4 Reacties

4 weken geleden

Je moet doen waar je jezelf goed bij voelt. Omgeving speelt misschien ook nog een rol? Ik fiets dagelijks meerdere keren met 1 of 2 kindjes op een elektrische fiets. Dit is in het dorp. Toen wij naar Duitsland gingen heb ik wel helmen aangeschaft omdat je daar vaak geen officiële of logische fietsroutes hebt en het gebied vaak ook de nodig uitdaging geeft. In een stad zou ik het misschien ook doen. In principe koop je in Nederland veilige fietszitjes maar uiteindelijk ben je kwetsbaarder dan in een auto.

4 weken geleden

Ik fiets met mijn dochter met helm op een elektrische fiets. Dit gaat heel goed. Ik draag zelf geen helm, mijn dochter wel en ze weet ook dat zij die op moet. Als ze wilt fietsen pakt ze zelf haar helm en doet ze die half op en wijst naar buiten (waar de fiets staat)

3 weken geleden

Ik fiets hier ook gewoon met 2 kinderen op een elektrische fiets. Misschien zou het goed zijn om helmpjes te gebruiken maar doen we tot nu toe niet. Alleen als mn zoontje op z'n eigen fiets gaat fietsen moet hij een helm op. Ik ben totaal vertrouwd op de fiets dus zou niet weten waarom niet. Je kan je schoonmoeder altijd een helmpje kunnen laten gebruiken, en probeer het zelf ook eens uit. Fietsen is super leuk met kinderen!

3 weken geleden

Ik fiets ook heel graag met mijn zoontje op een elektrische fiets. Hij vind het ook fantastisch. Hij draagt wel een helm (ikzelf niet). Mijn moeder heeft ook een fiets stoeltje aangeschaft (via marktplaats). En zij fietst op oppasdagen ook regelmatig met hem. Ik heb daar wel de afspraak gemaakt dat hij alleen mee mag als hij een helm op heeft (mijn moeder vond dat wat overdreven in het begin maar respecteert mijn wens hierin wel). Wel een tip: oefen even met op en af stappen als het stoeltje op de fiets zit voordat je je kindje in het stoeltje zet. Ik moest in het begin wel even wennen dat ik minder ruimte had met op en af stappen (ik heb een voor stoeltje).