33 Reacties
7 maanden geleden
Kan het eventueel een allergie zijn? Droge beentjes hielp hier shea butter goed
7 maanden geleden
Bij eczeem zou meestal hormoonzalf moeten helpen en vette crème. Het kan zijn dat je sterkere hormoonzalf nodig hebt. Mijn jongste zoontje heeft ook eczeem, had eerst hormoonzalf die niks deed, toen kreeg ik een tandje zwaarder en het ging helemaal weg.
Ik zou wel echt aanhouden wat de huisarts/kinderarts voorschrijft want “eigen” middeltjes kunnen het soms erger maken, daarbij adviseert iedereen wat anders op een forum
Hoe ik het nu gebruik: hormoonzalf enkel op erge plekjes, vette zalf elke dag, als ik merk dat zijn hele huidje weer onrustig wordt (ergste zijn zijn beentjes en buikje) dan meng ik een beetje hormoonzalf door de vette crème en smeer ik hem daarmee helemaal in
7 maanden geleden
Welke hormoon zalf heb je gekregen wij hadden eerst hydrocortison mar die werkte niet afdoende en hebben we via dermatoloog locoid hormoonzalf gekregen
7 maanden geleden
Hier had mijn dochtertje ook super veel last van eczeem en we kregen hormoonzalf. Toen het niet meer hielp kregen we een hogere dosis. Dat hielp maar het bleef terugkomen en het is natuurlijk helemaal niet goed! Ik heb toen besloten gewoon te stoppen met de hormooncreme (wel afgebouwd) omdat ik er echt tegen was om het te gebruikt en guess what?! Na het stoppen met de hormooncreme GEEN GROTE UITBRAKEN meer. Ik ben zooooo blij. Het is eng om te stoppen met de crème omdat je denkt dat is wat de arts geeft dus zal het wel goed zijn. Maar lees je vooral goed in en dit hielp voor ons, elk kindje is natuurlijk anders. Daarnaast gebruik ik nu de crème: Elidel (voor vanaf 2 maanden). Is via de arts. Ik hoop dat het ook jouw kindje zal helpen 🤍
7 maanden geleden
Reactie op kikkervisje88
Bij eczeem zou meestal hormoonzalf moeten helpen en vette crème. Het kan zi ...
Dankjewel. Ik ga maar weer eens een afspraak maken dan want eerst had ze er niet last van maar het lijkt ook alsof het begint te jeuken want de laatste tijd krabt ze er vaak aan.
7 maanden geleden
Heb je al shea butter geprobeerd? Dit kan ook supergoed helpen bij eczeem en daar zit in ieder geval geen rotzooi in :)
7 maanden geleden
Mijn zoontje had het ook zo erg. Wij zijn alle kleding van hem met neutral gaan wassen. Ook voor in het badje/onder de douche gebruiken we nu happy earth of neutral. Zitten beide geen allergenen in. Ook smeren we de ernstige plekjes in met hydrocortisoncreme en smeren we 3x per dag vaseline cetomacrogol. Hij gaat 1x per week onder de douche en tussendoor gebruik ik een hydrofiel washandje met water.
We zijn ook veranderd van billendoekjes want gij reageerde daar ook op. Wij gebruiken nu de Waterdoekjes van Kruidvat. Het is even uitzoeken waar je kindje op reageerd, maar meestal is eczeem bij zulke jonge kindjes een overgevoeligheid of allergie.
7 maanden geleden
Reactie op 8Katie8
Mijn zoontje had het ook zo erg. Wij zijn alle kleding van hem met neutral ...
Ik was alles ook met neutraal sensitieve skin en gebruik voor het douche ook toevallig happy earth haha maar toch komt het. Ze spuugt ook best veel en kwijlt heel de dag door dus haar kleren worden ook snel nat. Moet haar soms 4/5x per dag omkleden🙄 denk ook dat door dat het soms vochtig blijft nog heftiger word.
7 maanden geleden
Heel herkenbaar, ik zou je adviseren een afspraak te maken met een dermatoloog via je je huisarts. Die heeft ons goed kunnen helpen met de juiste hormoon- en vette zalf, in ons geval reageerde hij juist niet goed op de vette crème zoals door de huisarts voorgeschreven, dus dat luistert nogal nauw, ik zou dus ook niet te veel zelf proberen. Succes!
7 maanden geleden
Reactie op november23mommy
Heb je al shea butter geprobeerd? Dit kan ook supergoed helpen bij eczeem e ...
