Hoi hoi beetje een gênante vraag.
Ik gebruik geen anticonceptie en de rede is vooral omdat ik borstvoeding geef en geen hormonen wil slikken. Spiraal durf ik niet en we willen graag over een jaar/anderhalf jaar aan de tweede beginnen en dan moet die spiraal er weer uit. Nu gebruiken we een condoom maar och wat is dat vervelend. Het schuurt en het doet pijn op de plekken waar het gehecht is geweest. Ik voel precies waar de littekens zitten. Zonder voel ik dat niet en heb ik geen pijn. We gebruiken ook al glijmiddel maar met de condoom blijft het toch maar raar aanvoelen. Iemand andere tips😅?
Je hebt ook wel hormoonvrije anticonceptie. Met apps ed. Je kunt ook eens wat filmpjes van de verlosmoeder kijken. Zij heeft hierover op YouTube een filmpje gemaakt.
Je zou je eens moeten inlezen in de daisy methode 🤍. Dit is aan de hand va ...
Waarom je temperatuur bijhouden geen betrouwbaar anticonceptiemiddel is https://www.nu.nl/nu-uitgelegd/6225771/waarom-je-temperatuur-bijhouden-geen-betrouwbaar-anticonceptiemiddel-is.html
De enige 100% veilige anticonceptie zonder hormonen, is of een koperspiraal of geen seks hebben 😅
Je kunt wel redelijk veilig vrijen zonder anticonceptie door goed te plannen rond je vruchtbare periode, maar 100% veilig is dat niet en je moet je lichaam daarvoor goed leren kennen. Zelf doe ik het al 15 jaar zo, met alleen 2 geplande zwangerschappen. Maar ik ben mij ervan bewust dat er altijd een risico is.
Als een ongeplande zwangerschap nu voor jullie oké is, zou ik me inlezen in natuurlijke anticonceptie. Anders zit je vast aan een barrièremethode als een condoom, hormonale anticonceptie of geheelonthouding. Je kunt nog bij de huisarts informeren naar een pessarium.
Als een ongeplande zwangerschap nu voor jullie oké is, zou ik me inlezen in ...
Nee voor nu nog niet omdat ik graag me dochter 2 jaar borstvoeding wil geven en we een eenslaapkamer appartement hebben 🥺 dan heb ik helaas gewoon pech😭 condoom is nu dus als enigste optie🥲
Hangt wel een beetje van je nachten af.. als je veel eruit moet ‘s nachts i ...
Ja wilde inderdaad nog toevoegen dat wanneer je een kindje hebt dat nog niet doorslaapt of waar je vaak snachts voor op moet, de temperatuur kan schommelen. Ik zou je eens goed inlezen.
Nou ik ben een beetje een bang voor de pijn tijdens het plaatsen😅 en ik heb negatieve verhalen gehoord waardoor dat de angst nog meer toeneemt. Ik wil graag ook over een jaar/anderhalf aan de tweede beginnen dus dan moet die er ook weer uitgehaald worden🥲