12 Reacties

2 maanden geleden

Mijn zoon is van 17/11 en drinkt momenteel nog 2 flesjes (al wordt dat er snel 1 denk ik). Zodra hij 1 is gaan we over naar koemelk.

2 maanden geleden

Ik maak de melk die we nog in huis hebben op (kruidvat 2) en stap daarna over op koeienmelk. Ze zal dan al 1 zijn geworden, midden november jarig. Nu laat ik haar soms al een slokje uit mijn glas proeven. Na die uitzending van keuringsdienst van waarde geloof ik niet zo in opvolgmelk verder dan stap 2. Mag ik vragen waarom je voor geitenmelk hebt gekozen? Ik heb daar nooit over nagedacht, dus ben benieuwd naar de overwegingen!

2 maanden geleden

Reactie op Milkakoutje

Ik maak de melk die we nog in huis hebben op (kruidvat 2) en stap daarna ov ...
Zou je misschien een link willen sturen van die aflevering over babymelk? Ik kan hem online niet terugvinden en aangezien ik opvolgmelk geef, ben ik wel heel benieuwd! 😊

2 maanden geleden

Reactie op Sabedna

Zou je misschien een link willen sturen van die aflevering over babymelk? I ...
https://npo.nl/start/serie/keuringsdienst-van-waarde/seizoen-21/flesvoeding/afspelen?at_campaign=npostart_player&at_channel=npostart&at_creation=share-link&at_detail_placement=1:m25wvo30:150f186b357b49339f19e92ca961c646&at_format=share_button;;0_0&at_general_placement=serie;keuringsdienst-van-waarde;seizoen-21;flesvoeding&at_medium=display&at_variant=organic Hier gewoon volle koemelk zodra de kleine 1 is. Hebben we ook zo bij de oudste gedaan. P.s. Geitenmelk is lichter verteerbaar.

2 maanden geleden

Reactie op Kantoortroela

https://npo.nl/start/serie/keuringsdienst-van-waarde/seizoen-21/flesvoeding ...
Super, dankjewel!

2 maanden geleden

Om de overgang makkelijker te maken kun je ook eerst beginnen met mixen. Bijvoorbeeld beginnen met 90% kv 10% melk. En dan elke dag iets minder kv en iets meer melk

2 maanden geleden

Wij blijven nog even bij opvolgmelk 2.. gaan niet verder dan 2 na het zien van de aflevering. Teveel koemelk is ook niet goed dus zolang hij nog best wat melk vraagt (3 flessen) blijven we hier bij. Eind november wordt hij 1.

2 maanden geleden

Reactie op Milkakoutje

Ik maak de melk die we nog in huis hebben op (kruidvat 2) en stap daarna ov ...
Geitenmelk scheen dichtbij borstvoeding te zitten qua overgang. En ze leek niet goed op koemelk te gaan.

2 maanden geleden

Reactie op Fem.

Om de overgang makkelijker te maken kun je ook eerst beginnen met mixen. Bi ...
Oh ja, goede tip! Want tot nu toe vindt ze koemelk nog niet super haha. Ga ik het straks op die manier proberen!

2 maanden geleden

Reactie op Milkakoutje

Oh ja, goede tip! Want tot nu toe vindt ze koemelk nog niet super haha. Ga ...
Veel succes hoop dat het in de smaak valt haha.

2 maanden geleden

Reactie op S-J-V

Geitenmelk scheen dichtbij borstvoeding te zitten qua overgang. En ze leek ...
Met dezelfde reden gaan wij overstappen naar geitenmelk. Ik kolf fulltime en vul het ook aan met lv geitenmelk sinds geboorte. Ik blijf verder gaan met kolven en dan ga ik het met gewone geitenmelk aanvullen zodra mijn potje wat ik ik nu gebruik leeg is…

2 maanden geleden

Wij gaan eind december nog op vakantie en zitten dan in een hotel. Aangezien we inmiddels weten dat iets opwarmen daar een probleem is (babyvoeding potjes konden ze ook niet opwarmen voor ons) blijven we tot januari opvolgmelk 2 geven. Daarna zullen we overstappen op biologische volle melk.