10 Reacties

2 maanden geleden
Opgezette lymfeklier door alle infecties? En tandjes? Maar ja geen dokter, dus zoek die vooral op.

2 maanden geleden
Ik denk opgezette klier. Mijn zoontje was toen hij 4 mnd was goed ziek geweest, sinds dien heeft hij links en rechts achter zijn oorlel zegmaar een bultje. Hij is nu 7 jaar en je ziet het nog steeds. Om je gerust te stellen: dit is normaal! Wij zijn naar de huisarts gegaan, nog een keer en nog een keer. Ze werden gek van mij, omdat je op internet heel veel nare scenario’s leest. Uiteindelijk een verwijsbrief voor echo “geeist” en er was helemaal niks mis mee. Na ziek zijn moet een kliertje het gaan “opruimen” en soms is het te veel opgeruimd en gaat dan opzetten. Verder niks mis mee. Het is wel gevaarlijk als het rond de hals ontstaat, is mij toen verteld door de arts…

2 maanden geleden
Ik zie dit nu pas, maar dit is wel een alarmsymptoom hoor. Ik werk op de KNO poli. Snel contact opnemen hoor!

vorige maand
Reactie op mirthevankalkeren1
Ik zie dit nu pas, maar dit is wel een alarmsymptoom hoor. Ik werk op de KN ...
En waarom een alarmsymptoom? Mijn zoontje heeft hetzelfde verschillende echo's en ziekenhuisbezoekjes hebben ons verteld dat het een versteende opgezette klier is...wat denk jij dan wat het is?

2 weken geleden
Als je een echo hebt gehad zou ik me vooral daar door laten leiden en niet door het internet ;)

2 weken geleden
Hallo iedereen,
Hij kreeg ook 2 kleinere bultjes achter zijn linkeroor maar ik heb inderdaad een echo laten maken en deze bultjes bleken opgezette lymfeklieren te zijn, niks om ons zorgen over te maken :) De bultjes achter zijn linkeroor zijn er nog, maar ze zijn erg klein nu. Het bultje achter zijn rechteroor is niet echt veranderd, maar de arts zei dat dit vaker voorkomt en dus niet iets is om zorgen over te maken…