9 Reacties

4 maanden geleden

Hier toevallig precies hetzelfde. Dochter is ook 9,5 maanden en veel wakker ‘s nachts erg onrustig en huilen waardoor ik haar enkel stil krijg met aanleggen dan valt ze direct weer in slaap. Misschien een fase van verlatingsangst?

4 maanden geleden

Hier ook precies hetzelfde. Kindje van 4 november. Mijn mantra is: het is een fase 😴

4 maanden geleden

Hier een jongetje van 6 november. Wij hebben dit ook 3,5 week gehad. Ik denk dat het sprong 7/verlatingsangst was, want we hadden ook heel veel strijd om in slaap te vallen bij dutjes. En inderdaad het enige wat hielp was aanleggen. Sinds 3 dagen is er eindelijk verbetering en wordt hij nog maar 2 keer wakker snachts, en dan is hij ook niet meer zo overstuur. Die slechte nachten breken inderdaad ontzettend op, wat ik heb gedaan om het dragelijk te houden is overdag slapen als je kindje slaapt.

4 maanden geleden

Ik weet niet beter dan dat mijn zoontje dit heeft, hij kon altijd zelf in slaap vallen maar sinds buikgriep gehad te hebben, heeft hij erg veel hulp nodig. Het is al meer dan een maand zo helaas.. het is niet anders.

4 maanden geleden

Ik heb dit ook een paar weken gehad. Ineens iedere keer overstuur wakker en alleen maar bij mij willen liggen. Ze heeft daardoor wekenlang bij mij in bed geslapen en heeft toen 3 helse nachten gehad door tandjes en ziek zijn en sindsdien is het klaar en slaapt ze ineens door?!? Geen idee voor hoelang haha. Ik weet niet wat mij overkomt, maar ik zou doen wat werkt, want het is weer een of andere fase waar ze door heen moeten. Denk dat verlatingsangst 1 van de oorzaken is, juist ook versterkt doordat je kindje ziek is geweest misschien? Je kindje heeft denk ik op dit moment even wat meer behoefte aan je nabijheid.

4 maanden geleden

Het doet me goed (en ik vind het vooral ook heel vervelend voor jullie) om te horen dat ik niet de enige ben. Ik dacht echt dat we wat fout deden en vooral mn partner denkt dat ik ‘m meer moet laten huilen ‘want er is niks mis’. Fijn om wat erkenning te krijgen

4 maanden geleden

Soms voelt het alsof je de enige bent. Ben blij te horen dat het niet zo is. Die van mij is een slechte inslaper en slaper. Al vanaf 3 maanden wordt hij iedere 2 uur soms vaker wakker. Ook moet ik echt moeite doen om hem in slaap te krijgen. Voor mijn gevoel gaat het ook nog lang duren voor hij doorslaapt 😅

4 maanden geleden

Hier ook hoor, dochter is nooit een goede slaper geweest. Vannacht was het elke 3 uur, ze valt ook niet meer zelfstandig inslaap en wil alleen nog in mijn armen tijdens de borstvoeding inslaap vallen. Ik ga lekker mee in haar behoefte. Het is zwaar, maar ze heeft me gewoon nodig. Ken je het boek zachte nachten? Dat is echt een aanrader. Daarin staat dat het heel normaal is dat kindjes hulp nodig hebben bij het slapen. Alles is ook wetenschappelijk onderbouwt. Je doet dus niks fout, maar juist heel goed, je helpt je kindje nu hij je zo hard nodig heeft!

4 maanden geleden

Hier t zelfde, al 9 maand ellendige nachten dus helaas geen tips. Je bent niet alleen.