462 Reacties

2 maanden geleden

Het naar bed brengen duurde een uur, na een half uur wakker en weer een uur bezig. Eindstand hij is weer beneden. Het is zo鈥檔 enorme strijd de laatste weken. Ik vind het fijn om zomervakantie te hebben, maar ben stiekem jaloers op mijn man die gewoon overdag aan het werk is. Op dagen dat hij vrij is, zorg ik automatisch ook voor ons zoontje. Ik snak eerlijk gezegd naar niet 24/7 bezig zijn met hoe mijn zoon gaat slapen 馃槄

2 maanden geleden

Reactie op Ellen-88

Vervelend om te lezen dat het snachts nog niet makkelijk gaat bij jullie. ...
De afgelopen paar weken heeft ze onwijs veel moeite met inslaap vallen. Ook overdag viel ze alleen maar in onze armen inslaap. Vandaag is ze voor het eerste 2x weer zelf in haar bedje inslaap gevallen. Hoe gaat het nu bij jullie?

2 maanden geleden

Reactie op evelien1997

Het naar bed brengen duurde een uur, na een half uur wakker en weer een uur ...
Die strijd is vervelend he! Helpt het misschien om de strijd gewoon niet meer aan te gaan en hem gewoon langer beneden te houden? Hier was dat op een gegeven moment echt de oplossing. We hielden haar beneden tot dat ze echt moe moe moe was en dan viel ze tijdens het drinken al in mijn armen inslaap. Misschien niet helemaal de manier volgens de boekjes, maar voor ons hielp dat wel.

2 maanden geleden

Reactie op Teddy2020

Die strijd is vervelend he! Helpt het misschien om de strijd gewoon niet m ...
Ja, alleen is het naar bed brengen normaal niet zo鈥檔 strijd. Hij redt het namelijk niet altijd om later naar bed te gaan. Weet niet waar dit nu weer vandaan komt, ik gok ziek zijn. En hij ziet enorm in mama fase en zegt hele dag mama en wil alleen maar bij mij.

2 maanden geleden

Reactie op evelien1997

Ja, alleen is het naar bed brengen normaal niet zo鈥檔 strijd. Hij redt het n ...
Hmmm.. wat mij echt het meest van alles heeft geholpen is het echt meer los te laten en de strijd niet aan te gaan. Focus verleggen van hij moet in slaap vallen naar ok茅 ik zie dat je moe bent of ok茅 het is eigenlijk bed tijd en je bent al een tijdje wakker dus we gaan je naar bed brengen zodat je rust krijgt.. valt hij niet binnen 15-20 minuten in slaap (op de manier hoe hij normaal in slaap valt dus bijv voeden/wiegen/sussen of zelfstandig) dan wilt hij blijkbaar niet slapen. Kamer uit en later opnieuw proberen.. je kan een kind niet in slaap dwingen je kan hem alleen rust momenten aanbieden. En het kan ook zijn dat ze tijden hebben dat ze wel zelfstandig in slapen en dan weer een periode dat ze meer hulp nodig hebben dat is ook helemaal ok茅 馃憣 Gisteravond is ons zoontje zelf in slaap gevallen en werd na 45 min weer wakker terwijl as we hem in slaap wiegen of voeden hij langer blijft slapen vaak. Zelfstandig in slaap is niet nodig om door te kunnen slapen dus je moet je echt geen zorgen maken over het geven van meer hulp (tijdelijk) 馃槉

2 maanden geleden

Reactie op lisajacobs

Hmmm.. wat mij echt het meest van alles heeft geholpen is het echt meer los ...
Nee helemaal mee eens, ik geef hem ook hulp hoor. Alleen zit hij nu in een periode dat zelfs hulp (kloppen, sussen, wiegen, knuffelen) allemaal niet helpt. Daar word ik een beetje wanhopig van, weet dan niet zo goed meer wat er nog meer mogelijk is馃槀

2 maanden geleden

Reactie op Teddy2020

De afgelopen paar weken heeft ze onwijs veel moeite met inslaap vallen. Ook ...
De afgelopen weken is vast ook veel ontwikkeling of niet? Tenminste hier wel en eindelijk tandjes 馃檲 Ik zag laatste nog een stuk over borstvoeding en nachtvoeding, moest nog aan je denken. Zag het op Instagram bij snugglesanddreams. Hier gaat het eigenlijk nog steeds super. Laatste dagen beetje onrustig maar door me te houden aan de methode zakken we eigenlijk niet ver af. Alleen nog steeds een vroeg vogeltje hier. Vanmorgen was het 04.30 uur. Is me nog net een beetje te vroeg 馃檲馃檲

2 maanden geleden

Reactie op evelien1997

Nee helemaal mee eens, ik geef hem ook hulp hoor. Alleen zit hij nu in een ...
Ja snap het helemaal! Hier hebben we ook zo鈥檔 periode gehad.. wat hier dus echt hielp is niet te lang proberen want als ze niet willen slapen dan gaan ze niet slapen 馃 gewoon kamer uit en later opnieuw proberen en proberen los te laten (heeft mij ook echt even geduurd voor ik dat kon en lukt nog niet altijd 馃槼)

2 maanden geleden

Reactie op Ellen-88

De afgelopen weken is vast ook veel ontwikkeling of niet? Tenminste hier we ...
Ja ze is ontwikkeld zich ineens onwijs snel! En ook hier is haar eerste tandje door. Daar had ze ook echt best wel last van! Het gaat nu de afgelopen dagen alweer ietsje beter. Dus we hebben goede hoop! Fijn dat het bij jullie ook een stuk beter gaat! Alhoewel 04.30 uur wel heeel vroeg is haha. Hopelijk gaat ze dat nog iets verlengen!

