24 Reacties
één maand geleden
Reactie op Vlm
Ik nog warm uit een fles. Maar dat komt ook omdat ze nog aan 3 flesjes zit ...
Daar zit ik nu ook een beetje mee! Ze krijgt nu nog 3x 180+6 kunstvoeding en wil ook niet gelijk alles in 1x veranderen haha.
Hoeveel gewone melk geef je nu per keer? Heb je dezelfde hoeveelheid aangehouden als met kunstvoeding?
één maand geleden
Reactie op cccctje
Vraagje word het vervangen voor flesvoeding of?
Vanaf 1 jaar wordt het aangeraden door CB om over te gaan op (halfvolle melk). Kunstvoeding wordt idd dus vervangen door gewone melk.
Maar er zijn volgens mij ook genoeg die op opvolg melk blijven. Je hebt hogere nummers voor de wat oudere kindjes, maar er wordt ook gezegd dat alles na 2 puur marketing is en dat alles na 2 meer suiker bevat.
Ik denk dat je gewoon moet doen waar jij je goed bij voelt!
één maand geleden
Reactie op wensmama.met.pcos
Vanaf 1 jaar wordt het aangeraden door CB om over te gaan op (halfvolle mel ...
Oeps iets te snel verzonden.. je kunt dus ook beslissen om nog bij opvolgmelk 2 te blijven
één maand geleden
Reactie op wensmama.met.pcos
Vanaf 1 jaar wordt het aangeraden door CB om over te gaan op (halfvolle mel ...
En hoe dan precies?mijn zoontje krijgt eigenlijk nogsteeds 3 flessen met 180+6 scheppen dus /190/200ml per keer maar hij lust inpreciepe melk volgens de bijsluiter van kruidvat voeding zou hij nu 3x 165 moeten krijgen maar goed heb dat nog niet overgenomen hij word volgende week 1 maar heb al nummer 4 ingebruin
één maand geleden
Reactie op cccctje
En hoe dan precies?mijn zoontje krijgt eigenlijk nogsteeds 3 flessen met 18 ...
Vanaf 1 jaar mag een kindje per dag max 300 ml melk - yoghurt producten binnen krijgen.
Dus dan zou je bijvoorbeeld sochtends & savonds een fles kunnen doen van 150 of 130. Zolang je kindje goed eet overdag is dit prima te doen!
Heeft het CB bij jou gehad over afbouwen? Ik ken je kindje natuurlijk niet, maar 3 flessen van 200 lijkt me wel veel voor deze leeftijd.
één maand geleden
Reactie op cccctje
En hoe dan precies?mijn zoontje krijgt eigenlijk nogsteeds 3 flessen met 18 ...
Onze dochter drinkt dit ook ongeveer. Wij zijn gewoon op nummer twee gebleven en sinds afgelopen maandag heeft ze in de middag fles gewone melk ( wel warm) hier heeft ze geen moeite mee gehad. Ik heb 170 ml er in gedaan. Sochtends en savonds krijgt ze nog 180 water en 6 schepjes. Ik merk wel dat ze vaker wat laat staan dus ik ga binnenkort even kijken dat ik haar wat minder geef maar vind het zelf wel spannend.
één maand geleden
Reactie op Vikingw
Vanaf 1 jaar mag een kindje per dag max 300 ml melk - yoghurt producten bin ...
O die zei dat prima was als hij daar behoefte aan had ik moet zeggen ben wel aan het afbouwen naar 170 aangezien hij op de dag en genoeg eet en drinkt , en ga vanaf aankomende week proberen 1 fles te wijzigen naar gewonen melk inderdaad, maar moet zeggen hij laat soms ook wat staan van zijn voeding dus ik was al van de 190 aan het minderen maar wel op zijn tempo en tot nu toe gaat dat goed , hij weegt ook al wel flink hahNa wat weegt jou kleine
één maand geleden
Reactie op Vlm
Onze dochter drinkt dit ook ongeveer. Wij zijn gewoon op nummer twee geblev ...
Ja ze zeiden me ook als hij er nog behoefte aan heeft aan die hoeveelheid dat geen probleem was maar ben wel bezig met minderen aangezien hij op de dag echt wel genoeg eet en drinkt
één maand geleden
Reactie op Vlm
Onze dochter drinkt dit ook ongeveer. Wij zijn gewoon op nummer twee geblev ...
Ik vind het ook spannend 🙈 Het klinkt zo simpel, vervangen door gewone melk.. snap ook niet waarom ik het zo spannend vind haha
Ik ga vanmiddag voor het eerst gewone melk geven, ben benieuwd
één maand geleden
Reactie op cccctje
O die zei dat prima was als hij daar behoefte aan had ik moet zeggen ben we ...
Ohja! Vaak geven ze het zelf idd ook wel aan door te laten staan. Onze dochter is net 1 en weegt 10 kilo en 300 gram ofzo. Ze zit ook boven het gemiddelde. Hoeveel weegt die van jou?
één maand geleden
Reactie op cccctje
Oke netjes onze woog tijd geleden 11 kilo en nog wat gram denk nu toch wel ...
Achja, loopt ie van jou al? Zodra ze meer gaan bewegen gaat er ook meer af denk ik altijd 😂
Ik zou gewoon blijven doen wat goed voelt en wat je denkt dat je kindje nodig heeft. Wij zijn wel over gegaan naar gewone melk omdat ik niet zo geloof ik al die opvolgnummers