39 Reacties
5 maanden geleden
Ja als je weet hoeveel de mijne weeg en meet ga je je zeker geen zorgen maken. Overigens lopen we al van het begin bij een diëtist en zijn er medische problemen die hierbij ook alles zowat 'omzeep' helpt... 29/07 was ie 6.60kg en 67.80cm. Blijft ie op de curve mooi meegaan?
5 maanden geleden
Reactie op Cheds
Ja als je weet hoeveel de mijne weeg en meet ga je je zeker geen zorgen mak ...
Hoi Cheds, wat naar voor je zoontje. Hoop dat alles wel goed gaat! Ik voel me nu heel slecht dat ik me onzeker voel. Het is meer dat hij geen vast voedsel wil en dan denk ik huhh je kan toch nooit alleen daar voldoende aan hebben. Ja ze zei wel lichte buiging naar beneden met zijn curve, maar dan zijn eigen curve, maar gemiddeld zit hij wel goed.
5 maanden geleden
Mijn zoontje nu 2.5 was met 8 maanden 75cm en 10.8 kg. Bv is wonder melk he en kan nooit teveel zijn. Vooral het eerste jaar blijft dat het belangrijkste rest is bijzaak.
5 maanden geleden
Reactie op MommOfAlmost3
Mijn zoontje nu 2.5 was met 8 maanden 75cm en 10.8 kg. Bv is wonder melk he ...
Woww, wat goed! Ja het blijft me verbazen wat bv allemaal doet. Kreeg jouw zoontje toen ook vaste voeding?
5 maanden geleden
Dat is best groot hoor! Mijn zoontje is van 5 nov en is nu 9,4kg en 73cm
5 maanden geleden
Reactie op faatje1386
Woww, wat goed! Ja het blijft me verbazen wat bv allemaal doet. Kreeg jouw ...
Ja wel wat maar verder borstvoeding. Met borstvoeding krijg je altijd zo een piek en straks als er meer vaste voeding bijkomt stabiliseren ze normaal.
Mijn dochtertje nu is van 17 november en 74.5 cm en 9.2 kilo en ook die krijgt borstvoeding. En wat vaste voeding
4 maanden geleden
Die van mij krijgt amper vast voedsel binnen via de rapley methode en met name KV. Hij weegt 10.5 kilo bij 75 cm. Ze zeggen ook wel ‘food under one is just for fun’. Ik zou me er dus niet te druk over maken dat vaste voedsel. Tot 1 jaar is melk echt de hoofdvoeding. Ook al laten ze je bij het CB wellicht anders denken.
4 maanden geleden
Reactie op faatje1386
Hoi Cheds, wat naar voor je zoontje. Hoop dat alles wel goed gaat! Ik voel ...
Ik voelde me ook heel onzeker en dergelijke maar heb het van me weg laten glijden want ik zag omenduur geen goede band meer tussen baby en eten. Het werd echt van als ik opstond tot ik ging slapen enkel maar rond voedingen en maken dat hij bijkwam door er de hele dag door wat te willen induwen. Overigens niet zo gek met de temperaturen dat je baby wat minder eet. Vast voedsel is hier ook 2 maanden een regelrechte ramp geweest. Begon hij uit het niks ook te weigeren. Wat geef je en in welke vorm? Misschien heeft je baby het ook nodig om wat af te wisselen? Hier eet hij graag afwisselend rapley en dan gepureerde hapjes. Af en toe buigingen kunnen gebeuren maar het mag niet meerdere malen na elkaar gebeuren. Als je je echt zorgen zou maken heb je misschien wel iets aan Nutricia Calogen. Kan je eens opzoeken. Wij hebben dit bij beide kindjes al moeten geven en dat gaf toch weer een boost. Ik geef dit enkel savonds nog maar bij in de melk omdat ik het gevoel heb dat hij anders ook weer de hele dag minder eet. Je zou raad kunnen vragen aan de apotheek hieromtrent of bij het cb moest je dit willen overwegen toekomstgericht. Hoeveel gram vaste voeding krijg je er in per dag en hoeveel ml melk?
4 maanden geleden
Oh maar dat is toch heel netjes qua gewicht en lengte!
Die van mij is al even niet gewogen. We zijn wel vanmorgen even samen op de weegschaal geweest en hij kwam rond de 10 kilo uit. Hij eet ook echt nog niet veel vast en krijg vooral nog bv. Maar ik zie langzaam vooruitgang dus ik wacht het af. Ze gaan echt vanzelf wel beter eten. Wat de mijne nú vooral doet is een hap nemen en alles weer uitspugen. Ik keur het goed 😊
Laat je niet onzeker maken lieve mama