2 maanden geleden

Ik heb al een paar nachten dat de kleine gewoon lekker inslaap is gevallen na der voeding, maar het mij niet meer lukt om te gaan slapen. Ik lig nu ook alweer 1,5 uur wakker, terwijl zij gewoon slaapt. Ik verwacht haar over 1,5 uur alweer voor haar voeding, dus zo blijft er weinig effectieve slaap over. Ik snap er niks van, want ik ben wel moe. Zit tijdens het voeden niet met mijn telefoon en ik hou het licht uit. Iemand tips? Want dit is echt onwijs irritant.

2 maanden geleden

Reactie op Teddy2020

Ik heb al een paar nachten dat de kleine gewoon lekker inslaap is gevallen ...
Ik lees dan op mijn e reader en slaap zo

2 maanden geleden

Reactie op Teddy2020

Ik heb al een paar nachten dat de kleine gewoon lekker inslaap is gevallen ...
Herkenbaar! Ons zoontje sliep vanacht ook heerlijk, en wie lag er wakker om 2 uur? 馃ぃ Ik blijf meestal maar gewoon rustig liggen en val dan wel weer in slaap. Anders ga ik er even uit om water te drinken en dan lukt het soms daarna wel weer. Verder niet echt tip.... we zijn het gewoon niet gewend 馃槣

2 maanden geleden

Reactie op Ginnieee

Ik lees dan op mijn e reader en slaap zo
Werkt bij mij vaak ook!

2 maanden geleden

Ooh boy het is hier toch weer drama de afgelopen dagen en nachten. Overdag is hij echt vrolijk, maar dat slapen馃サ馃槫

2 maanden geleden

Reactie op evelien1997

Ooh boy het is hier toch weer drama de afgelopen dagen en nachten. Overdag ...
Aah nee, dat is echt niet fijn!! Hier krijg ik haar ook echt nog steeds niet eerder dan 21.00/21.30 uur inslaap.

2 maanden geleden

Reactie op Teddy2020

Aah nee, dat is echt niet fijn!! Hier krijg ik haar ook echt nog steeds nie ...
Dat was hier gister ook het geval. Gelukkig maar 1(!) keer wakker en om 6:15 opstaan. Hoe was jouw nacht?

2 maanden geleden

Reactie op evelien1997

Dat was hier gister ook het geval. Gelukkig maar 1(!) keer wakker en om 6:1 ...
Fijn dat hij bij jullie maar 1x wakker was, dan kan je zelf ook even een beetje bij slapen. Ze was om 00.00 en om 01.30 uur wakker. Ik had niet zo'n zin in weer een nacht veel wakker, dus heb ik haar lekker bij ons in bed genomen en daar heeft ze tot 6 uur geslapen, even wat gedronken en toen weer inslaap gevallen tot nu (8 uur). Ik denk dat ze zo weer inslaap valt, ze maakt een geluidje alsof ze weer gaat slapen haha. Bij ons in bed slaapt ze echt het beste. Ik denk dat ze zich dan veiliger voelt.

2 maanden geleden

Reactie op Teddy2020

Ik heb al een paar nachten dat de kleine gewoon lekker inslaap is gevallen ...
Oh en telefoon/wekker etc wegleggen/omdraaien heeft bij mij hele erg geholpen. Ik kijk niet meer hoelaat het is als hij wakker wordt. Voeden en verder slapen. Niet kijken ook niet als je wakker ligt alleen focussen op rust 馃槝

2 maanden geleden

Hoe gaat het bij iedereen? Hier gaat het echt berg afwaards... Op dit moment lukt inslaap vallen in der bedje helemaal niet meer, valt ze alleen aan de borst inslaap en dat lukt meestal pas rond 23.00 uur en ze is 's nachts elke 2 uur weer wakker. Ik hoop toch dat het snel weer beter gaat.

2 maanden geleden

Reactie op Teddy2020

Hoe gaat het bij iedereen? Hier gaat het echt berg afwaards... Op dit mom ...
Wat mega zwaar zeg.. ik heb niet echt tips.. en waarschijnlijk heb je ook alles al geprobeerd. Drinkt je kindje alleen live aan de borst of ook uit een fles? Wij hebben ook rotnachten gehad de afgelopen maanden en zijn daarom de nachten gaan afwisselen. De ene nacht doet mijn man, de andere nacht ik. Hierdoor kun je in ieder geval om de nacht goed slapen. Is dit voor jullie ook een optie?