13 Reacties
4 maanden geleden
We zijn hier vaste voeding aan het opbouwen met pap, yoghurt en met ons mee eten waardoor hij s'nachts iets zwaars te verteren heeft. Dit helpt bij ons best goed!
4 maanden geleden
Wij zitten met hetzelfde probleem. Onze dochter eet gewoon met de pot mee. Ochtend fles 150cc middag fles 120 en voor het slapen een papfles 210. Tussendoor water. Als ze snachts wakker wordt krijgt ze ook wat water maar daar neemt ze de laatste tijd geen genoegen mee en moet ik dus midden in de nacht een fles maken van 120cc en dan slaapt ze wel verder. Pff
4 maanden geleden
Wij hebben precies hetzelfde! We geven ons zoontje van 9mnd 3 flessen + vaste voeding en in de nacht dus ook een flesje van 90cc met 1 schepje (eigk alleen voor de smaak want met water neemt hij geen genoegen). Ik d8 eerst dat het door de tandjes kwam maar die zijn nu door.. maar heb gelezen dat het ook een slaapregressie kan zijn... ik weet het ook niet meer.... ook slaapt die van ons sinds de vakantie alleen nog maar in ons bed en kan niet meer slapen in zijn eigen bed ( eerder wel :() dus als iemand daar nog tips voor heeft hoor ik het ook graag :')
4 maanden geleden
Hier 10 maanden, en nog steeds iedere nacht voor een fles... altijd rond het zelfde tijdstip, dus denk dat het een gewoonte is geworden. Helaas gaat ze niet akkoord met water of een speen
4 maanden geleden
Het is rond deze leeftijd echt nog wel normaal dat ze vragen om een nachtvoeding. Ik vind 1x per nacht echt niet veel.
Onze dochter heeft nog nooit doorgeslapen. Ik geef dan wel borstvoeding, maar ik zou tekenen voor 1x per nacht. Hier is het vaak echt nog wel 2 of 3 keer en bij hele slecht nachten nog vaker.
Ik zou me er niet te druk om maken en gewoon die fles geven. Er komt echt wel een tijd dat je kindje het niet meer nodig heeft en vanzelf weer gaat doorslapen.
4 maanden geleden
Mijn kindje komt ook nog 1x in de nacht. Ik vind het niet erg. Ze drinkt vaak gewoon een fles van 150 CC leeg. Ik maak het moment zo kort mogelijk en alles in slaapmodus en ik slaap zo weer lekker verder.
4 maanden geleden
Hier het zelden probleem. Hij krijgt een fles 200 met pap erdoor om 19 uur. Om precies 23 uur wilt die nog een fles en om 4 uur weer.. ik denk een gewoonte maar hij drinkt ze wel leeg. Dat terwijl die overdag goed eet en drinkt 😩 gelukkig hoef ik hem alleen te maken en aan te geven.
4 maanden geleden
Mijn ervaring: sprongetje (sprong 7 nu ergens?). Geef nog maximaal 2 weken toe en ga dan weer afbouwen. Lukt dat niet, dan extra flesje proberen overdag ipv water.
Enorme groeispurten maken ze door, dus niet gek af en toe even paar weken toch weer een nachtfles toch?
Paar weken uitzitten dus en niet te veel bij nadenken. Je doet het al goed met maar een flesje van 100, als ze daar van verder slapen is het ook zo weer afgebouwd.
Zou wel oppassen met teveel water al, dit vult de maag ook maar zijn geen calorieën natuurlijk. Of je moet echt al genoeg voldoende calorierijk eten geven, dan heb ik niks gezegd.
Hoe dan ook, frustrerend is het, vermoeiend ook, maar komt echt goed! Zeker als ze al doorgeslapen heeft :)
4 maanden geleden
Joh, zo erg is dat toch niet?? Dan zullen ze het wel nodig hebben. Ik zou echt een paar duizend neerleggen voor 1 keer per nacht🙃
4 maanden geleden
Same here: maar wij trokken het niet meer. Dus wij maken een fles voor we naar bed gaan, geven die half slaperig aan hem, waarna hij een boertje laat, meteen weer in slaap valt en de nacht doorslaapt. Dit hebben we voor een paar weken gedaan, en nu proberen we al een paar nachten zonder uit. En hij slaapt nu weer nachten door.
We hebben wel een fles+poeder naast ons liggen, mocht hij wakker worden ‘s nachts dan is het zo gefixt.
En oja, ik geef hem gewoon 180 hoor. Als hij het op krijgt zal hij het wel nodig hebben:)
4 maanden geleden
Hier wordt hij ook regelmatig nog 1x wakker voor een fles. Het is geen gewoonte, want hij wordt af en toe vaker wakker, maar als je dan z'n speen geeft slaapt hij weer verder. Ik geef gewoon een volle fles. Op den duur zal die vanzelf doorslapen. Hij slaapt soms ook gewoon een hele nacht door dus hij zal er sommige nachten behoefte aan hebben. 🤷♀️
4 maanden geleden
Reactie op Niiiieeeenke
Same here: maar wij trokken het niet meer. Dus wij maken een fles voor we n ...
Dit doen we ook. Ik geef nog een keer extra borstvoeding voor t slapen of een flesje. Daardoor haalt ze het nu meestal tot de ochtend. Soms nog een keer nodig maar ben al blij dat het veel beter is dan het was.