18 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op Elvera6
Oh zo herkenbaar! Ons dochtertje is van 8 november en sinds 1,5 week zijn d ...
Dan zijn ze dag op dag even oud.. ben toch een beetje blij dat het dan toch 'normaal' is.. kreeg al berichten van de creche dat ze lastig is enzo, maarja veel kan ik niet doen he :(
2 maanden geleden
Overdag hebben wij bijna tot geen problemen. (Afkloppen) Ze slaapt alleen nog maar in de middag (inmiddels al bijna 3 maanden). Alleen de nachten zijn momenteel echt een ding.. en dan zelf niet meer aan slaap toekomen want als je dan bijna in slaap valt, begint het weer..
2 maanden geleden
Klopt.. de eerste 2 uurtjes lijken prima te gaan wanneer ze gaat slapen.. maar daarna begint de hel..
Hier zijn de dutjes in crèche soms ook om echt zenuwen van te krijgen.. ze wordt dus wakker rond 7u, leggen haar in crèche er in van 9 tot 10 en dan soms pas rond 14u of 15 voor haar middagdutje:/
2 maanden geleden
Reactie op Celinevermeulen
Klopt.. de eerste 2 uurtjes lijken prima te gaan wanneer ze gaat slapen.. ...
Oh jeetje! Dat is dan ook laat voor haar middag dutje..
Ja zo gaan de nachten ook bij ons. 1e 2u lijkt er niks aan de hand.. en ze slaapt dan weer goed doof als de wekker bijna gaat 😩
2 maanden geleden
Reactie op Elvera6
Oh jeetje! Dat is dan ook laat voor haar middag dutje..
Ja zo gaan de nac ...
Dat het maar snel veranderd.. sinds 5 tal maanden is doorslapen al niet meer aan de orde, maar anders was het gewoon kort eens tuutje geven of klein flesje en sliep weer maar amai, nu is toch wel pittig..
2 maanden geleden
Reactie op Vlm
Onze dochter sliep ook een week slecht maar zij had het blijkbaar gewoon t ...
Oehh dat is een goeie! Hebben een nieuwe slaapzak gekocht (warmer) maar het gat van het hoofdje is te groot. Kan ze dus nog niet aan..
Aankomend weekend maar weer op pad voor een passende warme slaapzak
2 maanden geleden
Reactie op Celinevermeulen
Klopt.. de eerste 2 uurtjes lijken prima te gaan wanneer ze gaat slapen.. ...
Wil je graag andere bed tijden voor jullie kindje op de crèche? Want dan kun je dat gewoon aangeven. Ik werk zelf in de kinderopvang en ook ik geef aan wat ik wil. Ik ben haar moeder. Nu heeft ze daar vaak ook andere bed tijden omdat er meer indrukken zijn en met slapen ben ik niet zo moeilijk zolang ze maar niet te lang wakker gehouden wordt. Er zijn kindjes van deze leeftijd die nog maar 1 slaapje doen. Mijn dochter doet er meestal nog 3.Ze slaapt thuis beter dan op de opvang. ze kunnen daar altijd iets proberen als jij het voorstelt en dan kijken of het ook voor jullie kind werkt op de opvang.
2 maanden geleden
Reactie op Vlm
Wil je graag andere bed tijden voor jullie kindje op de crèche? Want dan k ...
Heb dit al eens voorgesteld en na 1 dag proberen kreeg ik al het antwoord dat dit geen optie was .. wij werken ook vaak dat ze er nog 3 nodig heeft.. wellicht ook deels doordat ze misschien zo slecht slaapt..
2 maanden geleden
Wel. Dat vraag ik me ook af ;) ga het nog eens proberen dit weekend om echt goed aan dat schema te houden. Als.ze daardoor betere dutjes doet, zullen ze kunnen zorgen dat ze het daar ook toepassen.. want soms komt zij al oververmoeid thuis van de crèche, dat uit zich dan ook alweer in slechte nacht..
2 maanden geleden
Hier ook slechte nachten, al vanaf het begin. Dus ik slaap zelf al 10 maanden heel weinig en dat is zwaar. Wel heeft het boek zachte nachten mij heel erg geholpen om het te accepteren. Ook het topic de nachtclub hier op het forum helpt mij heel erg. Zitten allemaal meiden die in het zelfde schuitje zitten.
Het is zwaar, maar helaas ook gewoon normaal. Hopelijk gaat je kleintje snel weer beter slapen.
Ps. Wij hadden afgelopen week ook echt extreem slechte nachten. Zelfs elk half uur wakker. Vannacht was haar dikkere slaapzak binnen en ze is maar 2x wakker geweest.
2 maanden geleden
Reactie op Elvera6
Oehh dat is een goeie! Hebben een nieuwe slaapzak gekocht (warmer) maar het ...
Heb je naald en draad in huis? Gewoon met een paar steekjes het gat wat verkleinen. Moet ik bij praktisch alle slaapzakken doen.
Daarnaast vraag ik me af of jullie kindjes overdag wel genoeg slapen. Als ze oververmoeid naar bed gaan, kan dat tot hele onrustige nachten leiden. Is het wellicht te proberen om toch nog 2 slaapjes te doen overdag?
2 maanden geleden
Hier ook al 1,5 maand drama. Ze wil alleen maar tegen mij aan slapen, papa is tegenwoordig ook niet meer goed genoeg snachts. Elke keer als ik haar terug probeer te leggen in haar eigen bedje wordt ze weer wakker. Soms zitten er opeen een aantal goede nachten tussen waardoor ik het volhoud. Het hoort er even bij denk ik. Ze slaapt overdag wel prima 2x 1,5 uur.
2 maanden geleden
Reactie op Spirit
Heb je naald en draad in huis? Gewoon met een paar steekjes het gat wat ver ...
Dat hebben we geprobeerd, maar werden de nachten alleen maar lastiger door..
Hebben denk ik de oplossing! Wss had ze het te koud. Hebben vannacht zachtjes de verwarming aan gehad (ivm dat we nu slaapzakje nog op maar moeten maken) en dit hielp! Ze heeft vannacht beter geslapen 🥳
2 maanden geleden
Hier ook al een paar weken, wel heeft sinds een paar dagen koorts en een oorontsteking.
Sterkte iedereen