10 Reacties

vorige maand

Ik geloof dat 11 uur slaap gedurende de nacht normaal is op deze leeftijd

vorige maand

Ik vermoed dat het hier ook niet lang meer duurt. Alleen wij gaan het dutje eerst heel langzaam inkorten. Nu Max 1,5u. En gaan langzaam aan korter. Merken echt verschil wanneer ze lang geslapen heeft in de middag.

vorige maand

Hier gaat het middagdutje er ook vanaf. Bij de opvang slaapt ze maximaal 2uurtjes (1x per week, ze wordt pas om 18.30 opgehaald dus zonder slaap lukt dat niet) En bij oma slaapt ze een uurtje, dan eten we daar s'avonds en zijn we rond 19.45 pas thuis. De overige dagen slaapt ze niet, of alleen even in de auto onderweg, of als ze echt moe is max een uurtje in bed

vorige maand

Net begonnen met middagdutjes weg te halen, met de hoop dat ze snachts niet meer wakker wordt, dag 3 en nog steets wordt ze wakker, en nu in de avonden duurt het langer dat ze in slaap valt omdat ze oververmoeid is.

4 weken geleden

Bij ons lijkt het om en om, als ze slaapt doet ze een middagslaap van max 2 uur. soms gaat ze rond 13:00uur of rond 14:00 uur naar bed. En savonds kijken we ook aan als ze echt moe word. Maar vaak niet later dan 20:00uur. En ze slaapt altijd gelijk en goed door tot een 7:00 a 7:30 soms wel is tot 8:00uur馃き

4 weken geleden

Hier al maanden gedoe. We hebben ons er met 20 maanden aan overgegeven dat ze vaak niet slaapt in de middag. We bieden het altijd aan, maar meestal ligt ze gewoon wakker in bed. Een enkele keer valt ze in slaap. Ik gebruik die 20 minuten dat we het telkens even proberen om dan even in alle rust een kop koffie/thee te drinken. Of als ik heel eerlijk ben eigenlijk meer om even bij te komen van de peuter tijdens zwangerschap. Dus die 20 min zijn eigenlijk meer voor mij dan voor haar. 馃槄

2 weken geleden

Hier ook geen middagdutjes meer. Als we hem laten dutten kan hij soms wel in slaap vallen, maar dan hebben we in de avond of nacht last. Thuis weigert hij ook meestal zijn dutjes. Hij gaat ook om 19u slapen.

2 weken geleden

Ik ben al 2 weken bezig maar ik merk wel dat ze die middag dutje wel nodig heeft, mijne is nog 2 dus in ga nog wel ff wachten

2 weken geleden

Hier is het al een maand of drie klaar met de middagdutjes. Heel soms op de opvang nog max een uurtje, maar dan is het 's avonds gelijk half 10... Hij slaapt nu van ongeveer half 8/8u tot 7u/half 8