10 Reacties
één maand geleden
Hier tussen 18u30 tenvroegste en 20u tenlaatste naar bed en tussen 8u en 9u opstaan. Hier vind ik de nachten ook best lang en dat is te zien aan de luiers die doorlekken elke keer... de reclame zegt dan ook 'tot 12u droog' dus kan daar dan aan liggen als ie van 18u30 al wilt slapen
één maand geleden
Misschien ligt het er gewoon aan dat het nog redelijk vroeg is voor 1 dutje? Als ze het goed doet op dit ritme lijkt me dat prima. Die van ons slaapt altijd maar 11 uur max. Altijd ook nog 1 of 2 keer wakker. Overdag meestal 2,5 uur verdeeld over 2 dutjes. Het ene kindje slaapt gewoon meer dan de ander. Ons zoontje sliep ook altijd weinig voor z'n leeftijd maar bleef daar dan heeeel lang in hangen waardoor hij nu in verhouding tot leeftijdsgenoten veel slaapt. Zolang je kindje het goed doet, helemaal prima.
één maand geleden
Reactie op Jaja1989
Misschien ligt het er gewoon aan dat het nog redelijk vroeg is voor 1 dutje ...
Snap wat je zegt inderdaad! Was ook geen voorstander van 1 slaapje, alleen 2 slaapjes bleven een gevecht. Vaak met het middag slaapje ook weigeren. ‘s avonds in slaap komen duurde minimaal een uur. Sinds 1 slaapje (per toeval ook door weigeren van 2de slaapje). Is niks meer een gevecht. Alleen zit er nu wel tussen de slaapjes veel tijd en waarschijnlijk ook daardoor de nachten mega lang
één maand geleden
Reactie op RachelWV
Snap wat je zegt inderdaad! Was ook geen voorstander van 1 slaapje, alleen ...
Wat bedoelen je met gevecht? Ik denk dat hier altijd alles met gevecht gaat 😭 vooral tijdens de sprongen/slaapregressies. Dus echt van m'n schoot afwillen en tegen stribbelen. Vraag mij ook af of ik hem niet "dwing" te slapen.
één maand geleden
Ik maakte me ook zorgen of m’n kindje te veel slaapt.. die van ons gaat rond 20:30/21:00 naar bed en slaapt dan klokje rond. Mocht hij eerder dan 8:30 komen wil hij nog wat melk en nog wat slapen. Soms moet ik hem er dan rond 11:00 of later uithalen. Hij gaat dan rond 14:00/14:30 (ligt een beetje aan de ochtend) terug voor z’n dutje en dit verschilt tussen 1,5u en 2,5u. Dan dus 20:30/21:00 naar bed.
Die van ons sliep ook heeeel snel door en heeft altijd goed geslapen. Daarnaast heb ik echt een super actief en ondernemend kind dus hij zal het nodig hebben. Volgens consultatiebureau hoefde ik me ook niet zorgen te maken. Ze zei geniet er nu maar van want voor je het weet is die rust voorbij 😂