Dit heeft bij ons echt geholpen! Heel veel en dik insmeren ongvr om de 2 uurtjes. Het is niet helemaal weg, maar wel rustiger geworden.
Daarnaast neutral wasmiddel en shampoo. Maar ook opletten als bezoek komt of als je gaat. Zij gebruiken namelijk wel normale wasmiddel/wasverzachter, ook daarop reageerde hij. Gelijk werd het vuurrood…
Lanettecreme en hormoonzalf werkte bij ons niet, het werd zelfs erger!
Voor het douchen ook even dikke laag insmeren, dat beschermt dan tegen water/vocht…
7 maanden geleden
Ik herken mij heel erg in je verhaal! Mijn zoontje heeft hier ook last van, eind juni kunnen we pas terecht bij dermatoloog...
Met hormoonzalf die we kregen van huisarts ging het direct weg maar toen we er na 1 week mee stopten, kwam het langzaam weer terug zoals voorheen. Allerlei zalfjes geprobeerd maar nu lijkt sudocreme te helpen in z'n nekje. Tip vanuit cb.
Zoals je al ze, het komt en gaat...ene keer erger dan de andere keer.
Ik blijf nu maar doorsmeren met sudocreme en rest van z'n lichaampje met de cetomacrogolcreme FNA (vanuit HA) en afwachten wat dermatoloog zegt.
Hopelijk heb jij ook snel duidelijk, succes!
7 maanden geleden
Overleg met huisarts over verwijzing kinderarts of dermatoloog (verschilt per regio). Als er lange wachttijd is met huisarts overleggen om al eerder te starten mer klasse II hormoonzalf.
Onze dochter zat hélemaal onder t eczeem en echt spijt dat ik niet eerder heb doorgepakt. Hebben hydrocort geprobeerd maar deed gewoon te weinig. Na aantal dagen 2x per dag met tria-nog wat trok t helemaal bij! T blijft tobben met toch weer plekjes, afbouwen, etc, maar is nooit meer zo erg geworden. Richtlijnen zijn ook: sneller opschalen als hydrocort niet werkt, als alles rustig is kan je verder plan maken en evt terug naar hydrocort.
Eczeem vpk is ook fijn voor goede uitleg en tips.
Er is verder geen relatie voeding en daardoor eczeem krijgen (wordt heel vaak gedacht, maar is echt oude informatie). Er is wel een groter risico op voedselallergie, dus advies is vroeg starten met pinda en ei hapjes(hoe eerder, hoe beter zei kinderarts).
Succes!!
7 maanden geleden
Ondanks dat artsen het ontkennen, blijkt dat ook voeding veel kan betekenen. Zal niet zeggen dat het compleet weg gaat, soms zit er een erfelijke factor. Mijn dochter had kleine plekjes in nek, voorhoofd en buik ze drinkt nog volledige borstvoeding dit betekent dat ik dus mijn dieet aan moet passen. Ben alle gluten en lactose gaan schrappen en het is nu rustiger aan het worden. Heb zelf ook last van eczeem en bij mezelf wordt het ook zeker niet erger. Heb je geen zin om je dieet aan te passen of geef je kunstvoeding dan overstappen op poeder van geitenmelk. Hopelijk heb je er wat aan, het is zeker een onderbelicht stukje bij eczeem namelijk. Resultaat boeken kan trouwens wel tot 2 maanden duren…. Baat het niet dat schaadt het niet.
7 maanden geleden
Reactie op Iriss1994
Ondanks dat artsen het ontkennen, blijkt dat ook voeding veel kan betekenen ...
Klopt! Ik geef ook volledig borstvoeding. Ons zoontje had ook veel eczeem plekjes. Sinds ik minder koemelk ben gaan nemen gaat het een stuk beter! Laatst weer een keer 2 dagen geprobeerd en direct kwamen de plekjes weer terug. Zolang ik borstvoeding geef pas ik mn voeding aan. Vind het ook geen probleem want neem nu alternatieven!
7 maanden geleden
Reactie op Iriss1994
Ondanks dat artsen het ontkennen, blijkt dat ook voeding veel kan betekenen ...
Ik las op internet dat de volgende dingen ook eczeem kunnen veroorzaken als je bv geeft:
Ei
Noten
Tomaten
Witte brood
Drank met prik
Olijf
Sinaasappel
Mandarijn
Ik weet niet waarom, ik heb echt nooit gedacht aan olijven bijvoorbeeld of tomaat 😂.