15 Reacties
4 maanden geleden
Hier een ochtenddutje van 45 min. En nooit later dan 10u. Middagdutje van 2 uurtjes tussen 12u/12u30 en 14u/14u30. Soms wilt ze nog eventjes dutten in de late namiddag maar dan maak ik haar wakker na een kwartiertje. Ze gaat naar bed rond 19u30 en slaapt dan tot 6u zoiets, erna flesje en dan nog slapen tot 7u15/7u30 en dan maak ik haar wakker. Ik denk dat je ochtenddutje te lang is voormiddag. Ik zou hem dan wakker maken na 45 min/ max 1 uurtje. En in de namiddag ook max 2 uurtjes. Zodat zijn slaapschuld hoog genoeg is voor ´s nachts 😊 succes ermee, komt helemaal goed 👍
4 maanden geleden
Ik zou eerder misschien eens overwegen of hij misschien in de avond later naar bed moet/kan? Ik lees en geloof dat goed slapen doet beter slapen maar op een gegeven moment is de nacht ook wel gemaakt. Sinds wij onze dochter later naar bed doen (rond 20 uur) is ze ‘s nachts veeeeel rustiger gaan slapen en uiteindelijk doorslapen
4 maanden geleden
Hier al vanalles geprobeerd ook heeft ze drama dagen soms 7 uur achter elkaar wakker dan een goede nacht soms zeer lang goede nacht of hetzelfde zorgt ook voor slechte nacht als we maar eens wisten wat het probleem was nu zijn we nachtvoeding aan het afbouwen tot 1 x per nacht die heeft ze volgens mij nog nodig maar daarrond moeten we minstens zes keer gaan troosten als we te lang wachten word ze te wakker en gaat ofwel spoken of wilt een voeding we laten het los en ze bepaalt zelf we kunnen haar niet dwingen. Omdat het zo'n slaper is die slecht in slaapt laten we ze zelf beslissen maar meestal is het 1 u in de voormiddag en 2 uur als middagdut
4 maanden geleden
Wij hebben een paar weken geprobeerd dat ritme te creëeren. Echter moesten wij hem altijd wakker maken uit zijn ochtend dutje en was hij dan chagrijnig en kon hij niet lang wakker blijven. De nachten bleven drama. We hebben het nu sinds een week losgelaten, puur om te kijken hoe dat zou gaan. Soms slaapt hij 2 uur in de ochtend en 1,5/2 uur in de middag en soms wordt hij na 45 minuten wakker. We houden nu meer 2-3-4 schema aan. Dit betekent wel dat z’n bedtijd soms echt laat is richting 8 uur/ half 9. Hij is dan wel gewoon nog mega vrolijk. Hij wordt nog steeds vaak wakker, maar is wel makkelijker weer in slaap te krijgen en hij wordt later wakker. Kan puur toeval zijn, maar het scheelt hier in ieder geval veel stress op het moment.
4 maanden geleden
Hier slaapt hij rond 21.00 uur en wordt 5.30 wakker voor flesje en slaapt tot 8 uur dan dutje 11 uur soms 1 uur soms 1,5 uur soms langer en dan 16 uur dutten 45 min
4 maanden geleden
Onze dochter van 9,5 maand slaap in de ochtend van 9:15u tm 10:00u en in de middag van 13:00u tm 15:00u. We hebben altijd de tips van slaaptipsvoorbabys gevolgd en ze slaapt altijd als een roosje
4 maanden geleden
Reactie op elinevalley
Onze dochter van 9,5 maand slaap in de ochtend van 9:15u tm 10:00u en in de ...
En wanneer gaat ze savonds slapen? En staat ze op smorgens?
4 maanden geleden
Hier slaapt hij tussen de 20 en 21 uur. Wordt s' Nachts tussen 2 en 4 wakker voor een flesje. Wakker rond 7 en eerste dutje om 10 uur. Vervolgens wakker rond 12 uur en tweede dutje om 15 uur. Dit duurt ongeveer 1,5 uur. Als hij niet vanuit zichzelf wakker wordt na 1,5 uur maak ik hem wakker. Anders wordt het in de avond veelste laat😫
4 maanden geleden
Ons dochtertje wordt sochtends wakker rond 7 uur.
Dan gaat ze rond 10 uur weer naar bed, en slaapt ze vaak 1,5 uur.
Vervolgens gaat ze rond 14.30-15.00 naar bed en slaapt ze meestal weer 1,5 uur (en soms 2 uur). Wel maken we haar nu steeds uiterlijk half 5 wakker.
Dan gaat ze rond 8 uur-half 9 weer naar bed en slaapt ze door tot de volgende ochtend.
We komen net uit een slaapregressie en merk dat ze overdag zo weg is, maar ‘s avonds wel meer moeite heeft nu met in slaap komen. Is overdag ook veel aan het oefenen met tijgeren en optrekken en proberen te kruipen. Dus ook in haar bedje iasze nu wat drukker. Komt vanzelf wel weer goed 😄
4 maanden geleden
Op zich is het normaal dat baby’s nog vaak wakker worden snachts maar ze horen niet zo lang wakker te zijn dan.. het zou ook goed kunnen dat je zoontje gewoon niet 12 uur slaapt ‘s nachts. Dat is voor veel kindjes ook gewoon te lang. Uit onderzoek blijkt dat de gemiddelde nacht iets meer is dan 10 uur slaap. Ons zoontje slaapt ook maar 10-11 uur per nacht.
4 maanden geleden
Reactie op Celinevermeulen
En wanneer gaat ze savonds slapen? En staat ze op smorgens?
Savonds gaat ze om 19u slapen en ze slaapt 9 vd 10 keer door tot 7u
4 maanden geleden
Hier dus ook slapen om 19u en zit er alweer mee op m'n schoot in haar kamertje, dat ze al wakker was.. pff gaat echt al weken zo, ben doodop.. de duties Hier thuis ook een ramp. In de crèche gaat dit super..