470 Reacties

16 dagen geleden

Reactie op Livelli

Heel stom maar je raakt er ook gewend aan of niet? Heb ik tenminste wel.. s ...
Ja je raakt er inderdaad aangewend. Ik voel me minder slecht dan in het begin en ze slaapt nog even belabberd haha. Ik moet wel zeggen dat ik het ook geaccepteerd heb en dat helpt wel. Daardoor ben ik veel minder gefrustreerd. Nee ik zie slaaptrainen niet zo zitten eigenlijk. Ik heb nog steeds de hoop dat het een keer goed gaat komen haha. Ze is nu net in mijn armen inslaap gevallen en daar geniet ik echt wel weer onwijs van! Vind het zo heerlijk als ze bij me inslaap valt. Zou alleen lekker zijn als ze iets meer uurtjes achter elkaar ging slapen haha.

16 dagen geleden

Reactie op Teddy2020

Ja je raakt er inderdaad aangewend. Ik voel me minder slecht dan in het beg ...
Ik merk ook dat we er hier aan gewend raken, soort van. Een goede nacht is nu 2/3 keer per nacht wakker en tussen ons in. Maar op zich dan krijgen wel alsnog 7 a 8 uur slaap als we vroeg naar bed gaan. Alleen meer uren diepe slaap achter elkaar zou lekker zijn ja haha

16 dagen geleden

Reactie op evelien1997

Ik merk ook dat we er hier aan gewend raken, soort van. Een goede nacht is ...
Ja inderdaad! Hier beland ze ook vaak tussenin. Alleen merk ik wel dat ze het dan vaak heel warm krijgt. Haar eigen bedje is toch kouder en daar heeft ze een dikke slaapzak aan. Als ik haar vervolgens bij ons leg, ligt ze weer wakker omdat ze het zo warm heeft. Ik zou dan eigenlijk midden in de nacht haar slaapzak moeten wisselen, alleen dan is ze helemaal super wakker en kan ik haar niet meer terug leggen in haar eigen bedje als ik er zelf uit moet. Dan zou het weer te koud zijn. Dat vind ik best lastig.

16 dagen geleden

Toch bijzonder dat hier een vast clubje zit die slechte nachten blijft houden.. Ben benieuwd wanneer het beter gaat worden. Hier begint het ook te wennen, was niet eens moe vandaag.. Hier ook weer drama namelijk afgelopen nacht. Heeel vaak wakker, anderhalf uur wakker rond 4:00 en last van tandjes.. Vandaag zelfs maar 1 slaapje gedaan. En dan slaapt hij eindelijk, kom je zelf niet in slaap🙃

15 dagen geleden

Nou onze nacht ging redelijk, kleine dame om 01.00 en om 04.00 uur wakker. Alleen om 05.15 ging de hond piepen en die bleef dat ik doen, nadat hij uit geweest was. Man is er dus maar om 05.30 uit gegaan, maar die vond het dan weer een goed idee om de vaatwasser te gaan uitruimen... vanaf 05.15 uur dus amper meer geslapen.

15 dagen geleden

Reactie op Teddy2020

Ja inderdaad! Hier beland ze ook vaak tussenin. Alleen merk ik wel dat ze h ...
Herkenbaar, hij ligt bij ons inderdaad in dezelfde slaapzak. Meestal gaat dat goed, raam open en sws nooit dekbed eroverheen. Misschien een slaapzak met afneembare mouwen? Dan wordt het wel wat kouder, maar hoef je hem niet helemaal te verwisselen.

15 dagen geleden

Reactie op Teddy2020

Ja je raakt er inderdaad aangewend. Ik voel me minder slecht dan in het beg ...
Jaaa ik snap je helemaal! Wij hebben ook niks qua slaaptrainen geprobeerd hoor. Was even benieuwd. Ik vind het ook zo heerlijk als hij lekker bij mij ligt 🥰🥰

15 dagen geleden

Phoe dames, even mijn frustratie uiten. Ons meisje heeft gister en vandaag haar dag niet: slecht drinken, slecht eten, heumeurig. Alleen ochtend en begin middag wel vrolijk. Maar daarna was het huilen krijsen, 1,5u bezig geweest en ze wilde ook echt niet slapen, maar bleef maar mopperen. En nu zit ze ook weer vanaf 11u in de avond alles bij elkaar te krijsen. Weten gwn niet wat het probleem is, maar ze is zo verdrietig… (nu denk ik wel dat het niet ernstig is, want vanmiddag even dikkiedik aangezet om af te leiden en toen werd ze inneens wel rustig). Maar zo frustrerend😅 vooral omdat we dit gedrag niet gewend zijn en ergens al aan voelde komen dat het een spooknacht zou worden…

14 dagen geleden

Reactie op evelien1997

Ik merk ook dat we er hier aan gewend raken, soort van. Een goede nacht is ...
Hier ben ik inmiddels ook gewend aan de nachten met 3 keer een korte nachtvoeding (ik noem dat een goede nacht🫣). Ik vind het fascinerend hoe relatief goed je nog functioneert terwijl ik meer dan een jaar geen nacht meer heb doorgeslapen(de laatste 2 maanden van de zwangerschap veel last gehad van slapeloosheid snachts...). Toch net als jullie besloten om niet te slaaptraining en erop te vertrouwen dat mijn zoontje het ooit leert. En vannacht ineens doorgeslapen! Zelf wel helaas vanaf 5:00 wakker met super volle borsten, maar meneer ligt nog lekker te slapen. Op 1 zo'n nacht kan ik weer heel lang voort, en het geeft me het vertrouwen dat we echt niet iets slechts doen met al die nachtvoedingen.

