468 Reacties

茅茅n maand geleden

Reactie op Livelli

Hoe gaan de nachten bij jullie? Hier vrij zwaar.. zodra we hem in zijn eige ...
Hier ook echt pittige nachten. Elke 2.5 uur wakker, en om 4.30-6.15 heeft hij ook wakker gelegen. Dus ookal lig ik zelf om 9u op bed slaap ik alsnog maar 6 uurtjes 馃珷 Hij kan totaal niet meer zelfstandig in slaap vallen en zelfs met een fles is drama. Afgelopen nacht kon ik hem niet eens half slapend meer wegleggen. Heeft me doen besluiten om vanavond aan slaaptraining te gaan beginnen, want ik trek het gewoon niet meer. Nu is het ook telkens als er iemand oppast hij ook helemaal niet slaapt, daar wil ik gewoon van af. Het maakt me niet uit dat ik alsnog 3x eruit moet om te voeden, maar als hij in ieder geval zelfstandig in slaap kan vallen scheelt dat al een hele hoop

茅茅n maand geleden

Reactie op Anoniememama!

Hier hetzelfde馃ゲ heel lang getwijfeld, maar we hebben bij twee plekken nu e ...
Oh wat spannend! Hopelijk helpt dat wat.. 馃馃徏

茅茅n maand geleden

Reactie op Teddy2020

Hier was het weer een paar nachten elk uur en nu vannacht ineens 00.00 uur, ...
Gek he hoe dat dan kan.. snap er soms niks van

茅茅n maand geleden

Reactie op evelien1997

Enorm wisselend. Vaak om de 2a3 uur wakker en altijd tussen ons in.
Ja hier nu ook al de hele week tussen ons in. Hebben net de sleutel van ons nieuwe huis gekregen, daar krijgt hij zijn eigen slaapkamer (hadden we hier niet) dus ik ben heel benieuwd of dat ook helpt..

茅茅n maand geleden

Reactie op Fem.

Hier ook echt pittige nachten. Elke 2.5 uur wakker, en om 4.30-6.15 heeft h ...
Ja zou het door een sprongetje kunnen komen? Zat ik zelf aan te denken. Het zelfstandige slapen is idd hier ook niet meer top. Heb je iemand erbij voor slaaptraining?

茅茅n maand geleden

Hier ook alweer enkele dagen enorm pittige nachten (elk uur wakker). En de papa heeft covid dus sta er volledig alleen voor. Ik ben blij dat het vrijdag is, enorm veel nood aan rust 馃ぃ馃槾馃槾馃槾

茅茅n maand geleden

Reactie op Livelli

Ja zou het door een sprongetje kunnen komen? Zat ik zelf aan te denken. Het ...
Sprongetje zit hij inderdaad in, maar hij kan al maanden njet meer zelfstandig in slaap vallen helaas, alleen nog maar aan de borst 馃槗 Hebben voor nu nog niemand ingeschakeld, wil het eerst alleen gaan proberen. Mocht dat niet lukken dan gaan we wel een slaapcoach inschakelen denk ik

茅茅n maand geleden

Reactie op Livelli

Gek he hoe dat dan kan.. snap er soms niks van
Nee ze heeft echt al weken gehad dat ze elke uur wakker was en ineens heeft ze er dan dagen tussen dat ze goed slaapt. Ze valt hier gelukkig na het voeden altijd wel weer makkelijk inslaap. Zelfstandig inslaap vallen is hier ook echt 2 maanden denk ik drama geweest en ineens kan ze het soms weer. Vooral 's ochtends bij het eerste dutje lukt het vaak weer. 's avonds meestal niet, dan voed ik haar inslaap

茅茅n maand geleden

Reactie op Fem.

Sprongetje zit hij inderdaad in, maar hij kan al maanden njet meer zelfstan ...
Aah balen zeg dat het zo lastig gaat! Hopelijk gaat de slaaptraining helpen.

茅茅n maand geleden

Oke- 1 uur lang bezig geweest met pick up put down. 3 min laten huilen en 1 min troosten. Het heeft me een gebroken hart gekost en enorm veel tranen, maar hij lijkt nu in slaap te zijn gevallen. Al zou het me niet verbazen dat het door de uitputting komt. Voel me verschrikkelijk, maar ik weet dat niets proberen te veranderen aan de slaap alles alleen maar erger gaat maken

茅茅n maand geleden

Reactie op Fem.

Oke- 1 uur lang bezig geweest met pick up put down. 3 min laten huilen en 1 ...
De stress van het huilen zorgt ervoor dat hij nog slechter in kan slapen. Daarbij leert je kindje nu dat je er niet voor 鈥榤 bent als er wat is. De cry it out methode werkt daardoor dus ook niet. Ik kan je het boek zachte nachten aanraden.

茅茅n maand geleden

Reactie op Vlinder107

De stress van het huilen zorgt ervoor dat hij nog slechter in kan slapen. D ...
Zo leert hij juist dat ik elke keer er ben als er wat is, het is echt niet alsof ik hem een uur alleen laat liggen janken. Er zit ook een verschil in cry it out en pick up put down. Maar goed, ik denk ook niet dat hij er blij van wordt een overspannen moeder te hebben door slaap tekort, daar brengt een boek geen verandering in 馃憤馃徎

茅茅n maand geleden

Reactie op Fem.

