8 Reacties

vorige maand
Bij de oudste (veel) meer gebruikt dan nu bij de tweeling maar wij hadden veel aan dit boek
https://www.bol.com/nl/p/babygebaren-kindergebaren-iedereen-kan-gebaren/9200000126129441?referrer=socialshare_pdp_androidapp
Weet alleen niet of deze gelijk staat aan de "officiele NLse gebarentaal", misschien zou je anders hulp kunnen vragen aan een logopedist?

vorige maand
Als je een priveberichtje stuurt kan ik evt wel wat plaatjes naar je sturen, heb t boek nog liggen hier

vorige maand
Wat goed dat je je hier in verdiept. Waarschijnlijk zal het heel fijn voor je zoontje zijn om ook dingen duidelijk te maken.
Ik heb via het kinderdagverblijf waar ik werk een tijdje terug een workshop gebarentaal gehad via het gebarenhuis. Ik zie op hun website dat ze ook online cursussen geven. Was heel leuk en leerzaam en hele enthousiaste dames die de cursus geven.

vorige maand
Reactie op Bommetje91
Bij de oudste (veel) meer gebruikt dan nu bij de tweeling maar wij hadden v ...
Wij hebben dit boek ook. Super interessant om te lezen. Alles wat erin staat staat gelijk aan de NL gebarentaal, juist omdat de auteur het belangrijk vindt dat je kindje de gebaren later ook kan gebruiken.
Om de gebaren te leren maak ik wel eens gebruik van de kwebl app https://play.google.com/store/apps/details?id=co.kwebl.android hij is wel betaald maar je krijgt wel voor heel veel woorden een mooi filmpje van hoe je het gebaar moet maken.

vorige maand
Ik ben doof dus gebruik alleen maar gebarentaal bij mijn horende zoontje. Dus ik kan het alleen maar aanmoedigen 馃榿
De GGMD kan je helpen, het gebarencentrum kun je diverse dingen kopen, de gebarenchallenge (elke week 10 gebaren 1 jaar lang), misschien niet iets voor een kind maar elk gebaar is er 1.

vorige maand
Bij ons leren ze het op de opvang. Onze zoon zit op een speciale opvang met veel kindjes met beperkingen (onze zoon is gezond ik vond het een fijne opvang en vind het belangrijk dat hij leert dat iedereen gelijk is al zien ze er anders uit of doen ze anders) de kindjes leren het weer aan papa en mama of krijgen blaadjes mee waar van alles opstaat zodat we dat thuis kunnen oefenen

vorige maand
Toevallig begint mijn zoontje sinds twee weken terug te gebaren. Ik ben begonnen bij zes maanden en inmiddels komt er dus nu ook vanuit hem wat. Gebaren die hij zoal doet zijn: melk(BV), meer, hond, lamp aan en lamp uit en klaar. Het is wel ect fijn.
Ik heb toen via een website een stapeltje met kaartjes gekocht waar allerlei verschillende gebaren op staan. Die pak ik regelmatig er even bij om voor mezelf de gebaren weer te herhalen.