13 Reacties

één maand geleden

Hi! Heel herkenbaar. Ook gehecht en hetzelfde probleem. Geen idee of het kan, maar was ook mijn gedachte. Of dat het gewoon een mega gevoelige plek is..

één maand geleden

Herstel van een litteken duurt gemiddeld 2 jaar. Ik heb zelf een keizersnede gehad en die is soms ook gevoelig. Wel anders uiteraard maar een litteken is een litteken.

één maand geleden

Super vervelend, een vriendin van me had dit ook. Bij haar hielp het om weleda perineum massageolie te gebruiken om het gebied soepel te houden. En gewoon altijd glijmiddel gebruiken kan helpen. Maar ga anders ook gewoon naar de huisarts hiermee, want een jaar lijkt me heel lang.

één maand geleden

Dit kan ook komen doordat je bekkenbodem op spanning staat. Ben je al eens bij een bekkenbodemfysio geweest?

één maand geleden

Klinkt als een te gespannen bekkenbodem. Misschien kan je eens bij een bekkenfysio langs gaan om er naar te vragen? Of ben je daar al geweest?

één maand geleden

Heb het ook wat je beschrijft, ben geknipt en gescheurd. En ben na een half jaar op controle geweest bij een goede bekkenfysio zei deed allerlei testjes met aanspannen enz en zei dat alles ok was. Toch is het nog wat strak en gespannen met penetratie. Heb wel even gemasseerd met olie maar niet lang genoeg wrs

één maand geleden

Wat vervelend voor je! Ik heb gehoord van vriendinnen die op de OK werken dat het hechten daar beneden een vak apart is en het vaker niet goed gehecht is dan wel, omdat het een precies klusje is. Dit zou dus best de oorzaak kunnen zijn. Je kunt altijd even langs de huisarts gaan om het te laten checken. Wel weet ik dat ze niet zomaar weer opnieuw gaan hechten, mocht je dat willen.

24 dagen geleden

Reactie op Martine8192

Wat vervelend voor je! Ik heb gehoord van vriendinnen die op de OK werken d ...
Weet je toevallig ook wat in die situatie een oplossing is? Opnieuw hechten doen ze dus niet, maar wat dan? Moet je het er dan maar bij laten? Ik herken me namelijk in deze situatie. Het doet echt pijn. En bij ons altijd een reden om te stoppen 😔 het lukt me niet om door de pijn heen te bijten.

24 dagen geleden

Ai, dit had ik ook! Ik moest toen bij het ziekenhuis aan laten stippen. Ik weet niet meer precies hoe dat heette. Maar ik herken de pijn precies zoals jij beschreef. Nadat ze dat weg hebben gehaald heb ik daar gelukkig nooit meer last van gehad. 🤍

24 dagen geleden

Reactie op Novbaby02

Ai, dit had ik ook! Ik moest toen bij het ziekenhuis aan laten stippen. Ik ...
Ah dankje voor je reactie. Deed dat zeer? Ik heb als sinds ik 16 ben een trauma door het zetten van een spiraal dus alles wat daar beneden gebeurd bij een dokter oid vind ik zo spannend….

23 dagen geleden

Reactie op mariasofia

Ah dankje voor je reactie. Deed dat zeer? Ik heb als sinds ik 16 ben een tr ...
Ah wat vervelend lijkt me dat zeg! 😪 Hopelijk heb jij hetzelfde als dat ik had, want dan kan het makkelijk weggehaald worden. Ik heb het ff opgezocht en het is een soort granuloom. Bij het ziekenhuis gingen ze dat aanstippen (duurde echt minder dan een minuut). Daarna moest het even een paar daagjes herstellen volgens mij. Je voelde dat het wel even werd aangeraakt, maar dat is nog niks bij die pijn die je altijd gaat houden tijdens het vrijen. Ik zou er echt mee naar het zh gaan. Hoe fijn is het als je die pijn niet meer hebt? 🤗🤍

23 dagen geleden

Reactie op mariasofia

Ah dankje voor je reactie. Deed dat zeer? Ik heb als sinds ik 16 ben een tr ...
Op bovenstaande terugkomend.. Kan je eigenlijk zien of voelen dat er een bultje zit? Anders is het wss iets anders

16 dagen geleden

Wat vervelend, ik had dit ook…bleek bij het hechten iets niet helemaal goed gegaan te zijn of niet goed hersteld, er was extra weefsel gaan groeien. De gynaecoloog heeft dit weggehaald en opnieuw gehecht, nog steeds wel gevoelig maar veel minder.