10 Reacties
7 maanden geleden
Ik heb wel eens gehoord dat sommige baby’s heel graag zelf willen eten.. kan jouw kleine al zitten? Wellicht kleine stukjes brood zelf laten eten? Zo kan ze ook oefenen
7 maanden geleden
Misschien grote stukken aanbieden, volgens rapley. Onze dochter begon regelmatig te huilen na een paar happen, maar ze vindt het fantastisch om zelf te eten. Dus nu doen we een beetje een combinatie (vind rapley wel spannend nog soms). Ze eet nog niet heel veel, maar dat laat ik maar los
7 maanden geleden
Zelfde probleem hier. Mijn zoontje eet ook geen pureerde hapjes meer- deed dit nog wel een paar weken geleden. Gesneden dingen gaan er redelijk in, vooral aardbeien. We gaan hem nu meer groentes geven. We merken als hij het zelf in z’n mond kan steken dat hij het wel wilt eten. Geprakt eten vindt hij de textuur niks.
Natuurlijk is vast voedsel belangrijk, maar heb ooit ergens gelezen “Food under 1 is just for fun.” Dus also mijn zoontje een keer z’n groentes en vast voedsel niet hoeft is dat ook okay 👍
Dus mijn tip, kijk of dat ze stukjes wel wilt eten en kijk wat ze lekker vindt. Fruit gaat vaak beter dan groenten.
7 maanden geleden
Ik wilde zelf net exact hetzelfde topic openen en dan zag ik het jouwe 😄 Na 3 maanden oefenen gaan er per dag met moeite 2 lepels in. Begin het wel heel frustrerend te vinden... Ouders met oudere kindjes die wat geruststelling kunnen geven dat dit wel goed komt?
6 maanden geleden
Reactie op Feebers
Zelfde probleem hier. Mijn zoontje eet ook geen pureerde hapjes meer- deed ...
Bedankt voor jullie reactie allemaal. Hoe doen jullie dat met stukjes fruit? Dat wordt toch helemaal een rotzooi? Heb straks banaan geprobeerd, maar die steekt ze niet eens in haar mond maar knijpt ze helemaal fijn😅
5 maanden geleden
Reactie op Momtebeanouk
Ik heb wel eens gehoord dat sommige baby’s heel graag zelf willen eten.. ka ...
Ze wil wel graag zelf zitten, maar dit lukt nog niet echt. We hebben geprobeerd stukje aardappel en broccoli. Ze steekt eigenlijk alles wel in haar mond behalve wat echt eetbaar is, ha ha ha. Brood, mais vinger en een luchtige cracker dat gaat wel. Maar ze eet nog steeds geen groente of fruit Ook niet uit potjes
5 maanden geleden
Reactie op MoonLorena
Ze wil wel graag zelf zitten, maar dit lukt nog niet echt. We hebben geprob ...
Mijn zoontje wou ook niet groente en fruit eten. Broodje en cracker en mailingen ging bij ons ook wel goed. Steeds geprobeerd elke dag een hapje en nu begint hij het door te krijgen. Maak er vooral geen strijd van dat werkt averechts. Wij hebben er een preverbaal logopedist bij gehad en zij gaf nog als tip elke keer als jij wat eet zet je kindje bij je aan tafel. En
5 maanden geleden
Heel erg herkenbaar! De mijne is ook bijna 8 maanden en houd ook haar lippen op elkaar en van alles al geprobeerd.
Ze loopt bij de preverbale logopedist en die geeft als advies:
Blijven aanbieden en vooral niet forceren omdat dit juist meer weerstand gaat geven.
Ze raad ook aan om de rapley methode toe te passen.
Zodat de kleine de regie heeft.
De app Solid starts kan je heel goed zien welke grootte je aan kan bieden per leeftijd.