22 Reacties

7 maanden geleden

Heejj. Eehm zelf gebruiken wij sensiplan. Ben ik heel erg voorstander van. Maar ligt eraan of je alweer ongesteld bent of dat veilig kan.

7 maanden geleden

Reactie op Mamainlovewithbaby

Heejj. Eehm zelf gebruiken wij sensiplan. Ben ik heel erg voorstander van. ...
Kan je daar wat meer over vertellen? Ik ken dat namelijk niet. Ik ben ook nog steeds niet ongesteld geweest.

7 maanden geleden

Je hebt ook wel hormoonvrije anticonceptie. Met apps ed. Je kunt ook eens wat filmpjes van de verlosmoeder kijken. Zij heeft hierover op YouTube een filmpje gemaakt.

7 maanden geleden

Je zou je eens moeten inlezen in de daisy methode 🤍. Dit is aan de hand van je lichaamstemperatuur en kalenderdagen

7 maanden geleden

Reactie op Chamss

Je zou je eens moeten inlezen in de daisy methode 🤍. Dit is aan de hand va ...
Waarom je temperatuur bijhouden geen betrouwbaar anticonceptiemiddel is https://www.nu.nl/nu-uitgelegd/6225771/waarom-je-temperatuur-bijhouden-geen-betrouwbaar-anticonceptiemiddel-is.html

7 maanden geleden

De mini pil (kan tijdens bv)

7 maanden geleden

De enige 100% veilige anticonceptie zonder hormonen, is of een koperspiraal of geen seks hebben 😅 Je kunt wel redelijk veilig vrijen zonder anticonceptie door goed te plannen rond je vruchtbare periode, maar 100% veilig is dat niet en je moet je lichaam daarvoor goed leren kennen. Zelf doe ik het al 15 jaar zo, met alleen 2 geplande zwangerschappen. Maar ik ben mij ervan bewust dat er altijd een risico is.

7 maanden geleden

Of ja 100%… er worden ook mensen zwanger door de pil heen of met een spiraal, maar je snapt wat ik bedoel 🙈

7 maanden geleden

Als een ongeplande zwangerschap nu voor jullie oké is, zou ik me inlezen in natuurlijke anticonceptie. Anders zit je vast aan een barrièremethode als een condoom, hormonale anticonceptie of geheelonthouding. Je kunt nog bij de huisarts informeren naar een pessarium.

7 maanden geleden

Reactie op vdw21

Je hebt ook wel hormoonvrije anticonceptie. Met apps ed. Je kunt ook eens w ...
Isgoed ik ga eens even kijken dankjewel

7 maanden geleden

Reactie op Chamss

Je zou je eens moeten inlezen in de daisy methode 🤍. Dit is aan de hand va ...
Isgoed ga ik kijken BarrakaAllahoe Feek🤍🤍

7 maanden geleden

Reactie op hallobaby2

De mini pil (kan tijdens bv)
Ja dat weet ik maar daar zitten ook hormonen in en dat voelt dan voor mij niet goed aan. Ook omdat mijn eigen lichaam daar niet goed op reageert🥲

7 maanden geleden

Reactie op Spirit

Of ja 100%… er worden ook mensen zwanger door de pil heen of met een spiraa ...
Haha ja dankjewel! Ik had eerst een stabiele cyclus maar dat is na de zwangerschap niet meer zo😭

7 maanden geleden

Reactie op WeStok

Als een ongeplande zwangerschap nu voor jullie oké is, zou ik me inlezen in ...
Nee voor nu nog niet omdat ik graag me dochter 2 jaar borstvoeding wil geven en we een eenslaapkamer appartement hebben 🥺 dan heb ik helaas gewoon pech😭 condoom is nu dus als enigste optie🥲

7 maanden geleden

Wat is de reden dat je een spiraal niet durft?

7 maanden geleden

Reactie op Oumayma

Isgoed ga ik kijken BarrakaAllahoe Feek🤍🤍
Hangt wel een beetje van je nachten af.. als je veel eruit moet ‘s nachts is het niet betrouwbaar en moet je nog steeds een blokkade middel gebruiken.

7 maanden geleden

Reactie op amaf

Hangt wel een beetje van je nachten af.. als je veel eruit moet ‘s nachts i ...
Ja wilde inderdaad nog toevoegen dat wanneer je een kindje hebt dat nog niet doorslaapt of waar je vaak snachts voor op moet, de temperatuur kan schommelen. Ik zou je eens goed inlezen.

7 maanden geleden

Reactie op Oumayma

Nee voor nu nog niet omdat ik graag me dochter 2 jaar borstvoeding wil geve ...
Pessarium is ook een barrièremethode, maar wat minder betrouwbaar dan een condoom.

7 maanden geleden

Reactie op MommOfAlmost3

Wat is de reden dat je een spiraal niet durft?
Nou ik ben een beetje een bang voor de pijn tijdens het plaatsen😅 en ik heb negatieve verhalen gehoord waardoor dat de angst nog meer toeneemt. Ik wil graag ook over een jaar/anderhalf aan de tweede beginnen dus dan moet die er ook weer uitgehaald worden🥲

7 maanden geleden

Reactie op amaf

Hangt wel een beetje van je nachten af.. als je veel eruit moet ‘s nachts i ...
Oo helaas dat gebeurd inderdaad vaak😭