6 Reacties

2 jaar geleden

Hallo! Wij kijken voornamelijk naar zijn gewicht om de gemiddelde hoeveelheid melk per dag te bepalen. We bieden die aan maar als hij dit niet opdrinkt is dit ook oke. We volgen zijn tempo. Zo lang hij goed groeit denk ik dat dit voor ons goed werkt.

2 jaar geleden

Hoi! Onze dochter is 6 weken. We hebben met de lactatiekundige besproken dat 120 ml aanbieden prima is. Hier drinkt ze dan van wat ze wil. De ene keer is dat 40 en de andere keer de volledige 120. Ik kan je aanraden om een afspraak te maken met een lactatiekundige. Die weten alles over melk en hoe je dit soort zaken het beste kunt aanpakken.

2 jaar geleden

Therapeutisch flesvoeden helpt al enorm om hem zelf de keuze te geven hoeveel. Ik weeg de laatste tijd haar voedingen om te kijken hoeveel ml ze gemiddeld drinkt en bied dit dan ook aan in de fles. (Voor voeding wegen en er na) Maar ik heb hier een meisje wat haar zelf overvoed en geen rem kent. Dus als ze te veel krijgt komt het er een uur na de voeding weer uit😆 ik kom hier uit op max 100ml (7weken komt om de 3 uur)

2 jaar geleden

Over het algemeen stopt een baby met drinken als ze vol zit, of spuugt ze wat ze teveel heeft gedronken uit na de voeding. Dus het maakt niet zoveel uit of je teveel aan zou bieden, ze drinkt wat ze nodig heeft, net als uit je borst.

2 jaar geleden

Op de site van de la leche league vindt je hier een mooie formule voor afhankelijk van leeftijd, gewicht en aantal voedingen. Vaak komt die hoeveelheid die uit die formule komt ook overeen met de natuurlijke maaginhoud en hebben ze hier met therapeutisch voeden ook echt genoeg aan. Wij komen bij ons meisje van 8 weken nu aan 80 ml en dit drinkt ze ook bij de oefenflesjes, maar als er 100 in het flesje zit gaat dit niet op. Goed dat je je inleest! De site van de la leche league is een heel betrouwbare bron!

2 jaar geleden

Reactie op AnkeTijsen

Op de site van de la leche league vindt je hier een mooie formule voor afha ...
En kleine aanvulling onze oudste heeft nooit meer dan 120 ml uit een fles of beker gedronken.