29 Reacties
2 jaar geleden
Ik heb 2 flessen in gebruiken, na een dag gebruiken gaat die in de vaatwasser en gebruiken we een dag de ander enz. (Bij ons gaat elke nacht de vaatwasser aan) de fles die er in gebruik hebben spoelen we na elk gebruik af met koud water.
Wij hebben ook de dr Brown flessen en we doen het rubbertje/plasticje wat op het rietje zit niet in de vaatwasser want dan gaan de flessen lekken. Rest wel, speen, speenring, fles en rietje. Uitkoken doen we nooit extra
2 jaar geleden
4 flessen in gebruik, voor de nacht neem ik er 2 mee. Ga dan echt geen fles schoonmaken. Overdag spoelen we af, dan in een grote pan met heet water + dreft laten weken. Om de paar dagen uitkoken
2 jaar geleden
Hier inmiddels 6 flesjes, ook omdat we voeding indikken en dus zowel maat 1 als 2 spenen gebruiken. Dus 3 maat 1 spenen en 3 maat 2. Scheelt een boel hoor, meer flesjes. Niet meer eindeloos flesjes wassen maar gewoon in de vaatwasser gooien op t einde van de dag!
We koken ze eigenlijk niet meer echt uit, soms nog. Hoefde ook niet meer dan 1x in de week volgens de kraamzorg.
2 jaar geleden
Wij hebben 6 flesjes in gebruik en wassen ze per 4 uit om vervolgens te steriliseren en te drogen in de Babymoov Turbo Pure. Hij droog met een hepa filter. Als zeep gebruiken we er speciaal voor babyflessen omdat die milder zijn dan onze handafwas zeep van Dreft Quickwash. Wij gebruiken MAM flessen en die zijn heel makkelijk schoon te maken. Daarvoor gebruiken we Scrub Mommy sponsje omdat die minder bacteriën ophouden dan gewone sponsjes en een flessenborstel met siliconen haartjes ook voor hygiëne. De Dr Brown's toen we ze probeerde om te zien welke hij beste aanvaardt deed ik met een borsteltje uitspoelen die voor herbruikbare rietjes zijn omdat die er wel doorheen past. Bij elke wasbeurt steriliseren we de flessen voor de zekerheid (aangeboren hartafwijking en reeds geopereerd) en willen we niks aan het lot overlaten. MAM kan ook zelfsterliserend gebruikt worden door 3min met 20ml in de magnetron te steken. Handig voor onderweg. Geen idee of dat met Dr Brown's mogelijk is? Tijdens de steriliseer ronde doen we ook de gebruikte fopspenen erbij nadat ze zijn afgewassen.
2 jaar geleden
Reactie op kikiSalvador
Ik heb 2 flessen in gebruiken, na een dag gebruiken gaat die in de vaatwass ...
Was je dan dat rubbertje/plastic ding dan op een andere manier? Of spoel je die dan alleen af met water?
2 jaar geleden
Reactie op wensmama.met.pcos
Was je dan dat rubbertje/plastic ding dan op een andere manier? Of spoel je ...
Dat was ik 1x per dag goed af met een flessenborstel en ik doe met het raggeetje wat bij de fles zit het gaatje schoonmaken wat erin zit en goed tussen de gaatjes
2 jaar geleden
Bij de eerste ook in het beginmet de hand afgewassen en goed uitgekookt. Na een tijdje in de vaatwasser gedaan en dat ging ook altijd goed met de Brown flessen. Daarom Bij de tweede een stuk makkelijker en doen we het sinds het begin in de vaatwasser. De kolfonderdelen was ik wel met de hand af en kook ik uit
2 jaar geleden
En altijd meerdere flesjes in gebruik gehad, na iedere voeding de fles in de vaatwasser en bij de volgende voeding weer een nieuwe fles pakken. De flesjes gebruik ik nu ook regelmatig nog om water mee te nemen in de luiertas (aangezien de antilekbekers niet geheel lekvrij zijn).
2 jaar geleden
Reactie op RS1994
Ik heb een stuk of 10 flessen in gebruik. Ik spoel ze altijd om en dan gaan ...
10?? Welk merk heb je?
2 jaar geleden
Hier ook dr Brown. 2 flesjes die ik na elke voeding afspoel met koud water, dan sopje met dreft en warm water, opnieuw afspoelen met koud. Steriliseren alleen eerste week gedaan. Groene delen van de fles doe ik met klein meegeleverd borsteltje.
2 jaar geleden
Ik heb met onze zoon in het ziekenhuis gelegen en daar zeiden ze dat heet uitspoelen en 1x per dag goed afwassen met afwasmiddel en 1x keer uitkoken voldoende was. Ik was ze wel iets vaker af maar voor de nacht ga ik echt niet staan afwassen met mijn duffe hoofd😂 wij hebben 2 flessen die we tegen elkaar gebruiken smorgens pas weer de afwas
2 jaar geleden
Wij hebben 5 difrax flessen, na elk gebruik omspoelen met warm water. 'S ochtends gooi ik alles in een sopje met dreft en dan gaan ze de koelkast in. Uitkoken doe ik zelf amper, mijn man doet het wel af en toe.