11 Reacties
vorige maand
Miss helpt het op een snackbordje te maken en samen daarvan te eten helpt soms bij mij dochter wel
vorige maand
Hier ook al even weigeren van groenten en fruit. Maar ooh knijpfruit kan hij 4 zakjes na elkaar van eten... zolang hij deze nog aanvaard oke. Voor de groenten in eten steek ik ze momenteel in de blender zodat het een sausje is. Hier pakt hij gewoon aan wat ik geef en gooit hij het per direct op de grond als het groenten en fruit is... Bij ons drinkt hij wel door koemelkeiwitallergie frequent Alpro met vruchten. Af en toe durf ik er ook in de blender een smoothie van te maken om als melk met de Bambix rijstmelk te geven. De oudste heeft ook lang een probleem gehad en van de ene dag op de andere wou die het wel terug eten (rond 2.5 jaar) dus is nu even halfjaartje doorbijten en verwerken in spullen. Als ze geen fruit wilt maar wel gewoon warm eet zou ik van relatief veel groenten overal een sausje van maken. Of is dat geen probleem?
vorige maand
Hier idem ben ook beetje desperate omdat ik wel wil dat hij qua structuur gewoon fruit eet. Knijpfruit gaat prima, en groente door eten heen geprakt of gepureerd ook gewoon goed. Dus smaak lijkt niet het issue. Maar structuur?… wat to do?
vorige maand
Reactie op Linda J141123
Hier idem ben ook beetje desperate omdat ik wel wil dat hij qua structuur g ...
Eet overigens wel goed op deze manier en krijgt wel alles binnen :)
vorige maand
Reactie op Linda J141123
Hier idem ben ook beetje desperate omdat ik wel wil dat hij qua structuur g ...
Helaas een fase waar de meeste kinderen van die leeftijd doorheen gaan. Daarna komt alles wel weer goed maar is inderdaad heel lastig en lijkt uitzichtloos op sommige momenten. Ik maak me voorbeeld druk in het feit dat hij op 2.5 jaar naar school mag en ze daar enkel fruit mogen in plaats van koek. Dit gaat bij hem zoals hoe het nu is zeker niet lukken.
vorige maand
Reactie op Marlon32
Ja de meeste groentes zijn wel een probleem, dus probeer inderdaad ook meer ...
Maar gepureerd en verwerkt neemt die van jou het ook? Volgens mij is het een dingetje met de structuur van groenten en fruit. Gedroogd fruit eet die dan vb wel zoals rozijnen, cranberry etc. Je hebt ook zo een mix fruit van De Kleine Keuken en die gaat wel goed, misschien een optie voor tussendoor 😅
4 weken geleden
Reactie op Cheds
Maar gepureerd en verwerkt neemt die van jou het ook? Volgens mij is het ee ...
Jaa het gaat inderdaad wel voornamelijk om de structuur. Ik had gisteren een sinaasappel geperst, er zat 1 vruchtvleesje in en hij wilde hem al niet meer. Inderdaad, rozijnen eet hij wel. Hmm ik ga er eens naar kijken. Thanks!