39 Reacties

4 maanden geleden

Mijn zoontje is over 2 weken 10 maanden, hij weegt iets minder dan jou zoontje en is ook wat kleiner. Hij krijgt volledig bv en vaste voeding gaat moeizaam. Ene dag wat beter dan de andere dag. Wanneer hij weinig vaste voeding wil gaat hij gewoon wat vaker aan de borst. Na 6 maanden zit er weinig ijzer meer in je bv, daar zou je je wat op kunnen richten. Bijvoorbeeld groentes of fruit met veel ijzers proberen. Probeer je niet ongerust te maken. Bv tot 1 jaar is echt het meest belangrijke, vaste voeding komt wel. Gewoon lekker blijven proberen. Mijn zoontje eet pas sinds 2 weken een halve boterham bijvoorbeeld. Ze hebben hun eigen tempo. Vertrouw op je bv, die stemt zich af op je zoontje!

4 maanden geleden

Reactie op pinkieee

Oh ben ik ff blij dat ik dit lees en niet de enige ben 🙈 mijn zoontje is v ...
Als je de rest leest zitten alle baby's van die leeftijd op de helft meer van het huidige gewicht. Soms frustrerend he? Ik vind het ook wel eens goed om te zien dat het niet enkel hier een probleem is. Ik voelde me zo schuldig na een tijdje en kreeg ook zowat een slecht gevoel van de diëtist alsof ik niet voor m'n baby kon zorgen. Er werd zelfs met een observatie opname gedreigd zo'n 3 maand geleden omdat ie het toen nog slechter maakte. Ik heb na die laatste controle dan echt van opstaan tot slapengaan alles maar echt alles er proberen induwen en gekeken naar groenten/fruit die de meeste kcal hadden. Verder ook telkens zo'n goede portie van 20g boter per 100g groenten en 3 eetlepels granen zoals rijstebloem/honing/5 granen per flesje toegevoegd. Dat ook nog eens met telkens een 10ml Calogen. Was echt een hele dag door zoveel mogelijk kcal erin werken. Nu laat ik hem wat meer eten wat ie wilt omdat ik merkte dat het na een hoge stijging in het gewicht teveel van me gevraagd had en ik niet kon genieten van mijn baby en dus ook geen tijd had voor zijn normale ontwikkeling. Zitten, rollen, kruipen etc en samen spelen kon ik hem toen niet mee helpen omdat ik telkens met de voedingen uitzoeken bezig was. Gewoon eens even benieuwd wat jullie er bij jullie baby inkrijgen qua voeding en wat zijn de medische problemen als ik vragen mag? We zijn bij ons bewust dat we in september en in december bij volgende ingrepen weer ineens serieus gaan terugvallen qua gewicht en ontwikkeling helaas

4 maanden geleden

Reactie op Cheds

Als je de rest leest zitten alle baby's van die leeftijd op de helft meer v ...
Ja hier ook hele dag bezig met voedingen en tellen. Ik heb een app waar ik alles op invul (hoeveel ml melk, hoeveel gram groenten/fruitpap), slaap,.. Had hij wat minder gedronken, gaf ik flesjes bij zodat hij toch maar op een fatsoenlijk eindtotaal zat einde van de dag. Hij krijgt fantomalt poeder bij in de flesjes (extra koolhydraten), daarmee komt hij soms 200g per week bij (weeg hem thuis wekelijks) en de week erna maar 30gram of zelfs niets. Nu zijn we nog een andere poeder aan het proberen waar extra eiwitten, vetten,.. inzitten in de hoop dat hij daarmee eindelijk bijkomt. Mijn zoontje is geboren met een open gehemelte en kan daardoor geen vacuüm zuigen. Van het begin dus moeilijkheden gehad met flesjes, hij heeft nu wel een manier gevonden om te drinken maar is ook gewoon geen grote eter. Hij is dinsdag hieraan geopereerd en veel pijn van, gevolg minder drinken dus zijn gewicht deze week zal ook niks zijn 😅

4 maanden geleden

Zoontje word 23 augustus 9 maanden is 74/75cm en weegt denk ik zelfs al bijna 11 kilo.. tijdje geleden woog hij al wat meer als 10 kilo namelijk

4 maanden geleden

Reactie op cccctje

Zoontje word 23 augustus 9 maanden is 74/75cm en weegt denk ik zelfs al bij ...
Knap hoor! Geef je kv of bv? En eet hij naast zijn melk

4 maanden geleden

Reactie op pinkieee

Ja hier ook hele dag bezig met voedingen en tellen. Ik heb een app waar ik ...
Ohh heftig hoor pinkieee, ik hoop dat hij gauw opknapt na zijn operatie. Lijkt me heel moeilijk om dit mee te moeten maken. Hopelijk gaat het aankomen vanaf nu beter ♥️

4 maanden geleden

Reactie op marou2

Knap hoor! Geef je kv of bv? En eet hij naast zijn melk
Kunstvoeding ja hij eet knijpfruit want verse stukjes fruit wil hij niet, potjes warm eten en eet daarna vaak nog beetje mee van ons , en tussendoortjes mais chipjes en hij drinkt ook uit zn beker met rietje dus ja hij eet en drinkt goed

4 maanden geleden

Zoontje werd 9 augustus 9 maanden oud. Weegt nu 7,9 kg en is denk ik 70/71 cm lang nu 💪🏼 ( is 9 weken te vroeg geboren en met 1320gram)

4 maanden geleden

9 maanden, 75 cm & 10,1 kg!

4 maanden geleden

9 maanden, 74,1 cm en 9,2 kg

4 maanden geleden

9 maanden, 72 cm en 9.5 kilo

4 maanden geleden

Reactie op Cheds

Als je de rest leest zitten alle baby's van die leeftijd op de helft meer v ...
Misschien een bewuste keuze maar misschien weet je het niet: baby’s mogen tot een jaar geen honing omdat er een bacterie in kan zitten die ze heel ziek kunnen maken 😇

4 maanden geleden

Reactie op lisajacobs

Misschien een bewuste keuze maar misschien weet je het niet: baby’s mogen t ...
Ik heb de honingmeel van Nestlé omdat die me niet schadelijk leek? Van verse honing weet ik inderdaad ook dat het wat heeft voor baby's dat schadelijk kan zijn

4 maanden geleden

Reactie op Cheds

Ik heb de honingmeel van Nestlé omdat die me niet schadelijk leek? Van vers ...
Ah oké 👌 ja als het speciaal voor baby’s gemaakt is dan zal het veilig zijn. Iig wel van een bedrijf zoals Nestlé

4 maanden geleden

8,8 kg en 73 cm ongeveer. Hij is 9 maanden + 2 dagen.

4 maanden geleden

8,7 kg en 70 cm, 9 maanden en 5 dagen

4 maanden geleden

9 maanden (morgen) 11,3 kg en +-76 cm.