Lieve allemaal ,
Het wordt een lang verhaal , ik ben echt opzoek naar ervaringen en steun.
Ik heb 2 zoontjes. Een van 2.5 en een van net 1 jaar.
Mijn oudste zoon is altijd een hele makkelijke slaper geweest.
Mijn jongste daarintegen , is dramatisch met slapen.
Hij is de eerste 8 weken een huilbaby geweest. De osteopaat adviseerde om eens hypo allergene melk te gaan gebruiken omdat hij tekenen vertoonde van KMA. Dit zijn we gaan gebruiken en merkte direct verschil. Uiteindelijk bij de kinderarts middels een huidtest bleek dat hij geen KMA had. Dus , weer terug naar normale koemelk maar direct bij zijn eerste fles begon alle ellende weer. Dit hebben we een paar dagen volgehouden maar al snel kwamen we tot de conclusie dat het weer als vanouds was. Dus , op eigen initiatief weer teruggegaan naar hypo allergene Melk en het ging weer beter.
Rond 7 maanden (hij sliep nog steeds niet door, maar je weet dat het normaal baby gedrag is dus je accepteert het) werden we geadviseerd om weer eens koemelk te gebruiken om te kijken hoe hij erop reageerde. Dit zijn we stap voor stap gaan doen en het leek goed te gaan. Hij huilde niet meer zo tijdens de fles en het onrustige was ook weg.
Nu is hij inmiddels een jaar , en de nachten zijn een drama. Hij slaapt savonds redelijk (wordt 2 a 3x wakker huilend). S'nachts wordt hij constant huilend wakker , tot krijsen toe. Hij overstrekt zich , hij wordt helemaal rood.
Aangezien allebei mijn zoontjes meerdere oorontstekingen hebben gehad dacht ik eerst dat het daaraan lag , maar na een bezoek aan de KNO arts bleken zijn oortjes schoon. Toen ben ik verder gaan zoeken en al snel kwam ik tot de conclusie dat het wellicht de KMA was aangezien zijn gedrag snachts verergert was na het geven van normale flesvoeding.
Sinds 3 weken ben ik over op Soja melk, en het gaat stukken beter.. maar hij wordt nog steeds wel regelmatig huilend wakker snachts.
Gisteren heeft hij een danoontje op , ik wilde eens testen hoe hij erop zou reageren en je raad het al; een drama nacht. Hij gilde alles bij elkaar en flink huilen. Rond 1 uur sliep hij eindelijk in ons bed en heeft ie geslapen tot 6 uur waarna hij weer flink begon te krijsen.
Hij krijgt nog steeds 3 Flessen per dag (1 in de ochtend, 1 savonds en 1 om half 11 savonds) . Juist omdat hij 2 Flessen voor de nacht krijgt heb ik het idee dat hij daarom snachts zo onrustig is.
Overdag slaapt hij prima en zelfstandig. Dat is nooit een probleem.
Maar, voorheen sliep hij overdag ook goed toen hij koemelk kreeg , dus ik twijfel ook weer of het echt wel KMA is.
Ik kan echt niet meer , ik slaap al 1 jaar lang gemiddeld 5 uur per nacht en er zitten vaker nachten tussen waar ik misschien maar 2 of 3 uur slaap. Ik moet er denk wel 20x uit snachts en uiteindelijk geef ik het op en leg ik hem bij ons.
Mijn partner wordt er niet wakker van en ik roep hem alleen zodra ik merk dat ik ECHT niet meer kan , maar vind het moeilijk om hulp te vragen. Ik wordt chagrijnig snachts en reageer dat op die kleine af. Ik voel me dagelijks schuldig en verdrietig als ik naar hem kijk.. ik kan niet de moeder zijn die ik wil zijn..
Als jullie tot hier gelezen hebben, dank daarvoor
Is er iemand die hier bekend mee is? KMA ouder dan 1 ?
Wat zijn de stappen die ik moet nemen ? Wat denken jullie als jullie het zo lezen ? Moet ik het in een andere hoek zoeken ? Ik ben radeloos 😔