kind. Hij bleek zeer veel spanning in zijn lijfje te hebben en een lipband en verborgen tongriem. Heeft me drie maanden gekost om hem zonder pijn en frustratie aan de borst te krijgen.