11 Reacties

7 maanden geleden

Waaarom wil je persee dat schema? Onze dochter word ergens tot half 5 en 7 wakker. En dan start de dag. Eerste fles kunnen we meestal tot 7 uur rekken. Vanochtend was ze 4 uur wakker en nu lekker ze er weer in en slaapt lekker. Ik heb me eerste weken ook aan een schema willen houden maar sinds ik het los laat en na haar kijk ben ik en me dochter een veel vrolijker persoon. Ze gaat trouwens ook ‘s avonds tussen half 7 en half 8 slapen!

7 maanden geleden

Reactie op Ginnieee

Waaarom wil je persee dat schema? Onze dochter word ergens tot half 5 en 7 ...
Ik denk dat dit komt door onze eerste dochter😅 we volgden haar en hebben het eerste jaar vrijwel niet geslapen… tot we allebei in een burn-out zaten en een slaapcoach ingeschakeld hebben.. toen we een strak schema aanhielden ging het iets beter. Denk dat ik daar toch iets aan overgehouden heb😅 ik raak meteen in de stress als er niet iets van een leidraad is.

7 maanden geleden

Kun je het 3e slaapje laten vallen wellicht en de wakkertijd overdag iets langer maken? Wellicht dat je zoontje dan langer slaapt in de nacht?

7 maanden geleden

Reactie op Babydekker#2

Ik denk dat dit komt door onze eerste dochter😅 we volgden haar en hebben h ...
Aaah jaa dat snap ik dan helemaal. Volg op insta bureau van slaap! Ze hebben echt goeie tips rondom slapen en wakkertijden en elk kindje is anders misschien werkt bij jullie 2de een strak schema niet

5 maanden geleden

Onze dochter is standaard tussen 5.15-5.30 wakker en wil dan niet meer verder slapen. Ze slaapt overdag 3uur, ochtend 1uur, middag 2uur en nooit na 16.00 uur nog. Iemand een gouden tip voor early birds?! Ik zou het zo fijn vinden als ze tot een uur of 6.30 zou slapen.

5 maanden geleden

Reactie op Koraaltje

Onze dochter is standaard tussen 5.15-5.30 wakker en wil dan niet meer verd ...
Ik zou proberen het ochtenddutje in te korten. Dan slaapt ze én iets minder lang overdag én het ochtenddutje is korter wat ook kan helpen bij vroeg wakker worden! Ik weet niet hoe lang ze wakker is aan het einde van de dag maar daar kan je ook nog naar kijken dat ze niet oververmoeid is.

5 maanden geleden

Reactie op vdw21

Ik zou proberen het ochtenddutje in te korten. Dan slaapt ze én iets minder ...
Ze slaapt meestal van 9-10 en dan van 13-15 en dan gaat ze tussen 18.30-19.00 naar bed

5 maanden geleden

Reactie op vdw21

Ik zou proberen het ochtenddutje in te korten. Dan slaapt ze én iets minder ...
Ochtenddutje inkorten terwijl dat maar een uurtje is vind ik vrij bijzonder. Sowieso ben ik geen fan van wakker maken, als ze slapen hebben ze het blijkbaar nodig!

5 maanden geleden

Reactie op Koraaltje

Ze slaapt meestal van 9-10 en dan van 13-15 en dan gaat ze tussen 18.30-19. ...
Hoe moe is ze als je haar naar bed brengt? Soms kan een kwartiertje eerder of zelfs om 6 uur al naar bed brengen ook echt wonderen doen.

5 maanden geleden

Reactie op november23mommy

Hoe moe is ze als je haar naar bed brengt? Soms kan een kwartiertje eerder ...
Ik maak haar na die tijden wel echt wakker. Ik heb ook nog een peuter van 3,5 rondlopen dus we hebben wel iets van een schema nodig. Soms is ze best wel moe en dan brengen we dr rond 18.30 naar bed als we het idee hebben dat ze nog niet echt moe is dan meer richting 19.00 uur. Als ze moe is zullen we eens proberen haar nog iets eerder naar bed te brengen

4 maanden geleden

Iemand zei het hier al, maar op deze leeftijd kan meestal het 3e dutje ervanaf. Misschien is hij dan vermoeider en slaapt hij snachts langer door. Dutjes overdag worden dan ook minder drama.