48 Reacties
7 maanden geleden
Mag ik vragen hoe je een verschil ervaart in hormonen?
Mijn dochter is 7 maandjes en krijgt nog alleen borstvoeding en uiteraard hapjes
7 maanden geleden
Bij de eerste 6 maanden volledig en daarna tot 9m afgebouwd tot 2x per dag (voor de nacht en bij het wakker worden) en toen van 9m tot 12m voor het slapen gaan. Mijn zoontje is nu 7 maanden en het gaat allemaal zo makkelijk dat ik nog helemaal niet bezig ben met stoppen of afbouwen. Bij de eerste vond ik het afbouwen van borstvoeding toen voelen als een beetje extra vrijheid terwijl ik dit nu niet ervaar, maar dat is misschien omdat ik nu nog een handen bindertje heb rondlopen. 😁
7 maanden geleden
Reactie op Roomsoes68
Mag ik vragen hoe je een verschil ervaart in hormonen?
Mijn dochter is 7 ...
Ik voel me steeds meer mezelf. Ook naar m’n partner toe, weer intiemer. En kan me weer volledig focussen op werk want door het kolven werd het werk steeds onderbroken. Dus ik kan nu ook even ‘uit’ staan als mama. En dat is af en toe wel echt fijn!
Daarnaast merk ik dat ik m’n cyclus weer beter ga voelen. Ben nog niet ongesteld geweest maar denk dat het snel komt. Alsof je uit een soort ‘waas’ stapt ofzo? 😅
7 maanden geleden
Ik geef nog steeds volledig bv op verzoek, mijn kleine wilt absoluut niet eten nog😭 heb van ALLES geprobeerd. Maar goed, niet iedereen is even snel. Ik heb zelf bv gehad tot 3 jaar. Ik ben van plan om mijn zoon bv te geven tot 2 jaar als hij dat zelf ook wilt. Ik vind het ook soms lastig met kolven en letten op wat ik eet/ drink, maar het is het waard uiteindelijk❤️ ik ben wel ongesteld geworden 7 weken na de bevalling, dus dat is onwijs jammer haha, had echt gehoopt dat ik een jaar zonder menstruatie zou kunnen leven.
7 maanden geleden
Ik ook nog steeds bv op verzoek en zou dit graag willen blijven doen tot 2 jaar. Soms wil ik het opgeven en probleem ik hem in de avond een pyama papje te geven, zodat hij iig doorslaapt, maar hij weigert de fles. En elke keer nadat ik wil opgeven ben ik weer zo blij dat ik heb doorgezet. Het blijft een bijzonder mama kind moment tijdens borstvoeding.
7 maanden geleden
Tot vier maanden volledig bv, daarna ook kunstvoeding erbj gedaan. Aan de ene kant wil k het volledig aFbouwen mAar aan de andere kant voel ik me schuldig om die gedachte
7 maanden geleden
Oudste 6 maanden volledig. Tot 8 maanden ochtend en avond
Jongste krijgt nog volledig bv naast vast voedsel. Ga overdag door Tot 9 maanden (recht op voeden/kolven op het werk en toch steeds meer vast voedsel en water) ochtend en avond hopelijk nog veel langer bv. Tot een jaar ofzo. Maar blijf bij je gevoel. Doe wat jij fijn vindt
7 maanden geleden
Reactie op skls000
Ik geef nog steeds volledig bv op verzoek, mijn kleine wilt absoluut niet e ...
Met eten hoef je nergens op te letten. Alleen alcohol en te veel cafeïne. Verder niet
7 maanden geleden
Reactie op WeStok
Dit is niet waar.
Wat voor eten moet je volgens jou op letten dan? Ben ik wel benieuwd naar
7 maanden geleden
Hier nog steeds volledig bv op verzoek. Ik kolf alleen als ik op werk ben, de rest drinkt ze gewoon live. Ze is nu 6,5 maand en ik vind het nog steeds heerlijk dat ze bij me drinkt! Al was het in het begin wel echt pittig met tepelkloven, overproductie, stuwing en een heftig toeschietreflex.
Ik hoop het nog wel een tijdje (iniedergeval tot ze 1 is) vol te houden. Ik maak me alleen zorgen dat het kolfrecht maar tot 9 maanden is. Maargoed dat zien we dan wel weer.
7 maanden geleden
Reactie op Teddy2020
Hier nog steeds volledig bv op verzoek. Ik kolf alleen als ik op werk ben, ...
Je hebt na die 9 maanden volgens mij nog steeds kolfrecht alleen word het dan niet meer betaald.
7 maanden geleden
Reactie op WeStok
https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/zwanger-en-kind/borstvoeding-en-flesvo ...
Ik ga liever uit van de informatie van een lactatiekundige dan van het voedingscentrum :)
7 maanden geleden
Nu 6,5 maand volledig borstvoeding aan het geven op verzoek. Wil er nog wel even mee doorgaan zolang het zo goed blijft gaan! 💙
Maar als ik jou lees over hormonen en vrijheid klinkt dat ook wel erg fijn, soms mis ik dat wel een beetje haha. Voel me nog niet totaal mezelf.
7 maanden geleden
Reactie op WeStok
Hey, als jij je baby wil blootstellen aan zware metalen, is dat jouw keuze. ...
Voedingscentrum is gewoon een goede en betrouwbare bron. Wij raadplegen ook regelmatig. Maar ze zijn voorzichtig en blijf vooral zelf altijd logisch nadenken. ‘Kans x impact’, zo bijvoorbeeld ook bij zwangerschap, dan eet je geen rauw vis/vlees. De kans dat er een bacterie in zit is niet zo groot, maar de impact wel. Dat risico wil je gewoon niet nemen.
Bij roofvissen zie ik dat anders, eet je het een keer dan is de impact echt niet zo groot. Eet je dagelijks een broodje tonijnsalade, dan misschien wel.