9 Reacties

5 maanden geleden

Je hoeft ook niet zonder kruiden te koken hè 😅 let alleen wel op met voorgemixte kruiden, daar zit alsnog vaak zout in. Ik kook voor nu eigenlijk standaard zonder zout, en onze dochter eet alles mee. Als wij iets eten waar toch veel soja oid in zit, of wat vrij pittig is, dan kook ik even wat groentes uit de vriezer vandaan.

5 maanden geleden

Goeie tip! Uit pakjes/zakjes eten wij gelukkig maar zelden. Vind het zo lastig dat online recepten nog vaak om geprakte maaltijden etc gaat.

5 maanden geleden

Solid starts (app insta website) hebben veel tips over hoe je een baby mee laat eten met wat je zelf kookt!

5 maanden geleden

1x in de week stoom ik groente, maak ik pure en doe ik dat in kolfzakjes of van die kleine plastic bakjes. Dat gaat 1w mee. Apart stoom ik ook vis of vleessoorten die ik apart ook pureer en doe ik in ijsblokbakjes. Elke dag haal ik dan 1 zakje groente en 1 ijsblokje vleessoort of vis. Daarnaast pureer ik ook altijd avocado’s, dit is namelijk ook een goeie basis om te mixen met fruithapjes, avocado kan je echt met alles mixen ook groente, pindakaas, tahin voor als smeersel op brood. Als je avocado uit diepvriezer haalt komt er een donker laagje, dit is niet erg dat mag je gewoon opeten.

5 maanden geleden

Eventueel een klein beetje van bijv vlees apart bakken voordat je het kruid? Zelfde met bijv aardappeltjes ofzo. Even klein pannetje ernaast voor de kleine, maar bijv wel hetzelfde als wat jullie eten. Zo doen wij het onderandere ook. Verder doe ik meestal 1x per week allemaal groenten en fruit stomen en in ijsblokjesvormen zodat ik alvast maaltijdjes klaar heb in de vriezer en dus alleen hoef op te warmen

5 maanden geleden

Ik maak eigenlijk alles zelf apart voor hem. 1 keer in de 2/3 weken neem ik even een paar uurtjes ervoor op een vrije dag of weekend dag. Dan stoom ik groenten, kook ik pasta/rijst/couscous en aardappelen e.d. en mix ik het tot lekkere combinaties. Met eventueel wat kruiden. Geen zout inderdaad. Ik haal mn inspiratie meestal uit de warme maaltijden die op mn werk worden gegeven (kinderopvang) en heb ook het kookboek van het bedrijf wat dat eten levert. Dat bewaar ik dan gewoon in de vriezer zodat we dat dagelijks alleen maar op hoeven te warmen. Ik vind het vooral belangrijk dat mn zoontje gezond en puur eet. Wij zelf doen dat (nog) niet altijd, dus hij op deze manier wel. Als hij met de pot mee gaat eten gaan we daar zelf ook meer op letten.

5 maanden geleden

Om het makkelijk te laten voor onszelf. Eerste potje avondeten. En dan een paar hapjes uit de pot mee (tja hij wil meer dan 200). We doen nu nog: Pasta eruit halen voor het Mixen met gehakt en groente Aardappels of purree eruit halen voor jus erbij in . Maar vanavond gewoon stamppotje met jus meegegeten en laatst binnenste stukje Kipfilet (Kipfilet buitenkant gekruid). Dus mooi makkelijke combi met potje en zelf koken. Echt appart koken voor de kleine poeh niet ons ding..

5 maanden geleden

Reactie op Oznr

1x in de week stoom ik groente, maak ik pure en doe ik dat in kolfzakjes of ...
Bij de ah krijg je ingevroren avocadoblokjes, kun je per portie ontdooien

5 maanden geleden

Reactie op Moi34

Bij de ah krijg je ingevroren avocadoblokjes, kun je per portie ontdooien
Ja klopt danljewel, alleen die zijn niet gepureerd. Ik pureer een hele pot en verdeel het daarna in blokjes 😬 Mijn zoontje heeft schisis dus hij kan alleen gepureerde hapjes eten…