11 Reacties
7 maanden geleden
Ik heb toen onze oudste net geboren was een cursus ehbo voor kinderen en baby's gedaan. Super nuttig in vele opzichten, maar bijvoorbeeld ook het verschil herkennen tussen verslikken en stikken en hoe te handelen in beide gevallen. Ik heb het gelukkig nog nooit hoeven toepassen, maar ik voelde me daardoor wel zekerder met hapjes en met name brood inderdaad.
7 maanden geleden
Ik weet niet hoe groot je de stukjes maakt maar ik maak ze erg klein. Je kunt het brood inderdaad een beetje en de wangzak duwen dan moeten ze het er zelf uit 'halen ' en een kauw beweging maken. Ik maakte het in het begin iets nat met want overgebleven fruit prak en iets kamille thee.
7 maanden geleden
Kokhalzen ziet er heel eng uit maar baby’s hebben een sterk reflex en moeten wennen aan andere texturen/eten in hun mond. Ik snijd kleine stukjes brood (zonder korst) met margarine erop en dan laat ik het hem zelf opeten. Soms duw ik ook een stukje in zijn wangzak. Hij sabbelt er zo lang op dat het helemaal zacht wordt en hij het door kan slikken. Eerste paar keer brood moest hij ook kokhalzen maar nu is hij helemaal gewend aan brood eten. Let gewoon op dat de stukjes niet te groot zijn en kijk vooral hoe je kleine erop reageert. Denk verder dat het geen kwaad kan later met brood te beginnen. Succes!
7 maanden geleden
Reactie op fjhuisman
Ik herken het niet durven helemaal. Maar bedankt voor de tips! Is er ook no ...
Ik heb bij mijn eerste kind zelf brood gebakken (meel gekocht bij de molenwinkel). Binnenkort ga ik weer even een voorraadje kopen en als hij er aan toe is zelf bakken (gewoon in een rechthoek cakevorm).