28 Reacties

7 maanden geleden

Haar niet in een strak schema proberen te proppen en veel meer haal volgen. Gelukkig kwam ik daar bij de eerst ook na 2 weken achter. Niet zo snel toewerken na 7 uur bedtijd maar veel meer genieten

7 maanden geleden

Veeel meer gebruik maken van de kraamzorg en niet zo snel van mezelf verwachten dat ik alles weer zelf moet doen. En een kraamborrel ipv al dat bezoek apart van elkaar 😂

7 maanden geleden

Voorlopig houden het nog bij 1 en we weten nog niet of we ooit een 2de kind willen, maar als het zo is zou ik me veel meer verdiepen in borstvoeding en sneller een lactatiekundige inschakelen. Ik wist niet waar ik mee bezig was en daardoor moest ik met 6 weken al stoppen, terwijl ik het zo fijn vond, ondanks de pijn. De kraamverzorgster heeft heel lief geholpen, maar die raadde tijdens de eerste paar dagen al kolven aan om te voeden met flesje, volgens haar kon die al een speen hebben, en daardoor is m'n zoontje denk ik ook 'verpest' En zelfs na een LK om hulp gevraagd te hebben heeft ie nooit meer goed aangehapt. Hoop ellende en verdriet van gehad. Dus dat zou ik zeker anders aanpakken!

7 maanden geleden

Meer huid-op-huid contact proberen te hebben. Mijn eerste zwangerschap was meteen van een tweeling, en na een inleiding, met keizersnede ter wereld gekomen. Ze zijn super gezond en gaan lekker door met ontwikkelen en groeien...maar die newborn tijd had ik zo graag meer huid op huid willen doen, maar ik was zelf vaak te moe en last van mijn buik dat het soms echt te zwaar was om dat te doen. Mocht het mij nog een keer gegund zijn, 1 kindje of een tweeling, dan wil ik dat echt meer doen. Nb. Het zijn echt 2 knuffelkonten alsnog, ze hangen heerlijk tegen mij aan en houden echt van kusjes en knuffels krijgen, dus haal het wel een beetje in 😉

7 maanden geleden

Reactie op Heart-eyes

Voorlopig houden het nog bij 1 en we weten nog niet of we ooit een 2de kind ...
Oeh herkenbaar. Wat denk je dat er mis was gegaan en hoe een lactatiekundige het verschil had kunnen maken? Denk je dat snel een speen in doen echt de aanhap verpest?

6 maanden geleden

- meer relaxen en niet focussen op de slaapjes, zodat ik het huishouden kan doen, maar gewoon lekker genieten van de baby - proberen elke dag de fles te geven. Ik vergat het op een gegeven moment, waardoor we een flesweigeraar gekregen hebben een tijdje en dat heeft me echt veel stress opgeleverd

6 maanden geleden

Minder stress en zorgen hebben over alles en meer genieten. Stoppen met continu adviezen aan andere mensen vragen en mijn kindje meer volgen. Ik heb eindeloos gegoogled naar allerlei schema's maar dit werkte totaal niet voor mijn eigen kindje. Niet zoveel bezig zijn met het huishouden. Boeiend dat het niet schoon en opgeruimd is. Meer genieten van mijn kindje. Het gaat zo snel.

6 maanden geleden

-Meer luisteren naar gevoel en kijken naar de baby mbt voeding en slaap etc. -Meer nee zeggen, minder mensen pleasen. Veel bezoek gehad op momenten dat we er echt geen trek in hadden. -Meer alles op eigen manier en tempo doen en minder aantrekken van meningen van anderen. (En dat zijn er nogal wat)

6 maanden geleden

Langer verlof nemen. Ben nu met 12 weken weer begonnen en daar heb ik nogsteeds spijt van. Bij een eventuele volgende zou ik al mijn ouderschapsverlof er achteraan plakken.

6 maanden geleden

Reactie op Teddy2020

Langer verlof nemen. Ben nu met 12 weken weer begonnen en daar heb ik nogst ...
Haha ik precies andersom. Minder lang verlof nemen!

6 maanden geleden

Reactie op Mamainlovewithbaby

Oeh herkenbaar. Wat denk je dat er mis was gegaan en hoe een lactatiekundig ...
Ik weet dat lactatiekundigen vaak adviseren de eerste 6 weken alleen maar aan te leggen en niet eens te kolven, laat staan een flesje.. ik zou idd zelf ook lactatiekundige inschakelen bij de volgende!

6 maanden geleden

Kraamborrel ipv kraamvisite was beter bij de tweede :)

6 maanden geleden

Ooh en geen borstvoeding geven maar kunstvoeding was voor mij echt super! Veel meer lucht ook voor je 1e kindje die aandacht wilt van zijn of haar moeder.

6 maanden geleden

Met 34 weken met verlof gaan en daarna aansluitend (een deel van) mijn ouderschapsverlof opnemen.

6 maanden geleden

Reactie op Bootjee

Ooh en geen borstvoeding geven maar kunstvoeding was voor mij echt super! V ...
Borstvoeding hoeft toch niet per se meer werk te zijn?

6 maanden geleden

Reactie op 2023meisje

Haha ik precies andersom. Minder lang verlof nemen!
Waarom?

6 maanden geleden

Reactie op Mamainlovewithbaby

Waarom?
Ik ben geen persoon die zo lang thuis moet zitten.. en denk dat het slechte weer van de afgelopen tijd ook niet echt heeft mee gewerkt want daardoor heel veel binnen gezeten. En als ik nu zie hoeveel lol en plezier ze heeft op de opvang! Maar bij de volgende zou ik niet meteen ja de tien weken al gaan werken hoor! Maar zou niet meer 7,5 maand vrij nemen

6 maanden geleden

Vooral kraamweek zou ik anders doen. Ik zou later kraamvisite laten komen. Eerste week niet. Veel minder met kraamzorg kletsen zodat ik wat kan slapen. Meer gewoon lekker op de bank met de baby knuffelen en helemaal niks. Verder toch minder onzeker proberen te zijn. Komt allemaal wel goed. En geen schema’s volgen, gewoon de baby.

6 maanden geleden

Minder aantrekken van advies van oma's/cb en natuurlijk ritme volgen van je kleintje, niet geloven in de verhalen dat ze gelijk en continu doorsliepen, niet het gevoel moeten hebben constant aan te moeten staan, meer natuurlijk ouderschap (nog duurzamere keuzes), meer dragen in doek (ookal wilde mijn zoontje dat niet) wat ik wel echt voor mijn gevoel goed heb gedaan is intuïtie gevolgd toen ik dacht dat hij pijn had, hij leek uiteindelijk kiss syndroom te hebben. Is nu van hersteld gelukkig.

6 maanden geleden

Ergens noteren van wie we welk cadeau hebben gekregen na bijvoorbeeld een babyshower of kraamweek.. 😂 Soms kom ik nu wat speelgoed tegen bijvoorbeeld en dan heb ik geen idee meer van wie ik het cadeau heb gekregen..