12 Reacties
één maand geleden
Hier een zoontje die 9-11 1 jaar is geworden. Deze kleine man is 8900gr. Geboren met 2990gr. Dus zwaarder geboren en nu lichter. Wijkt iets af van de groeilijn maar niks om zorgen om te maken. Dus denk dat jou kindje dan wel prima groeit?
Zo te zien eet en drinkt je kindje goed. Groeien doet de ook. Zou me er dwn ook geen zorgen om maken.
Schema hier is:
7u schaaltje pap
9.30 fruit
11.30 1.5 boterham met beleg
14.00 koekje of ander tussendoortje
1700/17.30, avond eten met de pot mee en een toetje
En dan 1900 naar bed. Hij wikt geen flessen met melk meer.
Dus zou proberen me niet teveel zorgen te maken! Elk kindje groeit op zijn eigen tempo. Ene kindje is met 1 jaar 12 kg en de andere 8kg.
Is je kindje verder actief, levendig ontwikkelt je kindje zich goed? Nou prima dan toch!
één maand geleden
Hier begon de kleine een jaar geleden als grote vent, hoog in de groeicurve maar is intussen behoorlijk onder zijn lijntje gedoken qua groei. Weegt nu net geen 9 kilo. Hij is verder gezond, heeft spekkies op de benen en is super actief, ondernemend en onderzoekend 💕
Het consultatiebureau maakt zich geen zorgen en ik ook niet, hij volgt gewoon geen gemiddelde statistieken! Overigens heeft hij van de zomer ook een behoorlijk aantal ziektes van de bingokaart af kunnen strepen met dank aan het kdv.. Dat helpt natuurlijk ook niet met groeien want dan zit alle energie in het beter worden! Persoonlijk geloof ik er wel in dat onze kindjes het echt wel aan zullen geven als ze tekort komen.. Wat betreft jouw kindje zal ik me dus ook geen zorgen maken, vanaf deze periode gaat de groei ineens een stuk minder hard dus is het ook normaal dat ze even niet meer (veel) aankomt.
Kijk gewoon goed naar hoe ze in gedrag is, of ze nog wat reserves op haar lijf heeft en blijf gewoon gezond aanbieden zoals je doet, dan komt het allemaal vanzelf goed 🤗
Máár als je je desondanks zorgen blijven maken moet je dat ook serieus nemen hoor, en gewoon nog eens met een arts gaan praten! Liever een keer te vaak dan een keer te weinig!
één maand geleden
Geboren met 3kg210 en 50cm op 38 weken zwangerschap 26/10 en op dit moment 8kg160 en 72cm. De 1e week zelfs 100g bijgekomen terwijl dat bij newborns meestal alles eraf gaat maar dan op 1m1d oud een open hart operatie gekregen en toen is de drama met zijn gewicht begonnen terwijl hij zijn 2w ook koemelkeiwitallergie had en telkens bloed als stoelgang had. Die 2 dingen gecombineerd hebben maanden problemen opgebracht. Tot in juni zelfs want toen was er zelfs sprake van een opname om te zien wat het probleem was. Gelukkig met vanalles en nog wat proberen volproppen en granen bij de melk toevoegen en boter extra (15g a 25g per portie) aan de groenten was de oplossing om toch uit het problematisch groeilijntje te komen (afdalend keer op keer). Overigens lopen we wel bij een diëtist en cardioloog maandelijks en dus wordt de situatie opgevolgd. Nu vinden ze hem om zich wel best goed qua gewicht en lengte.
8u45 240ml melk
10u brood of pannekoekjes
12u30-13u 190g groenten plus 15g boter, soms met 140ml melk na afloop
15u45 180g fruit met 200ml melk
18u mee eten met ons (niet afgewogen of gemeten), ook vaak nog eens tussen 100 a 200ml melk erna
19u-20u minimaal 70ml melk voor de medicatie nog binnen te krijgen en zoveel melk erna als ie wilt (tussen 100 a 140ml extra)
Hier nog heel veel melk nodig ondanks ie wel best veel doorheen de dag aan vaste voeding krijgt en dagelijks ook wel tussen de vaste momentjes door nog snacks worden gegeven die we niet opschrijven in het voedingsdagboek
Extra boter of olijfolie bij de groenten (advies van de diëtist) en door eigen ondervinding hielp granen bij elke fles ook wel goed. Hopelijk heb je er iets aan dat de hoeveelheden erbij staan. Soms vind ik het niet duidelijk als ik advies zoek en er staan geen gewichten of milliliters erbij wat dan net nodig is of zou kunnen helpen 😅
één maand geleden
Huh ik snap je zorgen niet? Ze is geboren met 2500g, weegt nu 9 kilo en volgens het consultatiebureau is alles prima.. toch?
Onze dochter is geboren met 2600, wordt dit weekend 1 en is nog geen 7,5 kilo.. dan zou ik me nu nog meer zorgen moeten maken.
Jullie dochter eet super goed, de onze krijgt dat echt niet allemaal binnen hoor! 😘
één maand geleden
Same here!
2745 geboren
Afgevallen naar 2350
Is nu 7.6 kilo
Eet:
Wakker worden: borstvoeding
09:00 boterham
10:00 150 ml kunstvoeding
12:30 boterham en 150 gram fruit
15:00 borstvoeding
16:00 snack als in groente/yoghurt/cracotte etc
18:00 200 gram avondeten en stuk fruit
19:30 borstvoeding en soms nog max 100ml kv als ik merk dat ik niet genoeg heb voor haar.
Klein maar dapper. Zolang ze gezond is, is het allemaal prima. :)
25 dagen geleden
Mijn dochter zit ook op de onderste lijn. Ze is van 10 november 73cm en 7,5 kg. Geboortegewicht was 3500gr. Naar mijn idee geen reden tot zorg ze is ook hyperactief. Eet goed alles mee. Krijgt nog 4a5 borstvoedingsmomenten wat volgens cb de reden was dat ze niet zo hard groeit 🤯 maar ze is gewoon klein en fijntjes.
25 dagen geleden
Volgensmij is dat een prima gewicht, onze dochter die morgen jarig is weegt net 8 kg en is ook prima volgens CB!
Wel mis ik iets van brood oid in je schema, maar volgensmij ben je van België en hebben jullie een iets ander ritme. Zoals ik het lees krijgt ze 2x warm eten? (13:00 groentjes en savonds met de pot mee)
Wij geven om 12;00 uur 1 tot 2 boterhammen. En voor het ontbijt probeer ik ook een half broodje maar dat eet ze vaak niet. Kwark wel, daar houdt ze van!
Krijgt ze ook iets van yoghurt oid als toetje ?