Zo leert hij juist dat ik elke keer er ben als er wat is, het is echt niet ...
Sorry- komt misschien bot over, niet zo bedoeld. We willen allemaal het beste voor ons kind, en dit is op dit moment voor ons het beste, hoe ontzettend kut het ook even is

茅茅n maand geleden

Reactie op Fem.

Sorry- komt misschien bot over, niet zo bedoeld. We willen allemaal het bes ...
Je moet echt doen wat het beste is voor jullie beiden. Zoals je hieronder al schreef je houdt het zelf niet meer vol. Ook ik ben fan van het boek zachte nachten, maar ik snap echt helemaal dat je het gewoon niet meer trekt. Ik heb ook wel eens op het punt gestaan om te zeggen en nu is het over ik trek het niet meer. Niet slapen is gewoon zo zwaar! Hoe is de nacht gegaan?

茅茅n maand geleden

Reactie op Teddy2020

Je moet echt doen wat het beste is voor jullie beiden. Zoals je hieronder a ...
Precies, we lopen echt al maanden hiermee te kloten en de afgelopen weken kon hij gewoon alleen nog maar aan de borst in slaap vallen. Ik heb ook meerdere keren tijdens het thuis werken hem zo in slaap moeten krijgen. En 鈥榮 nachts ook, ookal is hij elk uur wakker, gewoon troosten of een speentje of flesje dat pikte hij niet meer. En dan nog fulltime werken erbij, op een gegeven moment gaat het gewoon niet meer. Afgelopen nacht is een van de beste nachten die we in een lange tijd hebben gehad. Hij is uiteindelijk om 2.30 wakker geworden voor een voeding, en rond 6.30 was hij wakker om de dag te beginnen. Het is echt heel lang geleden dat hij zo geslapen heeft. Ik heb zelf alleen maar lopen janken nadat hij uiteindelijk sliep, ik voelde me z贸 schuldig. Heb vanochtend ook heel de ochtend met hem geknuffeld. Nu met het eerste dutje weer methode toegepast en nu is hij ipv een uur met 40 minuten in slaap gevallen. We gaan het dit weekend aankijken hoe het gaat, mochten we maandag nog niets aan verbetering merken ga ik het ook niet verder doorzetten. Dan is het voor mezelf maar over mn max heen gaan

茅茅n maand geleden

Reactie op Fem.

Precies, we lopen echt al maanden hiermee te kloten en de afgelopen weken k ...
Niet schuldig voelen hoor. Het zou misschien niet de methode zijn die je graag zou willen, maar op je tandvlees lopen gaat ook niet. Daar heeft hij ook niks aan. Goed dat je voor jezelf een termijn hebt bedacht. Maar het lijkt er wel op dat het gelukt is, gezien hij deze nacht beter heeft geslapen.

茅茅n maand geleden

Reactie op Teddy2020

Niet schuldig voelen hoor. Het zou misschien niet de methode zijn die je gr ...
Lief, dankjewel 鉂わ笍 Het tweede dutje vandaag heb ik hem weer aan de borst in slaap laten vallen. We waren buitenshuis op het moment dat hij eigenlijk moest slapen Maar weigerde, op het moment dat we thuiskwamen was hij al 4.5u wakker. Wilde het hem met die oververmoeidheid niet aan doen. Vanavond wel weer opgepakt, en nu met 30 min dat hij uiteindelijk is gaan liggen en in slaap is gevallen. Ik zie dus al wel echt vooruitgang met het zelfstandig in slaap vallen. Ben heel benieuwd hoe vannacht zal verlopen

茅茅n maand geleden

Reactie op Fem.

Lief, dankjewel 鉂わ笍 Het tweede dutje vandaag heb ik hem weer aan de borst in ...
Aah fijn dat het beter gaat! Hoe ging het vannacht?

茅茅n maand geleden

Reactie op Fem.

Zo leert hij juist dat ik elke keer er ben als er wat is, het is echt niet ...
Ik bedoelde het niet veroordelend. Mijn zoontje is al weken elk uur wakker, het is ook gewoon heel zwaar. Fijn dat het voor jullie werkt! En het boek helpt mij juist om niet overspannen te raken, daarom raadde ik het aan. Sommige mama鈥檚 weten niet wat cry it out doet met een kindje, daarom probeerde ik het uit te leggen.

茅茅n maand geleden

Reactie op Teddy2020

Aah fijn dat het beter gaat! Hoe ging het vannacht?
Afgelopen nacht ging weer echt goed. Hij is om 3 uur wakker geworden en om 6.30 de dag gestart. Dus echt heel fijn! Het in slaap vallen met de dutjes vandaag gaat ook steeds sneller. Vanochtend 20 minuten, en nu net 15. Het is ook steeds minder huilen, en gewoon rustig in zijn bedje spelen. Hij begon net bij 10 minuten pas te huilen, toen gelijk getroost, en met wegleggen heeft hij eventjes geklaagd en is daarna met zij knuffeltje gaan spelen en gaan slapen. Echt vooruitgang dus!