Goedenavond lieve Mama’s.
Ik heb een vraagje aan jullie ik zit met het volgende probleem. Mijn dochtertje is 4 weken oud en we zien dat haar hoofd aan 1 kant wat platter is consultatiebureau zag dit ook. Nu vinden ze nog mee vallen zeiden wel dat we moesten opletten. Ik heb zelf nu een kussen aangeschaft moet zeggen dat het beter gaat maar ben zo bang of het niet slecht is voor haar houding en rug. Is er een mama hier bekend mee graag a.u.b. jullie advies.
https://www.bol.com/nl/p/dr-doedel-baby-hoofdkussen-extra-ondersteunig-wit-0-6-maanden/9200000100297845?referrer=socialshare_pdp_androidapp
Ik gebruik ook zo’n kussentje. Bij mijn oudste ook gebruikt nadat die een te plat hoofdje had. Nooit geen klachten gehad en een mooi koppie dus geen zorgen.
Voor voorkeurshouding raad ik een osteopaat aan. Vorig week gegaan en binnen 1w slaapt onze zoontje nu wel links en recht (links was zijn voorkeur). We zien nu een enorm groot verschil aan zijn hoofdje. Heel bijzonder dat het binnen 1 week al zoveel kan veranderen…
Ik leg haar altijd op haar zij met een zij kussen en elke voeding wissel ik haar van kant. Zodat ze geen plat hoofdje kan krijgen. Ook goed tegen teruggeven.. geeft mij wel een veilig gevoel snachts dat ze niet kan rollen 😊
Mijn dochter had het ook de osteopaat heeft dat gezien en de advies was meer op andere kant laten slapen en op die kussen ook ik heb hetzelfde geen zorgen maken mama gewoon dat doen
Ik leg haar altijd op haar zij met een zij kussen en elke voeding wissel ik ...
Deze gebruik ik ook snachts. Bij elk voedingsmoment leg ik haar op haar andere zij.
Overdag slaapt ze in de box op haar rug of op haar buik (op haar buik alleen als ik haar continue kan zien)
Ik merk dat op de zij slapen ook echt goed werkt bij krampjes
De mijne rolt met deze nog steeds als die wilt om 😌 zou deze dus niet gebr ...
Hier nu voor het 3e kindje in gebruik. Tot een maand of 3 rollen ze er niet in, hooguit duwen ze zich wat meer richting de rug. Ik vind ze ideaal, en als ze eenmaal 3-4 maanden zijn en het hoofdje is dan nog mooi rond, dan kunnen ze wel weer zonder slapen zonder voorkeurshouding (als je er nu goed op let teminste...)
Deze gebruik ik ook snachts. Bij elk voedingsmoment leg ik haar op haar and ...
Ja klopt helemaal, ik heb mijn twee meisjes altijd op hun zij afwisselt gelegd en ze hebben idd weinig tot geen last van krampjes en slapen hier heel goed mee! Echt een goede aankoop!