53 Reacties

9 maanden geleden

Reactie op Novemberbaby1

Ik heb vandaag worteltjes met aardappelen gemixt, en heb nog veel overschot ...
Diepvriezer! Je hebt van die kleine potjes of in een ijsklontjesbak. Ik maakte bij mijn eerste altijd veel en ging het in die diepvriezer doen. Je kan ook alles los laten invriezen en later mixen naar keuze… Natuurkijk beter vers, maar in sommige noodsituaties was het fijn (bijvoorbeeld als ik gene tijd had na werk, of voor de oppas).

9 maanden geleden

Reactie op Oznr

Diepvriezer! Je hebt van die kleine potjes of in een ijsklontjesbak. Ik maa ...
Oh trouwens aardappels niet invriezen! Dat schijnt niet gezond te zijn, omdat er zetmeel in zit…

9 maanden geleden

Onze dochter is inmiddels bijna 5 maanden en heeft sinds gister ontdekt dat eten véél makkelijker gaat als ze haar mond open doet. Dus het is nu net zo’n baby vogel als ze door heeft dat er eten is 🤣 We hebben een paar hits: Gestoomde zoete aardappel met moedermelk Peer (potje bio AH) Gestoomde appel En een paar niet zo: Fijngeprakte banaan (kwam meteen retour) Doperwtjes Voor vandaag staat flespompoen op het menu :) Ben benieuwd!

9 maanden geleden

Reactie op Oznr

Jazeker, bij mijn eerste zoontje heb ik vooral avocado met moedermelk gemix ...
Goede tip! Vandaag avocado met ei en moedermelk gemixt en hij vond het heerlijk! Zo kan hij direct ook aan ei wennen 👌 Hoe laten jullie je kleintjes kennismaken met pindakaas/noten?

9 maanden geleden

Iemand die potjes aan kan raden die in de flessenwarmer passen? Het liefst van glas

9 maanden geleden

Reactie op L1ndsay

Goede tip! Vandaag avocado met ei en moedermelk gemixt en hij vond het heer ...
Pindakaas deed ik bij mijn oudste 2 door gepureerde banaan. Eerst echt een heel klein beetje. Als het goed ging beetje meer

9 maanden geleden

Reactie op L1ndsay

Goede tip! Vandaag avocado met ei en moedermelk gemixt en hij vond het heer ...
Voedingscentrum heeft mooi schemaatje staan! Als ik 'm vind post ik m zo even

9 maanden geleden

Pinda en ei schema!

7 maanden geleden

Weet iemand hoe lang de hapjes goed blijven na het ontdooien? Ik heb de groente hapjes gelijk ingevroren na het stomen en pureren. Gister ochtend uit de vriezer gehaald maar in de avond niet aan toe gekomen om het te geven. Is het vanavond nog goed?

7 maanden geleden

Mijn zoontje is a.s maandag 6 maand maar hij wil nog niks eten. Zodra ik hem wat aanbied doet hij de lippen op elkaar en draait zijn hoofd weg. Hij stopt verder wel veel in zijn mond denk dat zijn tandjes doorkomen. Wie heeft dit ook??

7 maanden geleden

Reactie op Bommetje91

Wij gaan vanwege de darmrijping wachten tot de tweeling 6 maanden is. Missc ...
Die van mij heeft nog geen tandjes is het dan slim om de Rapley methode te doen? Ik vind dat toch eng gelijk vast voedsel geven😬

7 maanden geleden

Iemand nog tips voor een receptenboek voor baby’s wat niet te ingewikkeld is en de hoeveelheden duidelijk aangegeven staat?🙈

7 maanden geleden

Reactie op Bien65

Iemand nog tips voor een receptenboek voor baby’s wat niet te ingewikkeld i ...
Slim koken voor je baby van Keda Black zijn wij hier fan van. We nemen niet alles letterlijk over, maar er staat boodschappenlijstjes in voor de week en afgestemd op het seizoen