3 Reacties

één maand geleden

Hier wordt ook veel gehoest met een rochel in de longetjes, maar niet in zo'n mate dat hij er echt veel last van heeft. Merk dat het bij hem met name vervelend klinkt omdat hij nog niet goed zijn slijm op kan hoesten en het dus een beetje blijft hangen. Zelf maak ik me er geen zorgen over, hij is nog hartstikke vrolijk en verder helemaal gezond. Maar als jouw intuïtie anders zegt zal ik die gewoon uit laten zoeken hoor!

één maand geleden

Dit is zo vervelend! Raar dat ze de opvang de schuld geven. Kinderen moeten sowieso hun immuunsysteem versterken. Dus ziek worden ze sowieso wel een keer. Alleen zo lang is wel vervelend. Ik heb een zoontje van ook bijna 1 jaar, die sinds de zomer al op en af ziek is. Het begint bij een loopneus/verkouden en dan last van de keel, benauwd en hoesten (vooral snachts neemt het toe). Ik ben ook vaak naar de huisarts geweest en elke keer kreeg ik het antwoord 'uitzieken' en als je het niet vertrouwd terug komen. Maar goed wat je zegt het vertrouwen is dan ook wel een beetje weg. Laatst een antibioticum voorgeschreven gekregen, omdat hij echt langdurig ziek was en een loopoor kreeg (bijna een maand lang). Hij is sinds woensdag weer ziek. Ondanks de antibiotica kuur van een paar weken terug😔. Ik geef hoestdrank, zoutoplossing, Nurofen en zetpil (voor de nacht). Dat werkt hier best goed. Als jouw moedergevoel zegt dat je het niet vertrouwd, echt naar de hap gaan. Natuurlijk wel extra overdrijven want dat is het enige wat tegenwoordig werkt, anders kom je niet eens aan een afspraak. Beterschap!

één maand geleden

Onze dochter hoest ook al ongeveer twee maanden, ik vind het af en toe wel heftig maar ik weet ook niet wat normaal is? Zij lijkt er zelf geen last van te hebben..ze heeft geen koorts en speelt vrolijk en is actief. Geen idee wat de huisarts zou kunnen doen behalve longen luisteren.. hoesten an sich is niet verkeerd, het is juist goed dat ze gifstoffen eruit werken.