7 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb deze vraag gesteld aan mijn kraamhulp en ik kan daar wat kwijt voor als ze bij een gezin komen waar het echt nodig is. Misschien kan je deze vraag ook aan jouw kraamzorg stellen?

2 jaar geleden

Bij ons kan je je kraampakket spullen zowel bij de verloskundige als bij de kraamhulp meegeven voor gezinnen die het minder breed hebben. Voor de babyspullen zou je ook bij het consultatiebureau kunnen informeren, bij ons begeleiden ze bijvoorbeeld tienermoeders die (helaas) vaak weinig hebben en blij zijn met zulke giften. (Je ontmoet hen niet persoonlijk, maar moet op de persoon van het consultatiebureau vertrouwen dat het goed terecht komt)

2 jaar geleden

Je kraampakket kan je doneren via de volgende stichting. Gaat naar ontwikkelingslanden. Je babyspullen weet ik niet. Zou ik ook via het consultatiebureau proberen. Eventueel kunnen zij met de gemeente (en hun wijkteams) het ergens doneren. Fijn dat je dit wilt doen 🥰

2 jaar geleden

Reactie op vdw21

Je kraampakket kan je doneren via de volgende stichting. Gaat naar ontwikke ...

2 jaar geleden

Reactie op Pinkeltwinkel

Ik heb deze vraag gesteld aan mijn kraamhulp en ik kan daar wat kwijt voor ...
Mijn kraamhulp heeft het kraampakket meegenomen, zij bewaren de spullen en als ze bij gezinnen komen die het minder hebben, dan nemen ze het mee.

2 jaar geleden

Wij hebben in Groningen stad de kraambank, wordt oa voor asielzoekers en minima gebruikt! En in ons dorp ook weggeefwinkels met veel kinderkleding. Mss daar op googlen voor jouw woonplaats? Kraambank kon zelfs open pak kraamverband gebruiken. Heel fijn want maar weinig van gebruit

2 jaar geleden

Bij ons in het dorp is een kledingbank voor mensen die afhankelijk zijn van de voedselbank.