5 Reacties

5 maanden geleden

Het is alsof ik mijn eigen verhaal lees. Lastig he, waar doe je dan goed aan. Ik geef zoveel ze wil op dat moment, want als ze genoeg heeft gehad geven ze het inderdaad heel duidelijk aan. Het lijkt erop dat je kindje ook het ene moment meer zin heeft dan het andere moment en misschien ook op dat moment even ergens last van heeft (het zij een scheet die dwars zit ofzo haha) waardoor het op dat moment niet veel is dat erin gaat. Je zou nog een preverbale logopedist mee kunnen laten kijken. Groeit je kindje wel goed? Dan zou ik mij er niet teveel zorgen over maken, het komt vanzelf wel en anders maar niet. Zolang ze maar groeien en vrolijk zijn. We kunnen ze niet dwingen meer te eten en als je kindje op dat moment wel veel wil eten of drinken dan zou ik er gebruik van maken haha.

5 maanden geleden

Wij doen het met kleine beetjes verhogen als we merken dat hij behoefte krijgt aan meer. Bijvoorbeeld banaan, deze krijgt hij een hele makkelijk op. Dus nu doe ik daar bijvoorbeeld een klein schepje van ander soort fruit bij. Bijvoorbeeld 1 aardbei. Merk ik dat hij toch meer wilt, dan doe ik er weer 1 bij. Ons zoontje eet ook erg wisselend en daardoor soms lastig om echt verhouding aan te houden met hem. Enige waar ik niet meer bij geef is als hij een potje krijgt. Het is dan niet zo dat ik nog een potje open maak. Ik geef hem dan of wat meer water/thee of een soepstengel of iets anders kleins. Dit omdat een potje natuurlijk wel de “juiste”verhouding zou moeten zijn.

5 maanden geleden

Ik herken t bij twee andere kinderen van me en een vriendins kinds had t ook. Kamelen eten lijkt t op. Namelijk sommige dagen bunkeren en lijkt geen stop op en dan oppeens paar dagen niks. Blijft lastig maar ik geloof wel in dat als je t aanbied t kindje zelf kan kiezen of hij meer wil of genoeg heeft .. ik vind t moeilijker om te accepteren dat ze soms dan niks/ weinig eten dan teveel maar ik ben ook altijd bang voor honger ‘s nachts 😅

5 maanden geleden

Er zit een verschil tussen vol en genoeg Vol geeft ze zelf aan, genoeg mag jij aangeven. Je hoeft niet altijd te eten tot je vom zit , maar je moet natuurlijk wel stoppen als je vol zit

5 maanden geleden

Ik volg hierin mijn gevoel, ook met de oudste kindjes. Ik hanteer wel echt een max van 1 sneetje brood bijvoorbeeld, mn 2 jarige heeft een max van 2 sneetjes brood, mn 3 jarige mag er maximaal 3. Daar ga ik zeker niet overheen. Willen ze meer? Dan krijgen ze komkommer, tomaat, wortel etc. Qua avondeten hanteer ik een max voor vlees en aardappel, groente mogen ze zoveel ze willen. Fruit 1.5 stuk per kind per dag als max