10 Reacties

2 maanden geleden

Is dit altijd zo geweest? Of sinds kort, want dan zou ik gewoon afwachten. Slaaptraining zou ik persoonlijk niet doen, sommige kindjes hebben ons gewoon nog nodig om tot rust te komen. Mijne is ook 10 maand en nog nooit doorgeslapen. Ik maak het mezelf makkelijk door het te accepteren en een fles er in te drukken 😎

2 maanden geleden

Dit komt uit het bekende boek Zachte Nachten

2 maanden geleden

😊

2 maanden geleden

Hier ook zelfde, ik heb een slaapcoach gehad, kleine zou zonder huilen zelfstandig gaan slapen. Is denk ik 2 weken gelukt maar helaas.. elke baby is toch ook anders

2 maanden geleden

Maar wat doen ze dan met slaaptraining?

2 maanden geleden

Slaap training is gedragstraining. Je leert ongewenst gedrag af namelijk om de ouder roepen. Ik heb ook het boek zachte nachten gelezen en weet daarom zeker dat ik nooit slaap training ga doen. Ons zoontje wordt de hele nacht elke 1-2 uur wakker. Rete zwaar maar ik vind veilige hechting belangrijker. In het boek staan wel tips hoe je responsief kan proberen de nachten te verbeteren maar ook dat het met de tijd van zelf beter gaat ❤️❤️

2 maanden geleden

Reactie op lisajacobs

Slaap training is gedragstraining. Je leert ongewenst gedrag af namelijk om ...
Ik ook door dit boek besloten nooit slaaptraining te gaan doen. Het is onwijs zwaar, maar voor nu heeft ze me gewoon nodig. Ik zou je echt aanraden dit boek te lezen! Het heeft mij ook heel erg geholpen om het te accepteren, omdat ik nu weet waarom ze zo vaak wakker wordt. Dit heeft me mentaal echt goed gedaan. Ik ben nog steeds onwijs moe natuurlijk, maar ik wordt er niet meer gefrustreerd door.

2 maanden geleden

Heb m’n eerste geslaaptrained. Kan wel zeggen dat ze zeggen dat het responsief en gentle is maar je ligt er eigenlijk naast terwijl je kindje krijst. Er zijn vrijwel altijd wel tranen bij. Ze zeggen ook dat het komt doordat ze aan iets nieuws moeten wennen. Ook had ik wel een Slaapcoach die pro borstvoeding was maar het in slaap vallen werd toch een negatieve slaap associatie genoemd…. Terwijl bv melatonine bevat en door alle jaren heen juist slaap bevorderd. Het was voor mij licht traumatiserend. Ik weet hoe het moet nu en heb alle kennis mbt juiste tijden maar ben nog steeds huiverig voor m’n tweede kindje. Ook al ben ik echt toe aan meer ruimte. Dus verdiep je goed voor je beslissingen maakt. Het gaat er vooral om: voel je druk om te slaap trainen of heb JIJ echt behoefte aan betere slaap? Dan is het ook belangrijk naar je eigen behoefte te luisteren

2 maanden geleden

Reactie op suzannam

Heb m’n eerste geslaaptrained. Kan wel zeggen dat ze zeggen dat het respons ...
Overigens zit ik in hetzelfde schuitje.. opeens zoveel drinken ‘s nachts. Het is ook een fase.. het wordt minder. Je zou ook kunnen kijken of je wat tweaks kan aanbrengen. Dream feeds om 22:00 uur en 02:00 uur of net voor de tijd waarop hij meestal wakker wordt. Grote kans dat het met ontwikkeling (lopen, praten etc) te maken heeft en deze fase tot waarschijnlijk na een jaar is heel heftig. Troost je met de gedachte dat nachtvoedingen goed zijn voor het brein en overweeg safe bed sharing

2 maanden geleden

Reactie op suzannam

Heb m’n eerste geslaaptrained. Kan wel zeggen dat ze zeggen dat het respons ...
Precies!!!!