7 Reacties
6 maanden geleden
Onze dochter is bijna 8 maand. Ze krijgt nog 5 voedingen. Soms wil ze die na het fruit niet en daar doe ik vaak ook minder in omdat ze die anders niet op maakt. Ze krijgt behoorlijk wat fruit, meestal 100 gram. Voor de rest een kwart boterham en haar avond eten wil ze soms wel en soms niet. Ik ben wel eens onzeker dat ze te veel melk krijgt maja dan denk ik ze is niet te dik en dan zal ze het wel nodig hebben.
6 maanden geleden
Hier kreeg mijn zoontje rond 7- 11-15 en 19 uur een fles, maar we merkten hij steeds meer liet staan van zn flessen maar wel flink zat te smikkelen van zn groente en fruit. Op aanraden van cb hebben we toen eigenlijk 1 fles geschrapt en krijgt hij nu ergens rond 12/13 uur de fles beetje ertussenin dus. Eigenlijk geen een dag gehad dat meneer eerder honger had, voor hem werkt dit dus wel goed馃槉
6 maanden geleden
Wij zijn wel geminderd met melk. Dit in overleg met CB. Ze krijgt in de ochtend 180+6, om 13.00 uur 150+5, om 15.30 uur 120+4 en om 19.00 uur 180+6. Ze krijgt daarnaast fruit, groenten, brood, tussendoortjes en water.
6 maanden geleden
Toevallig heb ik contact gehad met het cb hierover. Ze gaven aan dat afbouwen van een fles pas rond de 8 tot 10 maanden hoeft en zolang ze de fles nog goed drinken en ernaast ook veel eten zou ik het zeker nog niet gaan afbouwen. Als hij op een gegeven moment flesjes minder drinkt en wel meer vaste voeding eet kun je wel een flesje gaan minderen maar hij heeft het denk ik nu gewoon nog nodig.
6 maanden geleden
Bij onze zoon ging het geleidelijk vanzelf minder. In de afgelopen 3 weken is hij van bijna 1000ml gegaan naar 800 gem naar 500-700 nu. Wisselend per dag. Hangt er idd vanaf hoeveel hij fruit eet, brood en avond eten. Als dat wat minder is, drinkt ie wat meer melk. 3 flessen overdag en 1 in de nacht
Ik volg hem gewoon, hij weet het beste hoe veel trek hij heeft op een dag en dat is wisselend net als bij mij