14 dagen geleden

Reactie op eline199

Hier ben ik inmiddels ook gewend aan de nachten met 3 keer een korte nachtv ...
Ja hier ook aan het einde van de zwangerschap heel slecht geslapen, dus ook al een jaar geen nacht meer doorgeslapen. Het is inderdaad super bijzonder hoe je lichaam dat oppakt en nog goed functioneerd. Ik ben aan het einde van de dag wel echt gebroken en sporten schiet er wel vaak bij in. Hier is 3x wakker voor een voeding ook een goede nacht. Vannacht was ze maar 2x wakker en dat voelt echt als een super nacht haha. Woow wat goed dat hij heeft doorgeslapen!! Ja kan me voorstellen dat je borsten vol zitten dan. Die zijn helemaal gewend aan die nacht voedingen. Hoevaak voedt jij nog overdag? Hier heeft ze echt overdag niet meer behoefte dan 4x voeden. Ik krijg van te horen, ja je moet overdag meer voeden dan gaat ze vast beter slapen, maar ze wil gewoon niet vaker. Ze eet overdag ook gewoon echt goed haar vaste voeding.

14 dagen geleden

Reactie op Livelli

Jaaa ik snap je helemaal! Wij hebben ook niks qua slaaptrainen geprobeerd h ...
Ja het is heerlijk he als ze zo bij je liggen. Ik vind dat echt het fijnste momentje van de dag wanneer ze in mijn armen inslaap valt. Ik geloof er ook echt in dat er een moment komt dat ze zich veilig genoeg voelt om zelf inslaap te vallen of we door te slapen als ze wakker wordt. Tot die tijd help ik haar, al is dat echt enorm zwaar soms.

14 dagen geleden

Reactie op eline199

Hier ben ik inmiddels ook gewend aan de nachten met 3 keer een korte nachtv ...
Wat goed! Ik vind zelf het vaak wakker worden nog niet eens zo heel erg. Mijn zoontje was vannacht weer 3 keer wakker, maar dan ook meteen lang wakker. Dat vind ik erg slopend.. hopelijk inderdaad snel in ieder geval 1 nacht doorslapen

14 dagen geleden

Reactie op Teddy2020

Ja hier ook aan het einde van de zwangerschap heel slecht geslapen, dus ook ...
Sporten is er hier ook nog niet van gekomen hoor. Gelukkig door de borstvoeding al ruimschoots onder mijn startgewicht dus ik voel de noodzaak ook nog niet helemaal. Ik voed tussen de 4 en 5 keer overdag, vaak s ochtends, s avonds en tussendoor 2x bij de opvang of als ik thuis ben voor ieder slaapje en soms aan het eind van de middag nog een keer extra. Vast voedsel gaat hier wisselend, hij eet het wel maar het zijn geen grote hoeveelheden. En zeker gisteravond niet omdat hij super moe aan tafel zat(maar 1,5 uur geslapen bij de opvang). Maar wat er nou zo speciaal was aan vannacht dat hij het ineens kon is me echt een raadsel.

14 dagen geleden

Reactie op evelien1997

Wat goed! Ik vind zelf het vaak wakker worden nog niet eens zo heel erg. Mi ...
Ow ja als hij ook meteen lang wakker is is het inderdaad heftig. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik wat dat betreft altijd dus de makkelijke weg van die nachtvoeding heb gekozen omdat het troosten en weer in slaap krijgen zonder voeding dus veel langer duurde(en meestal betekende dat hij na 30-45 min weer huilend wakker werd) en ik toch wel hechtte aan zoveel mogelijk slaap.

14 dagen geleden

Reactie op eline199

Sporten is er hier ook nog niet van gekomen hoor. Gelukkig door de borstvoe ...
Dat is fijn, hier heeft de borstvoeding er helaas niet voor gezorgd dat ik afgevallen ben. Door de vermoeidheid ben ik ook echt een snaaier geworden en eet ik gewoon veel te veel. Ik moet dus eigenlijk wel echt sporten, maar vaak ben ik gewoon echt te moe.

14 dagen geleden

Ik heb de laatste weken enorm slecht nachten gehad. Daarbovenop is ons meisje enkele dagen alles beginnen overgeven. Ze is blijkbaar zonder ik het wist al enkele weekjes aan het vechten tegen een virale infectie, buiten wat snot had ze geen enkel ander symptoom, dus moest je twijfelen of er iets is raad ik aan om naar de pediater te gaan. Als ik wist wat ik nu weet had ik een ziekenhuis opname misschien kunnen vermijden. Ondertussen gaat het weer de goede kant uit maar toch liever de mensen verwittigen die ook weer ineens veel slechtere nachten hebben.

14 dagen geleden

Reactie op EmilyClerens

Ik heb de laatste weken enorm slecht nachten gehad. Daarbovenop is ons mei ...
Ooh jeetje wat heftig! Gelukkig gaat het nu weer de goede kant op.

14 dagen geleden

Reactie op EmilyClerens

Ik heb de laatste weken enorm slecht nachten gehad. Daarbovenop is ons mei ...
Dat moet enorm schrikken zijn geweest zeker als je het niet zag aankomen.. hoe was ze in de nachten dan? Niet troostbaar?

14 dagen geleden

Reactie op lisajacobs

Dat moet enorm schrikken zijn geweest zeker als je het niet zag aankomen.. ...
Ja veel vaker wakker dan anders en moeilijk terug in slaap te krijgen. En soms weer uren wakker gelijk in het begin

14 dagen geleden

Reactie op EmilyClerens

Ja veel vaker wakker dan anders en moeilijk terug in slaap te krijgen. En s ...
Ach sneu! Hopelijk is ze snel weer beter 😘 en bedankt voor de waarschuwing.