8 Reacties

7 maanden geleden

Ik zou zeggen, geniet ervan. Er komt straks een moment dat ze niks meer eten 😅

7 maanden geleden

Qua gewicht kan je misschien het beste met een arts of consultatiebureau overleggen? Zij hebben verstand van wat een gezond gewicht is voor deze leeftijd en haar lengte.

7 maanden geleden

Miss is ze nu extra aan het eten vanwege een groeispurt

7 maanden geleden

Zolang ze niet te zwaar is zou ik zeggen, lekker laten eten. Misschien heeft ze het even nodig ivm groeispurt of veel bewegen? Als je twijfelt over haar gewicht zal ik dit even bij CB laten checken. Ons zoontje zit onder de gemiddelde lijn, maar als ik dat zeg tegen mensen geloven ze ons vaak niet vanwege zijn flinke bouw. Lekker laten praten, als ze gezond zijn is het belangrijkste. Verder roept hij bij ons ook telkens eten, maar meer omdat hij het een leuk woordje vindt.

7 maanden geleden

Ik zal me er ook niet te druk om maken als het cb het ook niet spannend vindt. Je kunt alleen eventueel kijken naar wat je qua eten aanbiedt.. lekker veel verse groenten zoals tomaat of paprika bijvoorbeeld, dan kan ze blijven eten zonder teveel consequenties :) Ze zeggen volgens mij altijd dat wij als ouders bepalen wát er in gaat, en het kindje bepaalt hoeveel.. Laat de mensen maar lekker praten, als ze maar gezond is! En misschien dat jij (of je partner) je schoonouders kan vragen niet meer zoveel opmerkingen te maken over haar gewicht, dat is voor niemand helpend 🤷🏼‍♀️

7 maanden geleden

Inderdaad zou me er ook niet druk om maken als consultatiebureau geen problemen ziet. Goeie tip is wel idd om verse groenten zoals snoeptomaat, paprika of komkommer aan te bieden als snack tussen de maaltijden in. Zolang ze gewoon gezond en gevarieerd eet, kan er bijna geen probleem zijn in hoeveel ze eet. Vind het vreselijk dat je schoonouders zulke opmerkingen maken over zo’n kleine meid. Laat ze lekker naar zichzelf kijken en jij vooral niks van aantrekken hoor ;)

7 maanden geleden

Ons zoontje (18m) eet ook al sinds het begin erg veel. Hier maakte ik mij eerst ook zorgen om maar qua gewicht en lengte zit hij altijd precies op de middenlijn. Hij zal het dan wel nodig hebben denk ik gezien hij altijd energiek rondrent. Heb dan ook geprobeerd de zorgen hierom los te laten. Wij doen de 'regel', wij bepalen wat je eet en jij bepaald hoeveel. Nu moet ik zeggen dat hij ook alles eet, er is niets wat hij niet lust. Zou wel vragen of mensen willen ophouden met het commentaar geven op haar gewicht zoals "vettige". Ik ben er van overtuigd, hoe jong ze ook zijn, dat ze dit wel voelen en geen goede basis is voor als ze ouder zijn. Eetschema van ons zoontje: 7.00u een grote kom havermout pap met 1 stuk fruit erin (heel soms als het zo uitkomt 2 broodjes) 10.00u 1 stuk fruit of groente 12.00u 2 broodjes en soms nog een cracker (of een 3e broodje) 15.00u 1 a 2 stuk fruit en/of groente of een andere snack 17.15u avondeten, een enorm bord vol, hij eet soms bijna net zoveel als ik eet. Hij eet met de pot mee. 19.00u 180ml halfvollemelk

7 maanden geleden

Super bedankt voor jullie reacties allemaal! Ze is inderdaad wel erg beweegelijk en loopt al sinds net voor haar 1e jaar. Wellicht misschien een groeispurtje erbij. Groenten vind ze gelukkig erg lekker dus dit zou ik nog wel wat meer aan kunnen bieden tussendoor. Bij het consultatiebureau heeft ze altijd al aan de bovenkant van het gemiddelde gezeten, en die zeiden de laatste keer dat ik daar was inderdaad ook dat ze zelf aan kan geven wanneer ze genoeg heeft gehad. Nogmaals bedankt allemaal :)