53 Reacties

10 maanden geleden

Ik leees graag mee heb ik nog een maandje🙈

10 maanden geleden

Wij gaan vanwege de darmrijping wachten tot de tweeling 6 maanden is. Misschien zelfs gecorrigeerd 6, dus dan zouden ze 7 maanden zijn. We gaan dan de Rapley methode volgen.

10 maanden geleden

Wij starten denk ik met 5 maanden, dat is half maart (3 weken te vroeg geboren), ook iets later vanwege de darmrijping. Wij volgen dan denk ik het schema van mama roos.

10 maanden geleden

Reactie op Ginnieee

Ik leees graag mee heb ik nog een maandje🙈
Ik heb ook nog minstens een maandje maar wil me er goed op voorbereiden haha! Op 30 maart is ze gecorrigeerd 4 maanden (bijna 5 maanden ongecorrigeerd), maar mss dat ik nog ietsjes langer wacht vanwege de darmrijping

10 maanden geleden

Reactie op simone1993simone

Wij starten denk ik met 5 maanden, dat is half maart (3 weken te vroeg gebo ...
Ik zit nu toevallig naar het schema van Mama Roos te kijken, ziet er lekker overzichtelijk uit. Ik denk dat ik ook die ga volgen als we gaan beginnen

10 maanden geleden

Destijds bij onze zoon het advies gevolgd om eerst met groente te beginnen en daarna pas met fruit, en dan meerdere dagen dezelfde smaak aanbieden.. nou werkte totaal niet bij hem. Hij vond de groente echt vies.. na een maand groente gegaan te hebben toch begonnen met fruit en dat at hij gelijk met smaak (deed vaak banaan of peer aan het begin).. Met 6 maand toen weer groente gaan introduceren en dat ging toen ook echt prima. Ik laat zelf dit keer dus de ‘regeltjes’ los. Ik ga haar gewoon groente en fruit aanbieden en dan zie ik wel wat ze wel of niet wil hebben en de rest komt dan later wel. Smaken om mee te beginnen zijn bijv, wortel, pompoen, bloemkool, peer, banaan etc. Ik zou wel beginnen met enkele smaken.

10 maanden geleden

Reactie op Bommetje91

Wij gaan vanwege de darmrijping wachten tot de tweeling 6 maanden is. Missc ...
Vind de Rapley methode ook weer wat hebben! Ik weet het allemaal nog niet zo goed 🙈 Ga je direct met Rapley beginnen of nog een “tussenfase” door met gepureerd te beginnen?

10 maanden geleden

Reactie op wensmama.met.pcos

Vind de Rapley methode ook weer wat hebben! Ik weet het allemaal nog niet z ...
Gelijk met Rapley. Maar dus wel gewoon met (zelfgemaakte/kant en klare) knijpfruitjes en aardappelpuree of stamppot wanneer wij dat eten.. Dus ze krijgen dan ook wel puree vorm aangeboden. Het grote verschil is alleen dat Rapley vooral om het ontdekken gaat, dus dat knijpfruitje hoeft niet leeg en de puree wordt misschien alleen ontdekt met de handen, terwijl mijn ervaring bij geen Rapley/kleintjes/oid is dat het fruitje of prakje vaak op "moet" of dat er in ieder geval iets in de mond moet belanden zeg maar. Hier tot 6 maanden alleen melk, dan tot 9 maanden eerst melk, binnen uur vast voedsel aanbieden en na 9maanden laten we dat uur langzaam los. Maar in principe is tot 1 jaar melk wel de hoofdvoeding dus gaan we niet pushen qua vast voedsel (daarna ook niet, maar je snapt me wel denk ik😉)

10 maanden geleden

Wij mogen hier van de osteopaat al op 12weken beginnen. Hij is nu 3 maand. Omdat hij met reflux zit (het zijn maar proevertjes)

10 maanden geleden

wij zijn al gestart op advies van de preverbale logopediste. onze dochter is nu 5,5 maar 3,5 gecorrigeerd. We zijn wel een uitzonderlijk geval hoor, onze dochter krijgt haar borstvoeding voor 100% in de sonde vanwege vroeggeboorte en hevige reflux. ze heeft een extreem sterk kokhalsrefles dus de hapjes die wij doen zijn gericht op mondstumulatie en oefenen om te happen. Het vervangt zeker nog geen andere voedingen, maar daar gaan we wel naartoe werken. We waren gestart met potjes wortel. Die gebruiken we al een paar weken. We eten ze samen, om de beurt een hapje zeg maar. Ze reageert inmiddels erg goed op de hapjes dus gaan we nu langzaam opbouwen naar hapjes pap (borstvoeding met rijstebloem) en andere groente en fruit.

10 maanden geleden

Avocado! Ze zeggen dat de smaak op moedermelk lijkt. Bij mijn eerste zoontje begon ik met zachte avocado met 6mnd rapley methode. Hij is nu 6 jaar en eet nog steeds bijna elke dag 1 (of halve) avocado 😬. Ik ga met mijn tweede zoontje weer met 6mnd beginnen. Als je avocado gaat pureren kan je ook het mixen met moedermelk. Later voeg ik dan weer andere groente doorheen (wortel, broccoli, courgette, rode linzen)

10 maanden geleden

Ik zit nu toevallig naar het schema van Mama Roos te kijken, ziet er lekker ...
Waar vind je die? Of heb jij er echt 55 euro voor betaald?

10 maanden geleden

Reactie op Ginnieee

Waar vind je die? Of heb jij er echt 55 euro voor betaald?
Ik had ze gevonden in de oktober geboorte groep! Titel van topic is “Oefen hapjes” met ong 70 reacties

10 maanden geleden

Ik had ze gevonden in de oktober geboorte groep! Titel van topic is “Oefen ...
Hoe kom ik daar? Haha

10 maanden geleden

Heb al gevonden thnx! 🥰

10 maanden geleden

Verwijderd door admin Roos - het is niet toegestaan om betaalde documenten gratis te verspreiden

10 maanden geleden

Reactie op hallobaby2

Verwijderd door admin Roos - het is niet toegestaan om betaalde documenten ...
Verwijderd door admin Roos - het is niet toegestaan om betaalde documenten gratis te verspreiden

10 maanden geleden

Zelfde smaak 3 dagen achter elkaar aan bieden met 4 smaken, daarna opnieuw.. en na 3 rondes groente zijn wij gestart met fruit (4 smaken of zelfde manier aanbieden als groente) Alleen verwarmingen wat je gebruikt. Kleine lepeltjes, kruidvat heeft ook lepels die met warmte mee kleuren. Bordje met antislip of kommetje met zuignap (kun je ook alleen als antislip gebruiken) vonden wij wel heel erg fijn, met die zwanende handen

10 maanden geleden

Ik snap dat men graag zulke gidsen en bestanden heeft maar denk er wel aan dat het iemand zn werk is en daarmee dr geld moet verdienen. Het delen van betaalde producten is strafbaar

10 maanden geleden

Hoi allemaal, Het is helaas niet toegestaan om betaalde documenten gratis te verspreiden. Ik wil jullie vragen om dit niet meer te doen, ook niet via privéberichten. Dit is strafbaar. Als wij merken dat dit (stiekem) toch gebeurt, moeten wij je helaas blokkeren. Als je graag de documenten wil, raad ik je aan deze te kopen. Dit is een win-win situatie voor iedereen. :-) Groeten, Roos (24baby)